Tozy Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hei satte sammen kjapt en liste fra komplett til ny pc må bare ha forsikring om at det passer. Pc Deler (har psu fra før av) Har et par spørsmål bare. 1. Tar jeg en risk med å kjøpe ssd? så at noen ikke hadde riktig firmware i kommentarene elns.. 2. Jeg skal ikke overklokke eller noe sånt, er noen av disse overklokk deler, får jeg noe billigere Setter pris på svar! (noe er på tilbud så kjapt svar snille du(a)) Endret 1. januar 2012 av Tozy Lenke til kommentar
777fan Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 "Ingen varer i handlevognen" Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 "Ingen varer i handlevognen" sigh, her da ^^ Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Du har valgt 1.65 V RAM. Det vill funke på 1155, men det er ikke idealt. 1155 skal ha 1.5V RAM. Edit: Hva med en mekanisk hardisk? Eller har du det fra før? Ellers ser det greit ut. Edit2: Tror den SSDen skal funke fint uten problemer. Endret 1. januar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Du har valgt 1.65 V RAM. Det vill funke på 1155, men det er ikke idealt. 1155 skal ha 1.5V RAM. Edit: Hva med en mekanisk hardisk? Eller har du det fra før? Ellers ser det greit ut. hm okey, så de i den perfekte pc pakken så tenkte de passet bedre;P noen andre jeg bør gå for? Tror ikke en mekanisk hardisk er nødvendig akkurat nå + er det bare å sette inn 2 disker så når jeg instalerer windows går alt av seg selv? dumme spørsmål men men... Edit: Fant Disserambrikkene gode kommentarer også, 1,5v Endret 1. januar 2012 av Tozy Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hva mener du? Du kan velge hvilken disk du skal instalere Windows på i install-wizard tingen. Dersom du har en disk som alleredet har et OS på, bør du ha den plugget ut mens du instalerer windows på den andre disken, av grunner jeg nettop leste men ikke husker. Edit: Det er gode RAMbrikker ja, men husk på at alle CPU kjølere vill ikke passe pga høye heatsinks. Dersom du bare skal ha stock kjøler funker det utmerket. Endret 1. januar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
777fan Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hva skal du bruke PCen til? Hvor mye har du tenkt å bruke? Siden du ikke skal overklokke, ville jeg valgt en rimeligere prosessor. SSD ville jeg tatt med helt klart. Rambrikkene du har funnet (Corsair) er gode. Kabinettet har jeg selv i hvit, og må si jeg er knallfornøyd med det. God plass, stille og god luftflyt samt stilig (synes jeg). EDIT: Hvis du er casual gamer og ikke skal overklokke, kan du fint klare deg meg CPU-kjøleren som følger med Intel-prosessoren. Du må dog forvente litt støy under mer krevende bruk, det er først og fremst derfor mange velger å gå for en annen kjøler. Stock-kjøleren til i5 henger godt med selv ved enkel overklokking. Endret 1. januar 2012 av Genius-Boy Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hva skal du bruke PCen til? Hvor mye har du tenkt å bruke? Siden du ikke skal overklokke, ville jeg valgt en rimeligere prosessor. SSD ville jeg tatt med helt klart. Rambrikkene du har funnet (Corsair) er gode. Kabinettet har jeg selv i hvit, og må si jeg er knallfornøyd med det. God plass, stille og god luftflyt samt stilig (synes jeg). EDIT: Hvis du er casual gamer og ikke skal overklokke, kan du fint klare deg meg CPU-kjøleren som følger med Intel-prosessoren. Du må dog forvente litt støy under mer krevende bruk, det er først og fremst derfor mange velger å gå for en annen kjøler. Stock-kjøleren til i5 henger godt med selv ved enkel overklokking. Jeg skal bruke den kun til spilling, har en billig pc som jeg har koblet til tven for film osv. Takk for svar dere to, tar bare å bestiller denne jeg da PS: bare et lite spørsmål, jeg har to harddisker, som begge har windows på seg (ubrukelige pcer) bør jeg slette alt på de og sette inni pcen eller kan jeg sette de inn med windows på å slette via der elns? den enkleste metoden vil jeg gjerne ha ;P PS2: Følger det med 3,5 bracketer? Endret 1. januar 2012 av Tozy Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Formater begge harddiskene, og installer windows fra en dvd-plate. Ikke si at du ikke skal overklokke, det kan hende du ombestemmer deg om et år eller to! Lista ser bra ut ellers, men personlig hadde jeg kjøpt GTX560ti eller et annet litt sterkere grafikkort enn 6870. Lenke til kommentar
777fan Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Den enkleste metoden er vel og sette harddiskene i PCen og formatere begge, og deretter installere OS på en av disse. Jeg ville imidlertid installert OS på SSD, du vil få en bedre og raskere brukeropplevelse. De mest brukte spillene kan du også slenge over på SSDen og det vil gi deg bedre innlastingstider. Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Formater begge harddiskene, og installer windows fra en dvd-plate. Ikke si at du ikke skal overklokke, det kan hende du ombestemmer deg om et år eller to! Lista ser bra ut ellers, men personlig hadde jeg kjøpt GTX560ti eller et annet litt sterkere grafikkort enn 6870. Kan du linke til to stk som jeg kan velge mellom? har bestilt pcen nå men kan fortsatt endre PS: Å formatere begge tar jeg bare å setter in en random windows disk og sletter alt? skal ha os på ssd selvfølgelig:P Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Skulle til og gi deg en link til Asus GTX 560 Ti, men så såg jeg at 560 Ti 448 cores kosta 100 kroner mer. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=654278 Msi GTX 560 Ti http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728 Endret 1. januar 2012 av oddsmurf Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Gå for DETTE. Har det selv, og er kjemepfornøyd! 1 Lenke til kommentar
Tozy Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Gå for DETTE. Har det selv, og er kjemepfornøyd! Jepp gjorde det Ble dette til slutt da: Kabinett: Corsair Carbide 500R Midi Tower Sort HK: Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155 GPU: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 SSD: Crucial m4 SSD 2,5" 64GB Prossesor: Intel® Core i5-2500K Processor Dvd: Lite-On DVD±RW Writer IHAS124-19 Ble litt dyrere en jeg hadde tenkt men.. penger er til for å brukes ikke sant Takk for hjelpa folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå