Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er unge menn med barn uattraktive?


Anbefalte innlegg

Spørsmål til kvinnene her inne, eller menn i samme situasjon som har funnet en løsning.

 

Er 25 år og har en liten gutt jeg har annenhver helg + en dag i uka. har vært singel i ca. 1.5 år nå og sliter seriøst med å finne en partner. Har vært mye ute på byen, men det har bare vært endt i noen helt sporadiske one-nighters og et fåtall dates hittil. Problemet mitt er at nesten alle damene jeg kommer i kontakt med, enten det er på byen eller andre arenaer ser sånn her ut når jeg forteller at jeg har et barn.

 

Jeg har prøvd å tenke litt rundt hvilken tilnærming som er best, men ingenting ser ut til å fungere bedre enn det andre. Den ene er å ikke fortelle noe som helst, men vente en stund før jeg forteller det. Det andre er å fortelle det med en gang. Begge gir samme resultat (ref. bildet i lenken over). De få kvinnene jeg har vært innvolvert med har stort sett vært kvinner jeg enten har kjent en stund, aldri har møtt før, eller som jeg har kjent kjennom skole/jobb under studietiden. Ingen av de var uansett interessert i noe mer.

 

Det som virker så rart er at jeg har lest innimellom at single mennesker ikke ser på single mødre/fedre som noen "hindring", faktisk har noen undersøkelser påstått at så mange som 80% ikke ville brydd seg, men det er IKKE den erfaringen jeg har. Problemet mitt er at jeg ikke har noe problem med å "få noen på kroken", men så fort jeg nevner at jeg har barn, enten først eller senere, så er jeg plutselig blitt til luft. Akkruat som om jeg aldri har eksistert.

 

Flere ganger har jeg vært nær å falle for alenemødre siden disse er mer åpne for det, men jeg ønsker ikke en kjæreste som har barn fra før, da jeg ikke hadde lyst på barn selv da jeg fikk deg, og ikke har lyst på det nå heller. For the record så elsker jeg barnet mitt, men jeg er fortsatt utilpass med å ha et da jeg er ung og ønsker å leve noenlunde fritt og spontat. Derav at jeg kun har han annenhver helg + en dag i uka.

 

Er det noen som har noen tips? Hva må jeg gjøre for å ikke skremme vekk en barnløs kvinne? I det siste har jeg også fått det litt anstregt økonomisk så har ikke råd til å blåse av 2000 kr på byen annenhver helg, men da sliter jeg litt med å se hvor jeg skal møte noen nye. På jobben er det ingen kvinner, og bortsett fra jobb og hjem er jeg stort sett bare sammen med en fast vennegjeng der det ikke er noe å hente.

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at svaret er ja. Grunnen som jeg kan se det er at har man barn fra før og ikke ønsker flere så faller ofte alle single kvinner bort siden de vil prøve seg på og få drømmefamilien hvor man ikke har mine, dine og våre barn.

 

Hvis du i tillegg er bastant på at du ikke vil ha flere barn så mister du enda flere kandidater siden mange alenemødre fremdeles vil ha flere barn med en ny mann.

 

Målgruppen blir da alenemødre som er ferdig med barn. Typisk så ligger disse i alderen 35-40 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det bare virker så rart at jeg hører så mange steder at både kvinner og menn (uten barn) ikke bryr seg spesielt om en potensiell partner har det. Kanskje de bare har spurt folk som lyver, eller har bestukket dem for å gi slike som meg falske forhåpninger.

 

Og det er helt utrolig hvordan de reagererte. Nesten med avsky. Forakt og akkurat som om det er en fornærmelse at jeg sier har et barn. Nå vet jeg jo ikke en gang hvor jeg skal klare å møte noen siden jeg ikke er så mye ute på byen lenger.

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

Lenke til kommentar

Jeg har ingen kilde på dette annet enn at jeg hadde markedsføring et år, men forskning viser at folk har lett for å svare det de tror at folk vil høre på undersøkelser. Jeg kan se for meg at det ikke er mange mennesker som vil innrømme for andre eller seg selv at de ikke liker barn. Derfor svarer de at det ikke betyr noe for å unngå kognitiv dissonans. Jeg tror at din personlige erfaring er mer troverdig enn slike undersøkelser.

Lenke til kommentar

Du kan trøste deg med at det er mange som er i samme båt, undertegnede inkludert.

 

Mine tanker rundt dette er at et forhold mellom 2 mennesker som har barn på hver sin kant ikke blir like inkluderende som om man har barn sammen.

Det største i livet ditt og partneren vil da være noe dere ikke deler, og for meg og sannsynligvis mange andre så føler jeg at selv om man kanskje har det greit nok sammen så kan man ikke dele det som da for mange er det største i livet nemlig felles barn.

 

Jeg mener også at det er et sykdomstegn at vi i dagens samfunn ikke gidder og bry oss nok om hverandre til at vi prøver og holde sammen i tykt og tynt. Ikke sånn og forstå at man skal ofre livet for et forhold som ikke fungerer, men det jeg ser er at det er enormt mange forhold som brytes opp pga av bagateller.

 

Selv så er jeg veldig redd for å binde meg mot noen som jeg ikke veit hvorfor brøyt med forrige partner. Var det pga at de ikke taklet stresset rundt småbarnstiden og ikke var villig til å gi mer av seg selv for å redde forholdet?? Jeg mener at slike ting sier enormt mye om hvor du da evt. har denne personen i en fremtidig "krise", og personlig er jeg ikke villig til å gå inn i et forhold når jeg veit at denne personen sannsynligvis vil stikke av ved neste korsvei.

 

Og når man da har kommet til en viss alder så sitter man igjen med internettdating som mer eller mindre eneste alternativ, og jeg kan strengt tatt ikke tenke meg en mer uromantisk setting å skulle møte en fremtidig partner i.

 

På den annen side så venner man seg jo til å leve aleine med unga halve måneden, men uansett så føler jeg at noe mangler og det gjør meg veldig trist til tider.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

For the record så elsker jeg barnet mitt, men jeg er fortsatt utilpass med å ha et da jeg er ung og ønsker å leve noenlunde fritt og spontat. Derav at jeg kun har han annenhver helg + en dag i uka.

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

 

Fy fader for en ekstremt egoistisk tankegang. Kommer egoet ditt like godt fram etter 2 dater så er det ikke rart det ikke blir noe fast forhold på deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

@VD: Vel, jeg synes du heller skal være forsiktig med å svartmale andre ut fra en enkelt setning. Du misforstod også, bruddet kom ikke som en grunn av at hun ble gravid, det fant vi ut etter vi hadde gått hver for oss.

 

@vidarkri: Akkurat det rundt tidligere brudd er ikke noe jeg tenker veldig hardt over. Man vet aldri og det er like sansynlig at en potensiell partner har vært årsaken/initiativtakeren eller offeret for et brudd.

 

Internettdating har egentlig aldri fristet meg, selv om jeg i stor grad vil karakterisere meg selv som en "datanerd" :p Ikke vet jeg hvordan det fungerer og ikke synes jeg det virker som noen god måte å gå frem på. Av prinsipp er jeg heller ikke lysten på å bruke penger på noe som burde være "gratis". Man lærer så utrolig mye fortere og så mye mer om en annen person ved å snakke face to face hvor man ikke får betenkningstid til å svare.

 

 

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

Lenke til kommentar

Du ga meg den infoen du ga og utifra den sier jeg min mening. Går utifra at hun som sitter med 90% av ansvaret pga din holdning (utifra det jeg vet) er like ung som deg og har like mye lyst som deg til å kunne leve fritt og spontant.

 

Hadde jeg visst mer kunne jeg sagt eller gått med på noe sånnt som at 60% (kun en beregning fra min side) av de som er helgepappa ikke får noe mer samvær da mammaen ikke vil la dem få noe mer.

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje tro at du fremdeles er litt for ung til å være attraktiv med barn. Dette er litt spekulasjon, men i en alder av 25 (og yngre) er de fleste slik som du beskriver deg selv, de ønsker fremdeles å kunne "leve livet" en stund til. Det er egentlig akkurat det samme som du beskriver rundt ditt forhold til alenemødre.

 

Jeg vil tro at innen du er 30 vil ting endre seg både for deg selv og ditt forhold til alenemødre, samt hvordan jenter ser på deg. Jeg sier jo ikke at du skal vente med å finne deg ny partner til du er 30, bare at jeg tror det vil bli enklere etterhvert.

Lenke til kommentar

Internettdating har egentlig aldri fristet meg, selv om jeg i stor grad vil karakterisere meg selv som en "datanerd" :p Ikke vet jeg hvordan det fungerer og ikke synes jeg det virker som noen god måte å gå frem på. Av prinsipp er jeg heller ikke lysten på å bruke penger på noe som burde være "gratis". Man lærer så utrolig mye fortere og så mye mer om en annen person ved å snakke face to face hvor man ikke får betenkningstid til å svare.

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

 

Nettdating er jo genialt. Og det er billigere enn å gå ut på byen og sjekke ihvertfall. Traff mange på den måten før jeg slo meg til ro i fjor sommer. Du slipper å gå ut på byen, og du kan SORTERE. På alder, kroppstype, bosted, barn/ikke barn og masse andre mer personlige egenskaper/ønsker.

Noen få meldinger, så invitere til en kaffe ute, spasertur e.l. Da lærer man mer om personen enn i fylla på byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kanskje du burde lete en annen plass enn byen? eller ikke lete i det hele tatt. er det ikke slik at en potensiell partner dukker opp når man minst venter det? syns å huske at jeg har hørt noen si det..uansett, det er ikke nødvendigvis barnet ditt som hindrer deg i å treffe ei jente.

Hvis jeg hadde truffet en med barn, som jeg hadde kjemi med, så hadde det ikke vært noen hindring. Kanskje du sender ut andre signaler du ikke vet om? Ikke veldig smart å fortelle jenter at du ikke har lyst på barn, da de fleste seriøse jenter ser for seg familie en dag. Men det betyr jo ikke at alle er der nå.

kanskje en kollega kjenner ei som kan passe for deg?

Lenke til kommentar

kanskje du burde lete en annen plass enn byen? eller ikke lete i det hele tatt. er det ikke slik at en potensiell partner dukker opp når man minst venter det? syns å huske at jeg har hørt noen si det..uansett, det er ikke nødvendigvis barnet ditt som hindrer deg i å treffe ei jente.

Hvis jeg hadde truffet en med barn, som jeg hadde kjemi med, så hadde det ikke vært noen hindring. Kanskje du sender ut andre signaler du ikke vet om? Ikke veldig smart å fortelle jenter at du ikke har lyst på barn, da de fleste seriøse jenter ser for seg familie en dag. Men det betyr jo ikke at alle er der nå.

kanskje en kollega kjenner ei som kan passe for deg?

 

Jeg er ganske fersk i firmaet og mine kolleger er i 40-åra alle mann samt at jeg kun sitter på et kontor 8 timer om dagen så den veien er død hehe. Det er jo ikke slik at jeg aldri skal ha barn igjen, men jeg skal hvertfall vente til jeg føler at jeg har alt på plass. Et fornuftig sted å bo, god økonomi osv. Jeg vil at neste gang skal barnet komme til verden på gode premisser og når jeg selv ønsker og er klar for det. Da mitt nåværende barn var under vei hadde vi ingenting. Bodde i en mini-leilighet, jeg studerte og hun jobbet deltid. I tillegg ville jeg ikke ha det, men hun trumfet det igjennom like vel. Har mange ganger spekulert i om hun gjorde seg gravid med vilje bak min rygg. Nesten ironisk at kvinner skrek så høyt for å få selvbestemt abort, men likevel så nekter de... huff.

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

Lenke til kommentar

Jeg er ganske fersk i firmaet og mine kolleger er i 40-åra alle mann samt at jeg kun sitter på et kontor 8 timer om dagen så den veien er død hehe. Det er jo ikke slik at jeg aldri skal ha barn igjen, men jeg skal hvertfall vente til jeg føler at jeg har alt på plass. Et fornuftig sted å bo, god økonomi osv. Jeg vil at neste gang skal barnet komme til verden på gode premisser og når jeg selv ønsker og er klar for det. Da mitt nåværende barn var under vei hadde vi ingenting. Bodde i en mini-leilighet, jeg studerte og hun jobbet deltid. I tillegg ville jeg ikke ha det, men hun trumfet det igjennom like vel. Har mange ganger spekulert i om hun gjorde seg gravid med vilje bak min rygg. Nesten ironisk at kvinner skrek så høyt for å få selvbestemt abort, men likevel så nekter de... huff.

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

 

ta lunsjpausen utenfor kontoret? :)

 

håper du ikke lar sønnen din merke at han ikke var ønsket fra din side. og at du og eksen din klarer å samarbeide, selv om forholdet deres høres noe anstrengt ut? og det er jo forsåvidt forståelig i denne situasjonen. men kanskje hun ikke vurderte abort fordi hun mente at hun var gammel nok til å ta ansvar? selv om du ikke var klar, så hadde hun kanskje en annen oppfatning.

 

og ang selvbestemt abort; det er nettopp det det er. selvbestemt. vet om mange som sliter etter å ha gjennomført en abort. selv kan jeg ikke sette meg inn i deres situasjon, da jeg aldri har måtte tatt et slikt valg. men jeg forstår godt at du ville ventet med barn til økonomi og alt annet var mer stabilt. jeg er av samme oppfatning :)

 

men uansett, det høres ut som du er mer moden og reflektert nå enn da sønnen din ble født. og hvis du utstråler det, så dukker nok drømmejenta opp når du minst venter det;-)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Har mange ganger spekulert i om hun gjorde seg gravid med vilje bak min rygg. Nesten ironisk at kvinner skrek så høyt for å få selvbestemt abort, men likevel så nekter de... huff.

 

Postet av anonym: a535dfd385a4ee81339e96c1bd536c12

 

Ja. Huff. Forstår godt at du poster bak anonym bruker. :roll:

Lenke til kommentar

1. sukker.no

2. Skriv en flott profil, og nevn barnet i nevnte profil

3. ???

4. Profit

 

Det forutsetter at jenter på den siden der leser profiler, og sender meldinger. Etter det jeg hører fra venninner blir de så nedrent av meldinger at de knapt gidder å røre seg fra egen profilside selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. sukker.no

2. Skriv en flott profil, og nevn barnet i nevnte profil

3. ???

4. Profit

 

Det forutsetter at jenter på den siden der leser profiler, og sender meldinger. Etter det jeg hører fra venninner blir de så nedrent av meldinger at de knapt gidder å røre seg fra egen profilside selv.

Vel, om man skriver en interessant nok melding til at de blir et snev av interessert, så sjekker de garantert profilen din for å se om du er verdt å svare ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...