Nala Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hei! Har nå trent styrke i litt over ett år nå. Jeg har sefølgelig fått bra fremgang! Men kostholdet har ikke vært helt bra. Er ungdom så det kan fort bli mye drittmat som for eks når venna dina spør om du skal være med og ta en kebab på hjørnet. Har som mål og få frem six packen til sommern 2012. Jeg har den. Men den er ikke veldig synlig. Setter av 25-30min jogging på mølle etter cirka litt over en time styrketrening. trener 5 ganger i uken. Men har jo hørt at kostholdet er halve treningen. Man må jo spise sunt for og få max fremgang. Så lurte på om noen kan komme med tips hva jeg burde spise til frokost, lunsj, middag og kveldsmat som jeg sjeldent spiser. Spiser foresten havregryn med en god del sukker før jeg drar av gårde til skolen. så kom med forslag hvordan jeg kan endre kostholdet. Har også lyst til og gå ned i vekt samtidig som jeg får beholde muskelmassen! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Min mal: M1: Frokost Havregryn med f.eks melk.(uten sukker) Proteinshake. M2: Mellommåltid Nøtter: Mandler/valnutter etc. Kjøp nøtter som ikke er røstet i olje/salt. M3: Lunch Kyllingfilet/kyllingkjøttdeig. Ris. 1-2 Grønnsaker. M4: Middag Karbonadedeig, Fisk(laks, torsk etc), kalkun/kylling eller Svinefilet. Grov ris/pasta eller potet. 1-2 Grønnsaker. M5: Etter trening Banan, eple eller appelsin. Proteinshake. M6: Kvelds Kylling eller kalkunfilet M7: Kvelds 2 1 boks tunfisk. 1 Grønnsak eller frukt. Endret 1. januar 2012 av LNF Lenke til kommentar
Nala Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Så mange måltider på en dag? men takk, stod mye nyttig som hørtes sunt ut! Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Ja mange små måltider er bedre enn få store. Hvis du skal bygge muskler bør du spise rundt 2g protein per kg du veier dagen, 5g carbs og 0.8g fett. Fettforbrenning 2.5 protein, 2g carbs og 0.8g fett. F.eks lunch spiser du 100-150g kylling, 50-150g ris. Lenke til kommentar
Vet Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Grov ris/pasta Har lett og lett, hvor får man tak i grov ris? Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvordan klarer du å spise havregryn uten NOE sukker? Det smaker jo ingenting. Det er som å spise sand. Det smaker jo absolutt ingenting..det er bare tørt. Har du noen tips ? heah Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Grov ris/pasta Har lett og lett, hvor får man tak i grov ris? Man får kjøpt fullkornsris uncle benz på nesten alle butikker, innvandrerbutikker har naturris/villris afaik. Meny bruker å ha godt utvalg hvertfall. Hvordan klarer du å spise havregryn uten NOE sukker? Det smaker jo ingenting. Det er som å spise sand. Det smaker jo absolutt ingenting..det er bare tørt. Har du noen tips ? heah Du kan enten putte havregryn, melk og proteinpulver i mixmastern og lage shake som du heller i deg. Eller havregrøt f.eks. Havregryn, rosiner, nøtter og melk er også fin miks. Lenke til kommentar
Nala Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Hvordan klarer du å spise havregryn uten NOE sukker? Det smaker jo ingenting. Det er som å spise sand. Det smaker jo absolutt ingenting..det er bare tørt. Har du noen tips ? heah Helt enig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå