AnonymDiskusjon Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hei! Jeg har et spørsmål om alkoholholdige drikker generelt. Når jeg drikker, uansett hva det er, cider, øl, rødvin, hvitvin, champagne eller cava, blir jeg småkvalm. Og jeg får denne følelsen etter hver eneste slurk. Jeg får litt vondt i magen, og jeg føler at et eller annet vil opp, noe som føles utrolig ekkelt, og som kan gjøre at jeg ikke klarer å snakke på rundt 10 sekunder i og med at jeg prøver å holde luften som vil opp nede. Både når jeg lukter på og drikker alkohol begynner hodet mitt av og til å riste. Altså, ikke ukontrollert, men jeg rister hodet kjapt fordi jeg ikke liker lukten/smaken. Jeg er faktisk litt usikker på om dette skjer med sprit også, har litt angst etter at jeg gikk på en skikkelig smell noen år tilbake. Når jeg først har blitt relativt full merker jeg heller ikke noe til denne ubehagen ved å drikke eller lukte på alkohol lenger. Jeg er 18 år, og har ikke drukket veldig ofte. Har vel drukket hvitvin rundt åtte ganger, cava og champagne fire ganger, cider åtte ganger og innimellom øl og sprit. Er det rett og slett det at jeg ikke har drukket særlig ofte og ikke har blitt vant til smaken enda? Bør jeg muligens bare ta meg et glass vin innimellom for å bli vant til smaken? Vil gjerne like det, og det å drikke champagne og gode viner bør jo være noe man gleder seg til. Postet av anonym: 34be1e59a4bee4fe8918d430d63a0ed9 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 det meste av det du nevnte er tillærte smaker, men akkurat cider smaker jo ganske likt alkoholfri cider. men hvis du ikke liker alkohol er det vel ingen grunn til å presse det i seg. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Ah, I feel you man. Har samme problem. Vil gjerne like vin, øl, og champagne mer, så man slipper å kjøpe brus når man er ute på byen, eller på fest, bare sånn at man kan drikke noe man faktisk liker. Jeg satser på at lysten etter smaken øker med årene, det er tross alt ganske "voksne" smaker det er sankk om. Til den tid holder jeg meg til sprit, utblandet med brus, eller liknende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå