Roy1970 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Scrollekula på mac-musa fungerer sjeldent. Jeg forsøker å rense den, men den virker bare noen timer så er den ubrukelig igjen. Er den noen som har ett godt råd til hva jeg bør/kan gjøre? Lenke til kommentar
Web King Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Scrollekula på mac-musa fungerer sjeldent. Jeg forsøker å rense den, men den virker bare noen timer så er den ubrukelig igjen. Er den noen som har ett godt råd til hva jeg bør/kan gjøre? Oversikt Innovativ rullekule og -knapp Rullekulen på Apple Mouse er perfekt plassert slik at du kun trenger én finger for å styre hjulet, og du kan rulle det 360 grader i alle retninger – opp, ned, til venstre, til høyre og diagonalt. Du kan bla i lange nettsider, panorere bilder i fullstørrelse, manøvrere i store regneark, kontrollere videotidslinjer m.m. Ved å klikke på rullekulen får du også tilgang til dine favorittfunksjoner i Mac OS X, som for eksempel Dashboard, Spotlight eller Exposé. Trykkfølsomt deksel Det kan virke som om Apple Mouse bare har én knapp, men den glatte overflaten skjuler en kraftig hemmelighet: Trykkfølsom teknologi under dekselet registrerer hvilken del av musen du klikker på, slik at du kan klikke både venstre og høyre museknapp. Og hvis du foretrekker den klassiske én-knappsmusen, er dette rette mus for jobben. Konfigurerer musen slik du ønsker, i systemvalgpanelet for Mac OS X. Trykkfølsomme sideknapper Du kan konfigurere de trykkfølsomme sideknappene slik at de aktiverer Mac OS X-funksjoner som Dashboard, Exposé eller andre funksjoner som kan tilpasses. Tilpasning Hvis du har Mac OS X, kan Apple Mouse gi deg tilgang til dine favorittfunksjoner med ett enkelt trykk. Konfigurer Apple Mouse i systemvalgpanelet slik at den gir deg best mulig kontroll. Du kan konfigurere sporings- og klikkfunksjonene for rullekulen, i tillegg til funksjonene for venstre-, høyre- og sideklikk. Du kan også opprette ulike museprofiler for brukerne på Mac-maskinen. Optisk sporing Takket være en svært presis optisk sensor, reagerer Apple Mouse svært lett og gir nøyaktige markørbevegelser på de fleste typer underlag – uten at du behøver å bruke musematte. Lenke til kommentar
Roy1970 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg vet hvordan musa virker, men problemet er at scrollekula slutter å virke etter kort tids bruk og må stadig renses. Finnes det andre alternativer enn Apple sin egen mus? Lenke til kommentar
Web King Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Ta og brett et pappir til en liten firkant, stikk den ene enden i kanten av kula. så prøver du å rense den. Kansje det fungerer. vært å prøve. Dette prøvde en venn av meg, og det funka for han. men try.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå