Mr. Ikke her mer Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hei folkens, en liten sak jeg håper dere kan hjelpe meg litt med. I romjula endte jeg opp med å kjøpe en HTC Sensation hos Lefdal for 1 krone. Dette var så klart med binding til et tele 2 abonnement der jeg må betale 189 kroner / mnd + 49 kroner / mnd i 12 måneder. 2856 kroner blir altså totalprisen. Greit nok dette altså. Kun få timer etter at telefonen er satt opp starter problemene. Dersom den har vært inaktiv en stund (skjermen av), er det ikke mulig å svare på anrop når den ringer. Den henger seg nemlig opp. Videre viser det seg at dekninga hopper fra ingen dekning i det hele tatt til full dekning mens den ligger på samme sted. Med andre ord blir telefonen ubrukelig. Dette er feil som jeg finner ut at svært mange av HTC sine telefoner sliter med etter å ha søkt litt på internett. Jeg vet jo at Lefdal ikke tilbyr åpent kjøp på mobiltelefoner, men hvilken rettigheter vil jeg som kunde ha her? Jeg vet at Lefdal har totalt to forsøk på seg til å reparere mobiltelefonen, men jeg må innrømme at jeg mistenker feilen ikke kommer til å bli rettet etter to forsøk. Og derfor lurer jeg altså på hvordan det er med heving av kjøpet etter to forsøk når telefonen er kjøpt sammen med et abonnement. Det er jo ikke aktuelt for meg å betale på et abonnement når telefonen som var kjøpt med det ikke fungerer. Noen som har erfaring med hva jeg kan gjøre? Burde jeg bestride kravene fra Tele2 frem til mobiltelefonen eventuelt er fikset, eventuelt frem til kjøpet heves og kravene fra Tele2 faller bort? Er det slik at dersom jeg hever kjøpet etter to forsøk på verksted, at også da abonnementet faktisk vil gå bort? Takk for svar til dere som har litt greie på dette. Endret 1. januar 2012 av seppolaatle Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Dersom du leverer den tilbake 100% komplett og uskadet, senest 7 dager fra du kjøpte den, er det en smal sak å få ny telefon på stedet. Merk at dette ikke er noe du har krav på, men en avtale som strengt tatt kun er mellom forhandler og leverandør. Dersom du er for sent ute, men har telefonen komplett og den ser ubrukt ut, så skal du ikke se bort i fra at butikken bytter den på goodwill. Selvfølgelig såfremt du er snill og grei med betjeningen, og ikke kjefter de opp pga. den ubrukelige telefonen du fikk. 1 Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Takk for svar. Jeg regner nok med at jeg vil komme innom med den innen sju dager og at den ser bra ut altså. Desverre ser det ut til at ikke telefonen lenger er på lager i butikk, så da blir det nok muligens kun verksted som blir aktuelt. Men det vil jo vise seg. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 HTC tror jeg skal ha 7 dagers DOA. Med andre ord får du ny telefon hvis du leverer den inn innen 7 dager fra du kjøpte den. Lenke til kommentar
darket Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Må være i komplett eske, og fremstå som ny. Har du ikke dette, kan du ikke returnere den på grunnlag av defekt ved oppakning, for da hadde du vel hatt esken og utstyret fortsatt. Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Telefonen gikk på DOA og jeg fikk ny på stedet. Meget bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Bra at det løste seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå