MariusJS Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg skal kjøpe ny PC, og har sett på disse: http://www.netonnet.no/art/data/stasjonaer-data/desktop/hp-pavilionh8-1125sc/162908.3012/ http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-Intel-1155-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-47899-p0000168092.aspx Jeg skal bruke max 7000kr på PCen, PCen skal brukes til spilling, og litt skolearbeid. det jeg lurer på er om det er noen andre pcer jeg burde vurdere, og om de jeg har funnet er gode til mine bruksområder. Kom gjerne med forslag til andre pcer, eller deler så jeg kan bygge PCen selv Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Netshop pcen så jo greit ut, men syns strømforsyningen muligens er litt i minste laget hvis du senere skal overklokke eller bytte deler. Kabinettet er muligens litt server preget. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10532 er heller ikke så ille, men prosessoren, hovedkortet, harddisken/SSD disken bør velge i noe annet. Skal du overklokke? Endret 2. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Du bør heilt klart vurdere å bygge sjølv. Det er faktisk enklare en det høyres ut til, og du sparar ein heil del pengar. Sjå litt innom denne tråden. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Man bør også sortere de anbefalingene etter dato, siden er lett å kjøpe varer som er utgående. Er faktisk enig at det blir litt billigere å bygge selv, og man får full valgfrihet, men hvis man ikke vil eller kunnskaper nok å kunne klare det så forstår jeg det. Endret 2. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Netshop pcen så jo greit ut, men syns strømforsyningen muligens er litt i minste laget hvis du senere skal overklokke eller bytte deler. Kabinettet er muligens litt server preget. http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10532 er heller ikke så ille, men prosessoren, hovedkortet, harddisken/SSD disken bør velge i noe annet. Skal du overklokke? Jeg har ikke bestemt meg enda om jeg skal overklokke, men hvor "stor" strømforsyning anbefaler du? På netshop Pcen en har jeg endret litt sånn at det ble sånn: NetShop Free Intel 1155 PC-bygger Konfigurer din egen maskin! Varenr: 47899 Skjul NetShop 3 års PC garanti Produksjon og testing av PC Cooler Master Elite 430 Midi Tower Sort Chieftec A-85 strømforsyning, 500W PSU ASUS P8P67 B3 P67 hovedkort socket 1155 Intel Core i5 2500 Quad Prosessor Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz Western Digital 2TB Green 3,5", SATA3 ASUS GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX CUDA Sony DVD-brenner AD-5280S intern Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Du kan ikkje overklokke den pcen uansett. Du må ha i5-2500k, som er ulåst, om du skal overklokke. i5-2500 er heilt låst. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Du kan ikkje overklokke den pcen uansett. Du må ha i5-2500k, som er ulåst, om du skal overklokke. i5-2500 er heilt låst. i2500k koster kun 85kr mer da Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Om du kan bytte til 2500k er det jo ikkje noko problem Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Corsair HX650W strømforsyning er vel noe fremtidrettet og fint egne en del år fremover, riktignok er 650 watt litt mye her, hvis du ikke planlegger senere med Sli/Crossfire oppsett, men på en annen side skjer det nok lite utvikling på strømforsyninger med tiden så kan kan nok like godt gå for en god en som man har kanskje 5-6 år hvis ATX standarden holder så lenge. Det man man ikke vite Chieftec A-85 strømforsyning, 500W PSU kan vel gå greit også, men da har man ikke så veldig mye å gå på ved overklokking og hvis man senere bestemmer seg å kjøpe Nvidia GTX 680. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Corsair HX650W strømforsyning er vel noe fremtidrettet og fint egne en del år fremover, riktignok er 650 watt litt mye her, hvis du ikke planlegger senere med Sli/Crossfire oppsett, men på en annen side skjer det nok lite utvikling på strømforsyninger med tiden så kan kan nok like godt gå for en god en som man har kanskje 5-6 år hvis ATX standarden holder så lenge. Det man man ikke vite Chieftec A-85 strømforsyning, 500W PSU kan vel gå greit også, men da har man ikke så veldig mye å gå på ved overklokking og hvis man senere bestemmer seg å kjøpe Nvidia GTX 680. ok, men hva med denne da: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Str%C3%B8mforsyninger/ATX/500W-699W/LC-Power-600W-Silent-Giant-Green-Power-14cm-vifte,-2x12V-49645-p0000175618.aspx Lenke til kommentar
phlake Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Ikke kjennskap til, men OCZ og Corsair, samt Silver Power er gode leverandører av strømforsyninger. Du bør også sjekke muligheten for å gå opp til GTX560Ti-skjermkort :o) Hvis du har harddisk fra før anbefaler jeg å bytte ut harddisken i oppsettet med en ssd til system samt mye brukte spill og programmer, så bruker du din gamle disk til lagring. Hvis du ikke klarer deg med kun ssd i et halvårs tid til prisene har sunket igjen :o) 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) kjenner selv ikke til LC Power 600W "Silent Giant-Green Power" men consair og Silver Power er nok bedre vil jeg anta. Endret 2. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Ikke kjennskap til, men OCZ og Corsair, samt Silver Power er gode leverandører av strømforsyninger. Du bør også sjekke muligheten for å gå opp til GTX560Ti-skjermkort :o) Hvis du har harddisk fra før anbefaler jeg å bytte ut harddisken i oppsettet med en ssd til system samt mye brukte spill og programmer, så bruker du din gamle disk til lagring. Hvis du ikke klarer deg med kun ssd i et halvårs tid til prisene har sunket igjen :o) Har ingen annen disk, men det er mulighet for å oppgradere til GTX560Ti, koster rund 3-400 kroner er det verdt det? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 LC Power er produsert av OEM Huntkey, disse har som vane å oppgi peak effekt (det PSU kan levere over veldig kort tid)og ved 25 grader omgivelsestemperatur. Man bør styre unna det merket. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Ikke kjennskap til, men OCZ og Corsair, samt Silver Power er gode leverandører av strømforsyninger. Du bør også sjekke muligheten for å gå opp til GTX560Ti-skjermkort :o) Hvis du har harddisk fra før anbefaler jeg å bytte ut harddisken i oppsettet med en ssd til system samt mye brukte spill og programmer, så bruker du din gamle disk til lagring. Hvis du ikke klarer deg med kun ssd i et halvårs tid til prisene har sunket igjen :o) Forresten er det forskjell på ASUS GeForce GTX 560 1GB PhysX CUDA og ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå