Gå til innhold

Hvordan gå opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Jeg er 170 cm og veier i underkant av 60 kg, og er 17 år gammel. Jeg er ganske liten for min alder, og alle mine venner er veldig mye større enn meg. Problemet er at jeg ikke vokser, og har ganske dårlig matlyst, jeg spiser mat egentlig fordi jeg må og ikke fordi jeg vil (Ingen presser meg til å spise, men fordi menneskekroppen trenger mat når den er sulten.) Hvordan kan jeg gå opp i vekt på en enkel måte? Jeg hører rykter om at det går an å drikke proteinpulver/shake for å gå opp i vekt, eller bygge på kroppsmassen. Og selvfølgelig funker det å spise mer enn det man forbrenner, men det klarer jeg ikke. Hvilke kjennetegn er det for rask forbrenning?

Noen tips som hjelper meg å gå opp i vekt, eller øke kroppsmassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør nok begynne og trene litt men jeg anbefaler deg og vente litt for at mange stopper vist og vokse når de begynner å trene. Når du har blitt så høy som du vil være så kan du begynne og trene og gjøre deg sterk.

Hei, BirkerKatt. Det virker som du har peiling på dette. Jeg er en 28 år gammel mann som er 175 cm høy. Jeg har også hørt dette om at man slutter å vokse hvis man begynner å trene, og jeg vil gjerne bli litt høyere, derfor har jeg aldri trent før. Jeg håper å bli omtrent 195 cm, men har også veldig lyst til å begynne å trene. Jeg vil si at jeg har cirka like lyst til begge deler, hva anbefaler du?

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er jo lite vits i å legge på seg en hel del med fett. Kroppen har ingen nytte av overflødig fett.

Du bør så absolutt begynne å trene. Det være seg kampsport, styrketrening, svømming eller noe annet du liker. Og at du ikke har tid, er bare tull og vas. Hvis du vil nok, finner du tid.

Enda viktigere er det å spise nok. Med din kropp, og moderat aktivitet skal du ligge godt over 2300kcal. Dette er en del mat, så hvis du ikke er vant til å spise mye, anbefaler jeg deg å finne en god shake å drikke i tillegg til maten du spiser.

Husk at du er i en alder der du skal vokse. Kroppen din trenger mye næring, og rett næring.

Endret av Akse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det finnes undersøkelser som bekrefter alt virker det som. Jeg har alltid drevet med forskjellige typer trening, og har vokst og vel så det. Jeg tror vi skal være forsiktige med å fraråde ungdom å trene. Alle har godt av å være i aktivitet. Kroppen er på ingen måte bygd for å være i ro.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...