Niklasp Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Ny informasjon røpet av taiwansk hovedkort-produsent. – Intel Ivy Bridge kommer i april Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Come to daddy! Forventer vi nytt chipsett til lanseringen, eller vil det bare bli brukt det vi allerede har idag? 1 Lenke til kommentar
Krei Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Come to daddy!Forventer vi nytt chipsett til lanseringen, eller vil det bare bli brukt det vi allerede har idag? Ja, og ja. Det kommer nye chipset, men IB-prosessorer vil også fungere fint på nåværende LGA1155-kort med chipset i konsument-klassen (H-, P-, og Z-chipset, ikke B- og Q-chipset) Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 "Ifølge en maskinvareprodusent i Taiwan vil Intel slippe prosessorene på markedet den 8. april." Slippe på markedet. Antar det betyr faktisk tilgjengelighet i butikkene og ikke papirlansering? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Come to daddy!Forventer vi nytt chipsett til lanseringen, eller vil det bare bli brukt det vi allerede har idag? Ja, og ja. Det kommer nye chipset, men IB-prosessorer vil også fungere fint på nåværende LGA1155-kort med chipset i konsument-klassen (H-, P-, og Z-chipset, ikke B- og Q-chipset) Konge! Vet vi noe antatt navn på de nye? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Må vel oppgradere før alle starter med UEFI. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 For en eller anna grunn vist jeg at den kom i April, dejavu :/ Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Da er det bare å sette av penger, 1mnd gammel 2500k skal byttes ut. ^__^ Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvorfor skal du bytte ut en 2500K mot noe som har ca. 5% mer ytelse? 2 Lenke til kommentar
dredg Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg hadde også tenkte p bytte ut min 2500k mot en IB, men jeg trodde dog at jeg ville få mye mer enn 5% økning. Men kan ikke si jeg sliter med for lite kraft heller med 2500@ 4.6ghz Lenke til kommentar
x-thinkshrink-x Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvor kraftig vil grafikk delen være da? På høyde med 6770 for eksempel? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Har akurat fått en 2600K rigg jeg skal skru sammen snart. Jeg er mer spent på kommende ivy bridge, med 4-6 kjerner uten grafikkdel. Da regner jeg med det går an å vurdere et bytte igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Men kan ikke si jeg sliter med for lite kraft heller med 2500@ 4.6ghz Hvorfor ville du bytte den ut da? For mye varme og støy? Irriterende mange hundrelapper du ikke aner hvor du skal gjøre av? I siste tilfelle vil mange få glede av din overflod om du gir det til Amnesty. Endret 2. januar 2012 av Simen1 4 Lenke til kommentar
johnnyronny Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvor kraftig vil grafikk delen være da? På høyde med 6770 for eksempel? Dream on... hehe, vil tippe på en ytelse i nærheten av hd 6570 kanskje. Når det gjelder IGP er AMD kongen. 2 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Intel planlegger å slippe 25 ulike modeller av deres nye prosessorserie Ivy Bridge, hvorav 17 av prosessorene vil være for stasjonære maskiner, mens åtte vil være for bærbare datamaskiner. Det er vell heller snakk om 4(?) ulike fysiske prosessor modeller, 2 for stasjonære og 2 for bærbare (eller bruker de fortsatt bare en sortering av stasjonære modeller for lav-effekt til bærbare?). Disse skilles ved sortering til forskjellige SKU, der noen får hyper-threading, og noen klarer å jobbe ved lavere spenning. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 De yter 5% bedre klokk for klokk, men vil de klokke lengre å ha lavere temperatur enn dagen SB? Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) De yter 5% bedre klokk for klokk, men vil de klokke lengre å ha lavere temperatur enn dagen SB? Tidlige rykter hevder at de vil vil klokke til 6Ghz på lukkede kjølere som H100 etc. Jeg tar det med en klype salt, men vi så et hopp på ca 600-1000Mhz fra 45nm --> 32nm. Får vi samme hoppet fra 32nm --> 22nm så er vi oppe i 5.2-5.5Ghz, får du en god chip så er 6Ghz kanskje ikke så umulig lengere. Hvordan de gjør det på ekstremkjøling har jeg ikke sett noe til enda. Jeg kommer uansett til og bytte. 95W --> 77W gir litt mindre varme som igjen gir litt mer rom for OC. Det at de dropper rett inn i eksisterende HK gjør det veldig enkelt, prisen slik den ser ut nå er overhode ikke gal den heller, tar plassen til SB. Endret 2. januar 2012 av EggMan88 Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Ultrabook med Ivy Bridge. Go go go ! Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Gleder meg! -Folk må vel ikke nødvendigvis være interessert i bedre "stock" ytelse for å kjøpe seg nytt hardware? Er det ikke lov til å være nysgjerrig på ny teknologi eller potensiale til en overkokking? Endret 2. januar 2012 av venture Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå