Gå til innhold

Irriterende "lete" lyd på S-ATA Seagate 120GB disk

fredde

Anbefalte innlegg

Etter litt bruk kommer det en irriterende summe/lete lyd fra harddisken, den kommer bare når hd ikke er i bruk, mao. når jeg surfer ol. Så fort jeg da åpner explorer så forsvinner den. Det virker som om den scanner over disken med jevne intervaller. Noen som vet hvordan jeg får vekk dette ? Har delt disken i 3 partisjoner.

Irriterende med en så god og stille hd at den summer til innimellom...

Tips ? Ja TAKK :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med en Seagate Barracuda 7200.7 120 GB S-ATA 8 MB cache.

Den hadde en noe irritabel "knitrelyd" ved lesing/skriving.

Prøvde også med en Seagate Barracuda V 120 GB S-ATA 8 MB cache. Den var litt stillere, men likevel ikke like stille som P-ATA vesjonen.

Gikk tilbake til min gode "gamle :lol: "Seagate Barracuda V 120 GB P-ATA 2 MB cache. Den er ikke fult så rask som S-ATA (ikke stor forskjell), men foretrekker den da den er så og si lydløs.

Lenke til kommentar
man kan jo ikke utelukke at dette er lyder som tyder på at disken snart tar selvmord eller noe.... Hvor gammel er den disken?

Disken er 3 dager gammel så jeg håper ikke det...

Nei det er ikke en skummel lyd, bare en liten summe lyd som kommer etter en stund med inaktiviet. Så fort jeg aktiviserer disken stopper det.

Ja disken er defragmentert...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt noen slike lyder fra den.

Hvis det er mange som har det problemet så bør man kanskje prøve å finne et seagate forum elns?

Eller sende mail til forhandleren, hvis den er kjøpt på internett. Og spørre om de kanskje kan ha et svar på det.

Lenke til kommentar

har også en irriterende liten gnikkselyd på mine. Har hørt dette på alle barracuda diskene jeg har vært borti (60Gb størrelsen).

tror det skal være sånn. Værre er det at den ene sier klakk klakk klakk og nok er død og begravet.

husker ikke hvilken butikk jeg kjøpte den ifra så sliter litt for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...