fredde Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Etter litt bruk kommer det en irriterende summe/lete lyd fra harddisken, den kommer bare når hd ikke er i bruk, mao. når jeg surfer ol. Så fort jeg da åpner explorer så forsvinner den. Det virker som om den scanner over disken med jevne intervaller. Noen som vet hvordan jeg får vekk dette ? Har delt disken i 3 partisjoner. Irriterende med en så god og stille hd at den summer til innimellom... Tips ? Ja TAKK Lenke til kommentar
UAM Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Disken er selvfølgelig fin og defragmentert? Lenke til kommentar
Jehro Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Hadde samme problem med en Seagate Barracuda 7200.7 120 GB S-ATA 8 MB cache. Den hadde en noe irritabel "knitrelyd" ved lesing/skriving. Prøvde også med en Seagate Barracuda V 120 GB S-ATA 8 MB cache. Den var litt stillere, men likevel ikke like stille som P-ATA vesjonen. Gikk tilbake til min gode "gamle "Seagate Barracuda V 120 GB P-ATA 2 MB cache. Den er ikke fult så rask som S-ATA (ikke stor forskjell), men foretrekker den da den er så og si lydløs. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 man kan jo ikke utelukke at dette er lyder som tyder på at disken snart tar selvmord eller noe.... Hvor gammel er den disken? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 man kan jo ikke utelukke at dette er lyder som tyder på at disken snart tar selvmord eller noe.... Hvor gammel er den disken? Disken er 3 dager gammel så jeg håper ikke det... Nei det er ikke en skummel lyd, bare en liten summe lyd som kommer etter en stund med inaktiviet. Så fort jeg aktiviserer disken stopper det. Ja disken er defragmentert... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 3 dager gammel ja.... da er det nok ikke noe selvmord på gang... Kan jo hende det bare er disken som står i 'standby' modus eller noe Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Har samme problemet her. Når harddisken ikke er i bruk så kommer denne lyden du beskriver avogtil. Har vært et par andre poster om det er på forumet, og ingen har vært i nærheten av å forklare hva det er som skjer. Disken min er en Seagate Barracuda IV 80GB. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har ikke hørt noen slike lyder fra den. Hvis det er mange som har det problemet så bør man kanskje prøve å finne et seagate forum elns? Eller sende mail til forhandleren, hvis den er kjøpt på internett. Og spørre om de kanskje kan ha et svar på det. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 hvilken av seagate barracuda diskene er mest stillegående på alle måter skriv/les motor?. Lenke til kommentar
floppy Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Har akkuratt installert en Seagate Barracuda 7200.7 120 GB S-ATA. Den har en irriterende "pipelyd"/ulyd. Håper det er noen som har en løsning på dette, for dette er en lyd som jeg ikke orker å høre på lenge. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 gjelder denne pipelyden for alle 7200.7 med 2 og 8 mb cache?. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 har også en irriterende liten gnikkselyd på mine. Har hørt dette på alle barracuda diskene jeg har vært borti (60Gb størrelsen). tror det skal være sånn. Værre er det at den ene sier klakk klakk klakk og nok er død og begravet. husker ikke hvilken butikk jeg kjøpte den ifra så sliter litt for å si det sånn. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 noen flere som har denne lyden, tenker åkjøpe en slik nå. men blir litt omtenksom når folk sier at den har en irriterende lyd, er det slik at seagate diskene bare er slik?. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Har en slik lyd jeg også, har 2x seagate 80Gb sata disker, kommer avogtil, tror det kanskje kommer av at de er litt varme hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå