bergaloevera Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Har fått et merkelig problem her. Vi er en liten bedrift med 2 medarbeidere og hver vår stasjonære PC med kablet nettverk. Har da 2 maskiner på samme nettverk og begge har outlook 2010 installert. Når jeg nå prøver å sende e-post ligger bare e-posten i utboks mappa og blir ikke sendt.. Men så fort den andre maskinen blir slått av så sendes e-posten med en gang. Har Telenor superbredbånd. E-post leverandør er one.com (web-hotell for domenet vårt) Noen som har en idé om hva dette kan være? På forhånd takk! Endret 3. januar 2012 av bergaloevera Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Har dere internett på begge maskinene når begge er på? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Har dere internett på begge maskinene når begge er på? Ja internett fungerer fint. Mottak av mail fungerer også. Det er kun sending som henger seg opp helt til den ene maskinen slås av..! Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Noen som har noen idéer? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Det er så rart! I dag er det samme problemet her fortsatt. Det lå nå til slutt 5 eposter i utboksen på outlooken. 1 av 5 sender står det og det skjer ikkeno mer.. også slår jeg av den andre maskinen og mailene blir sendt med en gang... :S Jeg tror kanskje dette ble et problem etter vi oppgraderte til Outlook 2010 fra outlook 2007.. Er det noe med outlook 2010 som kødder det til? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Er du 100% sikker på at internett fungerer på begge disse to samtidig? Har du for eks besøkt dagbladet på den ene og vg på den andre samtidig? Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Jepp er 100% sikker på at alt fungerer fint ellers samtidig. Får bare ikke sendt e-post. Og mottak går tregt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 [ironi] Selvfølgelig er det noe med Outlook 2010. Jobbet i en bedrift med 1500 maskiner. Du og du hvor vi lette etter den maskinen som måtte stå på for at sending av mail skulle fungere. Kjøpte en UPS til den også samt at vi tok vekk av/på knappen så ingen skulle slå den av. [/ironi] Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 [ironi] Selvfølgelig er det noe med Outlook 2010. Jobbet i en bedrift med 1500 maskiner. Du og du hvor vi lette etter den maskinen som måtte stå på for at sending av mail skulle fungere. Kjøpte en UPS til den også samt at vi tok vekk av/på knappen så ingen skulle slå den av. [/ironi] takk for hjelpen.... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Sjekk kontooppsettet i Outlook. Hva står det til? Og er de satt opp likt? POP3 eller Exchange? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det er så rart! I dag er det samme problemet her fortsatt. Det lå nå til slutt 5 eposter i utboksen på outlooken. 1 av 5 sender står det og det skjer ikkeno mer.. også slår jeg av den andre maskinen og mailene blir sendt med en gang... :S Jeg tror kanskje dette ble et problem etter vi oppgraderte til Outlook 2010 fra outlook 2007.. Er det noe med outlook 2010 som kødder det til? Det er nok ikke Outlook som er problemet. Når du oppgraderte fra OL 2007 til Outlook 2010, så bruker den akkurat den samme profilen og databasen som du hadde fra tidligere. Anbefaler at du går gjennom kontoinnstillingene på begge maskinene. Sjekk ut på one.com hva som skal være korrekte innstillinger. Forsøkt eventuelt å starte Outlook i safe mode for å utelukket at det ikke er et tredjepartstillegg som skaper problemer (selv om jeg tror det er oppsettet som er problemet): 1. Klikk på Start 2. I søkfeltet skriver du outlook /safe (husk mellomrom) og trykker enter Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Ser ut som det var one.com cloud drive klienten som føkker opp.. lukket den med ctrl+alt+del på den andre maskinen og mailen ble sendt med en gang! hmmm EDIT: Bekrefter at det var One.com cloud drive klienten som var synderen!! Fy skam @ one.com ;-) Endret 3. januar 2012 av bergaloevera Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Kjempefint at du løste det, og delte løsningen med oss her! Om du legger til [Løst] i emnefeltet, så vil også andre brukere av forumet kunne se at problemet hadde en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå