Gå til innhold

Kombinere jobb, utdannelse, reise.

Anbefalte innlegg

Hei hei :)

Vet dere om noen nettsider der jeg kan finne jobber for meg mens jeg er på reise som ferie, utdanner meg som bachelor og master underveis her i Bergen og jobbe litt der og der rundt hele verden. Det vil si kombinere 3 ting i en angitt tidsperiode. Da får jeg kanskje god CV på papir. Jeg tenkte å jobbe 1 mnd i hver land, dvs ca 19-20 land til sammen på 6.5 år for 50% lengre utdanning for BA for jeg har helsemessig grunn, og fordi jeg er døv, så å ta det 50% lengre tid. 2 år som vanlig tid for mastergrad.

Endret av Force
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på hva du spør etter her, men tenker du på et utdanningsprogram (bsc eller msc) der man jobber i så mange som 19-20 land i løpet av utdanningsperioden. Eller tenker du på at du tar et studie som fjernstudie mens du jobber og reiser i 19-20 land?

Tviler på at det finnes noe studieprogram som omfatter jobbopphold i så mange land som du skisserer, men det kan være at du kan ta deler av studie som fjernstudie mens du reiser og jobber. Søk på ulike "work and travel" nettsider, der vil du finne informasjon om bla. visum for å reise og jobbe. Dog bør man ikke forvente at dette er "kremjobber" som er relevant i forhold til studiet, de jeg har snakket med som har gjort dette hadde det ganske fint, men det kunne være alt fra jobb i bar, på gård, for flyttebyrå osv.

Generelt syntes jeg nok så mange land høres litt mye ut, og etter min mening så er det ikke sikkert at det er bedre for cv'en å "hoppe" rundt fra det ene månedsoppdraget til det neste. CV messig ville jeg nok heller satse på litt færre land, men lengere opphold hvert sted med lengere jobboppdrag slik at du kommer litt mer inn i de enkelte jobbene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...