Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp, driver 290.53 stopped responding NVIDIA

Anbefalte innlegg

Har problem med mitt ASUS GeForce GTX 570 kort.

Får følgende feil mld.

"Display driver stopped responding and has recovered.

Display driver NVIDIA Windows Kernel mode driver, version 290.53 stopped responding and has succsessfully recovered"

Veldig travelt, å det kommer i spill og youtube. Fikk det random i mens jeg så film ved å VLC (ingen betydning..)

Har søkt igjennom google uten hel. Har reformatert, oppdater BIOS, prøvd å manuelt installere via Driver device software, lure på å deaktive TDR men er usikkert på REGEDIT området.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\GraphicsDrivers Unsupported Monitor Mode Allowed "1" pga jeg har koblet til en 46" TV via VGA Kabel, har ikke hat noe betydning før

Trenger hjelp asap :)

Endret av Bigzz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd en del XX.XX drivere får samme feil melding, fikk det idag. 02.01.12

Får den hver gang jeg spiller eller ser noe som har grafisk bevegelse. Driveren "slår seg av og på igjen"

Driver 290.53 er beta. Ser på nvida at GANSKE mange har hat samme problem, men ingen kommer opp med en konkret løsning. :( Som jeg har sett til nå.

Lenke til kommentar

Skjer det samme for meg med driver 285.62. Har du prøvde 275.33? Jeg fikk iallefall ikke noe stop message når jeg bruker den. Stop message skjer bare for meg ved spilling av krevende spill da men. Som Star War: old republic og Battlefield 3. Kan spille UT2004 uten problemer eks.

Men jeg har veldig mye frimler (akkuratt som den slår seg av og på ja,) nå fra skjerm kortet. Når den sender bilde til skjermen......veldig irriterende. Akkurat som blinkene svart skjerm bilde. Nytt kort og ser ut som er defekt...jaja...jeg er bare så heldig med de kortene jeg kjøper meg altså.

Men iallefall 275.33 er det mest stabile driver sier de fleste.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet med et EVGA Geforce GTX570 på Win7 64bit. Jeg har prøvd å oppdatere til de nyeste driverene flere ganger etterhvert som det har kommet nye versjoner, og har til og med fått byttet skjermkortet en gang fra komplett med et identisk et da de ville jeg skulle sende mitt første i retur.

Begge hadde samme problemet, selv om det kanskje virker som det gamle gjorde det litt oftere, men det kan jo være tilfeldigheter. Har også sjekket at PSUen er kraftig nok. Det er haugevis av folk i diverse forum som har de samme problemene, ja, men dessverre ingen løsning.

Er kortet ditt overklokket? Det jeg har er en "factory overclock", og jeg har en liten mistanke om at GPUen kanskje er klokket litt i grenseland til hva den egentlig tåler, og at det er derfor ting av og til krasjer.

Endret av Scriptgutten
Lenke til kommentar

Ville sjekket om default voltagen på gpuen er satt for lavt. det har jeg hørt mange som har opplevd. jeg har 3 gtx 570 kort, og det ene så er bios volten satt litt høyere (1.000) mens de to første er den lavere 0.98 (og det 3. kortet er et demovare/rma kort) så tyder på de har økt volten ørlite for å stabilisere det.

Lenke til kommentar

Fikk fiska det etter at jeg oppdatere BIOSen. Men er usikker om det hjelper dere. Oppdatere til Rampage III Formula 0903 BIOS, frå version (0801)

Mitt GTX 570 kort er ikke klokket eller vært klokket på. GTX 570 kjører nå nyeste driveren 290.53 uten problem

Tok også å reformaterte Windows 7.

Til nå har jeg ikke fått dette problemet, å håper det ordner seg for deg å :)

- Ved EVGA kort kan kanskje denne guiden hjelpe, pga en bugg når du overinstallerer drivere.

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?high=&m=1174372&mpage=1#1174372

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...