lur4d Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Fikk en slik en i julegave: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=613825 Jeg har bare USB 2.0 på laptopen min, men i følge produsentes side så skal det da (teoretisk) ligge opp mot 480 Mb/s, mens når jeg overfører ligger det som oftest mellom 20-30 Mb/s, noe som er forferdelig irriterende. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få opp hastigheten? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Det er ikke 480MB/s men 480mbit/s som er noe helt annet. Teoretisk får du kun rundt 60MB/s på usb 2.0. Om du vil ha høyere fart foreslår jeg at du skaffer deg et ekspansjonskort for USB 3.0 som da støtter opp mot 5 Gbit/s eller rundt 625 MB/s Mere info angående USB og farten finner du her Endret 2. januar 2012 av Mr. A 1 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Hentet fra Western Digital sine sider: Data transfer rate: Up to 480 Mb/sec in USB 2.0 mode or up to 5 Gb/sec in USB 3.0 mode EDIT: Ah, I see... Misvisende forkortelser da, burde jo stå Mbit og ikke Mb. Endret 2. januar 2012 av jdmik Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Strengt tatt er liten b bit, og stor B Byte Altså Mb=8*MB (siden det går åtte bit i en byte) Og du vil få bedre ytelse med USB 3.0 ekspansjonskort, men kan jo nevnes at du ikke trenger å forvente de største hoppene. Under kan du se en sammenligning av ytelse på en MyBook på USB2.0 og USB3.0 ExpressCard på en bærbar PC med Windows 7: Se flere tester (inkl kopiering av "ekte" filer) om du er interessert i denne posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå