Gå til innhold

[Løst] Første gang jeg skal bygge egen pc

Anbefalte innlegg

Hei har laget en liste over komponenter til en pc jeg vurderer å montere sammen. Lurer litt på om jeg skal ha denne intel I3 jeg har funnet eller gå for en I5 istedet eller vente til Ivy Bridge kommer? har en HDD med OS så trenger ikke det og den skal klare å spille greit men trenger ikke kreve maksimalt av grafikk siden jeg ikke spiller spesielt mye grafikk krevende spill :) Noen andre tips? bare si det :)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1030072&su=1bff0361-513b-496a-a80a-252dcdb9570a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor spurte ikke du om dette i går eller på lørdag?

Silver Power SP-SS500 500W PSU

ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte kostet 300 kr som er halv pris nå forbigående helg, så da kunne du gått for i5 2500k isteden.

Selv vurdete jeg å bytte ut min NorthQ 4001EX Silent strømforsyning, men syns ikke en 400 kr med frakt var en stor oppgradering nok.

Men angående i7 3770K så yter den ikke så veldig mye bedre, er nok rettet mest mot overklokkere, men ja den er nok bedre kjøp, du kan jo håpe på å få tak i i5 2500k brukt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Muligens i3-2120 klarer jobben helt fint, selv ville jeg godt for i5 2500k mest fordi den er mere overklokkingsvennlig og noe mere fremtidsrettet, men selv får du velge.

Har man penger er ikke en 500 kr mye, så jeg ville brukt disse. Å bytte prosessor er dyrt hvis du senere finner ut at prosessoren er dårlig på overklokking. 2 kjerner er i dag lite.

Lenke til kommentar

Ok takk. Da går jeg nok for I5-2500 k ja. Har et litt stramt budsjett fordi jeg allerede har kjøpt et par måneder tilbake en spill pc til ca 12 000 kr. Men trenger en pc hos pappa og :) Gidder ikke flytte på et cooler master HAF X hver uke når den med innhold veier nesten 25 kilo xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...