Gå til innhold

M-ATX hovedkort med AM3+ og 990 chipset.

Anbefalte innlegg

Sliter med å finne et AM3+ HK med Amd 990 chipset i str. M-ATX.

Det er jo masse ATX hk ute, men finner ikke noen på bla.a. komplett.

Noen som har forslag på noen som har, eller alternativer?

Trenger et M-ATX kort, og har fått inntrykk at at AMD leverer kurrant pris i forhold til hva man får.

På forhånd takk for forslag og innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket chipset snakker du om?

990X eller 990FX?

990FX finnes ikke på mATX-form fordi det ikke gir noen mening, du får ikke brukt alle PCIe-sporene på chipsettet engang.

990X finnes ikke på mATX-form fordi ingen med vettet i behold velger å kjøre CFX/SLI med en AMD-prosessor når man får et langt bedre resultat med Intel, det hjelper fint lite at hovedkortene koster 200 kr mindre når ytelsen er 70% bak.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg er helt inne i HW specs for tiden, men normalt ville høyeste nummer på chipset være det mest oppdaterte, og være raskest. Jeg spiller lite, men vil ha muligheten for det, jeg driver en og anen gang med 3d, og litt videoredigering. Tror ikke jeg har planer om å skaffe meg 2xskjermkort for max fps i full rez.

Denne HW, er tenkt for å ha i en Casebuild, som muligens aldrig blir ferdigstilt. Men jeg vil jo uansett ha mest mulig morro for pengene. eneste kravet, er at HK er minst mulig....

Jeg regner egentlig med at skal jeg gå for intel, vil sikkert følgende passe bra:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639536#extra

Da dette er lite, støtter 6gb sata og kjapt minne. Det er også plass for 1stk skjermkort.

Dog er jeg som sagt takknemlig for innspill.

Får jo komplett AMD 4core 3.6 med 8gig mem, hk og 2gb GF560TI for såvidt over 4k

intel med I5-2500K og tilsvarende hw spretter over 5.5k.

Så blir jo spørsmålet om det er verdt 1500 ekstra. mulig hk jeg fant for dette er bare rask, men jeg er ikke intr i å bruke 20000 kr, for å få 6 FPS mere i et spill ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...