Gå til innhold

Noen som kan gjøre dette forslaget billigere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja.. bytt ut Denon reciever med Cambridge A500 forsterker. Da sparer du litt, men det er langt ned til 5000. Hva skal du med sub i oppsettet ditt? Høyttalerene du har tatt med gir faktisk litt lyd fra seg. Hør på oppsettet før du bestemmer deg for å ha sub med. Og en ting til, god lyd pleier å koste litt.

 

Husk kabler også.

Lenke til kommentar
tja.. bytt ut Denon reciever med Cambridge A500 forsterker. Da sparer du litt, men det er langt ned til 5000. Hva skal du med sub i oppsettet ditt? Høyttalerene du har tatt med gir faktisk litt lyd fra seg. Hør på oppsettet før du bestemmer deg for å ha sub med. Og en ting til, god lyd pleier å koste litt.  

 

Husk kabler også.

 

Subwoofer tok jeg med fordi jeg vil ha god lyd i spill og til musikk. trenger jeg ikke det also?

 

hvilke kabler trenger jeg?

Lenke til kommentar

Subwoofer tok jeg med fordi jeg vil ha god lyd i spill og til musikk. trenger jeg ikke det also?

 

hvilke kabler trenger jeg?

 

Du får god lyd uten sub også. Du trenger signalkabel og høyttalerkabel. Er ikke så fryktelig dyrt.

 

Hvis du ikke har tenk til å bruke mer enn 5000 og det er lyd til pcen det er snakk om, er Klipsch ProMedia verdt å sjekke ut. Du får ikke bedre pc høyttalere.

 

http://www.oslohificenter.no/prod/sp/pcsp/kl_pc.html

Lenke til kommentar
Jeg personlig ville heller valgt en NAD forsterker. Mye deiligere lyd i de :D

Hvis du vil ha det under 5000 så er sub'en det første jeg ville kutta ut. Legg heller mere penger i forsterker og et høytalerpar.

 

Enig med deg der. Er selv NAD menneske, og fornøyd. Nad C320BEE er et sinnsykt godt kjøp til under 3000.

Lenke til kommentar

men nå har jeg komt fram til at jeg likeså godt bare kan kjøpe 2 fronthøytallere (1 par) av de nevnte høytallerene (viss ikke det har noen bedre forslag), og kjøpe den NAD C320BEE Stereoforsterkeren.

jeg trenger vel ikke 4 høytallere slik som jeg orginalt satte opp.

 

det blir vel bra nok lyd for en ivrig gamer og musikk elsker, som har tenkt å ta med seg annlegget på link?

 

det med subwoofer: jeg kan vel kanskje bruke den subwooferen som er på Creative Inspire 5100 annlegget? eller blir dette helt galt?

så kan jeg kjøpe en subwoofer senere.

Lenke til kommentar

gale ville jeg ikke satset på, ei heller billige denon receivere..

en liten sak som jeg ville vurdert, var å ta turen innom noe *annet* en hifiklubben. Ja, de har endel bra greier, men du kan få mer for pengene et annet sted. Synes det er synd at klubben er blitt defacto mht nybegynnere på hifi, finnes mye annet spennende. Les litt blader, sjekk www.audioreview.com for omtaler, hifisentralen.com har et glimrende forum etc..

 

Kjøp greiene brukt, sparer mye og gjøre endel røverkjøp :)

 

Min anbefaling for skikkelig billig anlegg :)

NADC320BEE (3000,-) (kan plukkes opp for ca. 2000 brukt)

Patos Basic 100 (2200,-) (knallbra stativhøytaler til en rimelig penge)

Signalkabler fra biltema (rosa "competition" serie)

Biltema's grøftekabel EKKJ høytalerkabel

~coil

Lenke til kommentar
men nå har jeg komt fram til at jeg likeså godt bare kan kjøpe 2 fronthøytallere (1 par) av de nevnte høytallerene (viss ikke det har noen bedre forslag), og kjøpe den NAD C320BEE Stereoforsterkeren.

jeg trenger vel ikke 4 høytallere slik som jeg orginalt satte opp.

 

det blir vel bra nok lyd for en ivrig gamer og musikk elsker, som har tenkt å ta med seg annlegget på link?

 

det med subwoofer: jeg kan vel kanskje bruke den subwooferen som er på Creative Inspire 5100 annlegget? eller blir dette helt galt?

så kan jeg kjøpe en subwoofer senere.

 

Hei!

Jeg vil anbefale deg å kjøpe surround-forsterker med en gang, da du sier du kanskje vil bytte senere. Det er ikke bare kult til film, men veldig moro til dataspilling også, som du sier du vil bruke det til.

 

Vil du ha (nesten) like bra, men billigere, kan du se om du finner noe fra Harman/Kardon. Men husk!: Det du betaler for er den kvaliteten du får.. så jeg ville heller kjøpt Denon, selv om H/K også er bra.

Når det gjelder høytalerene, tror jeg ikke du får noe bedre til den prisen. Men som andre har sagt her, vil jeg anbefale deg å kutte ut subben, og heller bruke de 2000 du sparer der på litt større høytaler (eller flere, som du trenger til surround :)

 

-Alexander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...