Gå til innhold

Hvorfor kommer ALLE serier ut 1 år senere ut i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel både New Girl, Sons of Anarchy og Homeland har blitt sendt ganske nær den amerikanske premieren i høst på sesongene/seriene som jeg vet om. Så kommentaren din holder ikke helt mål når det kommer til alt.

Alt av The Walking Dead sesong 2 til nå har også blitt sendt på norsk TV 4 dager etter amerikanerne sendte episodene nå i høst for første gang.

Det har litt med seertall både her i Norge fra lignende serier/tidligere sesonger, og hvordan seriene går i USA som gir en pekepinn til de norske kanalene.

I tillegg har du det at kanalene skal finne et tidsrom der de kan ha seriene. De sender som regel ikke nye episoder på et tidsrom der folk ikke ser på TV-serier, det er det tidsrommet ifra 21 - 23 som gjelder for det meste, akkurat som i USA, UK, Sverige, Danmark o.s.v. når det kommer til storserier og slikt.

Lenke til kommentar

Problemet er kostnadene for innkjøp av serier og lave seertall her i Norge. Mange serier blir også lagt ned pga lave seertall i USA , ta fks serien Jericho som Tv2 Sebra var relativt raske med å kjøpe inn og promotere , den ble lagt ned kort tid etterpå. Forøvrig anbefaler jeg alle å se hele Jericho , serien i seg selv hadde stort potensiale :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var spesielt tidligere det var lang tid mellom amerikansk og norsk premiære. Både 24 og Lost som kanskje har vært de to største suksessene de siste årene ble sendt bare med noen få ukers delay de siste sesongene for nettopp å sikre seg større seertall. Canal+ viser også en god del HBO-serier ganske tett opptil sendeskjema i USA.

Lenke til kommentar

Selv om norske kanaler bare er noen uker bak USA er det fortsatt for langt etter. Om serien er god til til at man vil følge med last man de ned istedet. Selv hadde jeg kanksje orker å se episoder med reklame i seg om de ble sendt samme dag, men om jeg må vente for å se de på norske kanaler laster jeg heller ned å nyter det helt fritt for reklame. Er forresten det samme med filmer. Har kjøpt noen få DVDer og VHS for lenge siden, og alle har vært fylt med reklame før jeg får se det jeg har betalt for.

Lenke til kommentar

@Lumpness: Lave seertall i Norge kommer som en følge av at seriene kommer seint, da har alle lastet det ned for lenge siden og det har ingen interesse blant folk lenger, så den teorien holder ikke stikk.

Generelt så har tv-kanalene seg selv å skylde da det er så mye mer behagelig å laste ned helt fritt for reklame og se det akkurat når man ønsker. Ved hjelp av internet er verden også blitt veldig liten, derfor mister ting fort nyhetens interesse og det er nytteløst å tro at folk gidder å vente flere måneder eller år for å se en god serie på norsk tv (stappet med reklame).

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å betalt for nedlasting pr. episode av en serie umiddelbart når den blir sendt i USA for å slippe å se reklame og kunne se det akkurat når det passer meg. Inntil dette skjer fikses det på andre måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...