Gjest Harley Quinn Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 I løpet av våren/sommeren ser det ut til at det blir en tur til London med typen og et vennepar av oss. De har vært der før, jeg også, og vi har fått med oss alle de normale serverdighetene og leter etter litt annet! På lista mi står blant annet camden market og london zoo som tydeligvis var "alterantivt" for de. Noen andre forslag til hva man burde få med seg i london som ikke er typiske turiststeder? Bakgater med butikker? Butikker verdt å få med seg? Resturanter? Ting man burde se? Evt høre? Og hvis noen har forslag til noen tøffe butikker hvor de selger brettspill og andre nerdeting blir jeg også glad Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Vet at det er en slik butikk på grønnsaksmarkedet i Covent Garden. De selger vel for det meste warcraft-greier, men mener de hadde litt forskjellig. I Covent Garden ligger også La Perla og Cafe Pacifico, som er to nydelige (og rimelige) meksikanske restauranter. Personlig mener jeg at man opplever London når man rett og slett går rundt i byen (helst langt unna Oxford Street..), prater med folk, går på grime og dubstep-konserter, etc. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Vet at det er en slik butikk på grønnsaksmarkedet i Covent Garden. De selger vel for det meste warcraft-greier, men mener de hadde litt forskjellig. Er Games Workshop det. De selger kun warhammer ting Regner med at det var den du mente Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Jeg tar noen typiske og noen mindre typiske. London Eye og musikal regner jeg med at dere har på listen. På den første lønner det seg stort å være tidlig på dagen. Tower of London: Kronjuveler og hauger av historie. Ta kronjuvelene først. Der blir det kø. The Dungeon har jeg ikke prøvd selv, men etter det jeg har hørt skal det være bra. Original Tours er også et bra alternativ, men også veldig standard Forbidden Planet, som har flere butikker i London, bør inneholde et og annet innenfor nerdeting. Museer: De finnes i haugevis. Det er egentlig bare å plukke. Vitenskap, Naturhistorie, Kriger, Kanalbåt, Egypt, etc. osv. ol. Det finnes vistnok et for hver dag i året. Du har nevnt marked. Men ikke det mest kjente: Portobello Road Market. Jeg vil imidlertid anbefale Borough Market, med mat fra hele verden, hele harer og fasaner hengende, britenes variant av gløgg, etc. Det er en opplevelse å rusle rundt og det ligger br asentralt. Kanalbåt til Camden Lock Market - Det går båt fra Little Venice (gangavstand fra Paddington Station) langs Regents Park til Camden Lock Market. En rolig tur som anbefales og viser en litt annen side av London. Den har også et stopp ved London Zoo, slik at dere kan ta denne fra LZ til Camden Lock Markets. Dette blir imidlertid under halve turen. Omvisnging på Stadion: Alle de store klubbene tilbyr guidede omvisninger. Greenwich: Obeservatorie, Nullmeridianen, landsby og marked. Anbefaler båt ned og bane opp igjen, samt Foot Tunnel under Thamesen. Dette er en heldagstur. Dagsturer til diverse slott eller f.eks. Bath er også en mulighet. Publunch hører med når en er i London. MacDonalds ol. er kun en nødløsning på en slikt tur om jeg får bestemme...... BrewDogs nye pub nær Camden Lock Markets kan være aktuell her, men hvor interesant den er avhenger av hvilket forhold dere har til øl. Ikke bli så opphengt i Tuben at dere ikke bruker buss. Disse dekker det Tuben ikke dekker og gir en bedre utsikt. De samme dags-/ uke-/ Oyster-kortene gjelder. Se forøvrig:http://www.tfl.gov.uk/ London har så mye å by på at det er umulig å få med seg alt (også alt i betydningen "alt som interesserer meg"). Ta dere derfor god tid og ta heller en tur og tre til. God Tur StoreMy Endret 4. januar 2012 av StoreMyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå