Valkyria Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) I høst har jeg så og si ikke trent en eneste gang. Utenom den slappe høsten jeg har hatt var jeg i god fysisk form før sommeren og trente 2-3 gangr uken. Om jeg begynner å trene imorgen, har 4 timer dagen til disposisjon og bruker disse så godt som hver dag i et halvt år, hvor god fysisk form kan jeg bli? Jeg tenker ikke pump-trening, men hard jogging, tur med tung sekk, vekter og aparater. Fokuset er militært opptak, så pushups, situps, hangups, 3000m og pakningsløp er testområdene. Jeg vil både utføre disse best mulig samt god generell styrke og utholdenhet. Jeg lufter bare tanken for øyeblikket, så har ikke nåværende resultater på de gitte parameterene, men antar de for øyeblikket er rett over minimumsgrensen for å klare opptaket: Pushups: 16 Situps: 20 Hangups: 4 3000m: 14:00 Endret 1. januar 2012 av Valkyria 1 Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Kroppen er en utrolig maskin.... Den tilpasser seg raskt, og om alt har forfalt, går det fort å rette på sakene. For min del brukte jeg ca 1time hver dag. Enten gikk jeg med jentungen i bæremeis en 8km runde, eller jogget denne alene. Dersom det var drittvær, satt jeg på trimsykkelen med rocka musikkvideoer på PC.. syklet 2.5km, så var det situps og pushups... nye 2.5km og nye situps og pushups... I begynnelsen orket jeg ikke mange pushups, men etterhvert ble det 25 pushups, 25 situps x2 for hver 2.5km på sykkelen.... så sykler du 1mil (ikke allverden, men på nesten full brems, så du får svettet litt) og tar 200 situps og 200 pushups så hjelper dette UTROLIG... og det tar 3kvart... Tro meg, jeg hadde ikke problemer med å løpe rundt i fjellheimen med jentungen i bæremeis, og full oppakning på jakt selv om å "løpe inn" bikkje i stand i oppoverbakker med mye lyng satte fart på pumpa..... 3 Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 På et halvt år har du god tid til å forbedre de resultatene der betraktelig. Regner med at du har litt ekstra fett på kroppen siden du tar så lite i kroppsvektøvelsene og da vil bare det å slanke seg litt hjelpe en hel god del. Iom at det er disse øvelsene du vil forbedre deg i vil jeg anbefale deg og trene på nettopp disse områdene. Trent pushups, hangups og situps, men husk at i militæret må disse øvelsene utføres med en spessiel teknikk. På pushups skal du ha hendene i skulderbredde og røre neddi med brystet mellom vær rep, på situps skal du ha hofta i 90 grader inn mot en benk (rumpa må være helt inntil. Og på hangups er det ikke lov til å hjelpe med beina, beina skal henge rett ned. Spessielt situps kan føles veldig unaturlig for mange på den måten man gjør i militæret så kan være greit å trene med militærteknikk med en gang. For å forbedre deg på 3000 meter vil jeg anbefale deg og trene intervalltrening og med høy intensitet for å få opp pulsen, hjelper ikke løpe i en time hvis du kun løper i 8km/t. Når det gjelder tur med sekk ol, tror jeg det vil komme automatisk når du trener styrke og kondisjon. Jeg er selv i militæret og kroppen tåler mer enn du aner bare man har litt vilje, går mye på instilling det der, riktignok kan det være lurt å trene litt rygg da de sekkene vi har i militæret er et helvete å gå med. Jeg merket ihvertfall stor forskjell på det å gå med sekk etter at jeg begynte å trene styrke, da slapp jeg alle ryggproblemene jeg fikk i rekrutten og tro meg det var ikke noe særlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå