Gå til innhold

Trådløs mus tastatur og skjermoverføring?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gigantisk PC stående i stua, da den er upraktisk å ha på soverommet, dette monsteret er en arbeidshest og har derfor nok vifter til å ta av ifra bakken som et helikopter, ulempen er at det høres ut som den skal det også, spesielt når jeg rendrer 3D eller andre tunge ting som simuleringer og filmkonvertering/komprimering. Men jeg liker og å sitte på socerommet der jeg har en kontorpult, tidligere har jeg brukt en laptop og "remote Desktop" til å jobbe derfra, men jeg lurte på om det fantes en dubeditt som trådløst eller over nettverk, overførte bildesignalene til en PC skjerm og tok imot sendte unput fra mus/tastatur??

 

Kunne brukt trådløs USB og HDMI, men er det ikke en bedre løsning??

 

Takk for all hjelp!

 

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fines nok muligheter, men ikke noe som kan erstatte en skjermkabel.

Skjermsignalet, som VGA / DVI / HDMI, har veldig stor båndbredde. Jo bedre kvalitet (oppløsning) jo høyere båndbredde. Vi snakker om rundt 5 - 10 Gbps for HDMI.

Å sende høy båndbredde trådløst er svært dyrt. Standard trådløs nettverk er i dag på 54 Mbps maksimum, i praksis lavere.

 

Det finnes trådløs HDMI, tror det koster en god del, og signalet blir komprimert. Kjenner ikke kvaliteten.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...