TheOats Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Jeg lurer på hvor man får tak i de svarte søppelsekkene som de som henter søppelen bruker. Det har gått tomt her, og de nekter å ta søppelen vist ikke den ligger i de riktige sekkene :/ Endret 2. januar 2012 av TheOats Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg har ingen anelse hvem som står for hentingen. Er det kanskje kommunen jeg bør ringe? Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg kjøper disse posene på en vanlig matbutikk. Koster vel 50,- eller noe sånt, hvis jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Du får tak i de på en matbutikk. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg har kjøpt svarte søppelposer på butikk før jeg også, men det er ikke de "riktige" posene. De nekter å hente dem. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Selvfølgelig nekter dem å ta disse i mot. På posene de krever er det forhåndsbetalt et gebyr som går til avfallselskapet, mot at de kommer og henter posen. Bruker de poser uten et slikt gebyr betyr det i praksis at avfallselskapet må hente søppelet gratis, noe de igjen vil tape penger på ettersom det koster penger å kvitte seg med avfallet. Tror man får kjøpt slike poser på bensinstasjoner ol. i nærmiljøet. Det enkleste du kan gjøre er å gå på kommunens hjemmesider og sjekke der Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg ringte kommunen som ga meg nummeret til renovasjons firmaet. Å de sa jeg kunne hente sekk på service kontoret. Så jeg gjordet det. Case closed =P Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvis du mener sånne vandlige svarte søppel sekker så får du det på nesten alle matbutikker. Hvorfor skal man ringe kommunen osv? Dra til matbutikk og kjøp de. Det koster ikke mer en 25 kr for en rull med 30 sekker. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvis du mener sånne vandlige svarte søppel sekker så får du det på nesten alle matbutikker. Hvorfor skal man ringe kommunen osv? Dra til matbutikk og kjøp de. Det koster ikke mer en 25 kr for en rull med 30 sekker. Fordi at renovasjonsselskapene ikke jobber gratis, samt at enkelte av disse søppelsekkene som selges er av et så tynt materiale at det ikke klarer å holde på så mye søppel, langt mindre å stå utendørs. Noen er også miljøfarlige, og dermed uønsket. De korrekte søppelposene er derimot av en kvalitet renovasjonsselskapene kan leve med, av og til koster de penger(som gjør at de kan gjøre jobben sin) og samtidig gir det renovasjonsselskapene en viss kontroll over søppelmengden som kommer og at utenbysfolk ikke snylter på renovasjonsavtalen med kommunen. Det er sjeldent dyrt, sjeldent upraktisk og sjeldent noe problem å skaffe de riktige posene. 2 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Det er IKKE de han mener Birger, han er ute etter sekker som blir brukt av alle i kommunen. Dette er jo forklart i tråden, forstår ikke hvordan du ikke har fått med deg dette. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvilken kommune bor du i da?? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Trådstarter har fått svar på spørsmålet sitt, og vært i kontakt med både kommune og renovasjonsselskap. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Ja han får sikkert svar hvis han bare ringer kommunen. Jeg missforsto litt her vettu Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Han HAR ringt kommunen, og han HAR fått svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå