TheLover Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hei Jeg driver en nettside, å vil gjerne sende mine brukere en mail en gang i uken med statistikk fra dems egen profil. Dette tenkte jeg å gjøre med Cron. Hvordan kan jeg sette opp ett script som sender ut mailer til alle brukerne (med Blindkopi), som viser egen statistikk for hver mottaker? Mailene henter jeg ut via databasen. Eksempel: Erna Du har hatt 3 visninger den siste uken. Per Du har hatt 30 visninger den siste uken. Bedre formulert, at den output'er informasjon hos hver inviduelle mottaker. Takk på forskudd, og godt nytt år til dere alle Lenke til kommentar
spikre Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Kontakt meg på [email protected], så skal jeg sette sammen et script til deg. Det er forresten ikke nødvendig å bruke hverken Cron eller blindkopi. Lenke til kommentar
vegard96 Skrevet 15. januar 2012 Del Skrevet 15. januar 2012 Vis du får informasjonen fra en database kan du bruke et enkelt php script som dette <?php Define("host","localhost"); Define("username","brukernavn"); Define("password","passord"); Define("db","database"); $til = "mottaker"; $subject = "titel"; $sql = mysql_connect(host,username,password) or die ("mysql was unable to connect" . Mysql_error()); $dbc = mysql_select_database(db, $sql) or die("mysql could not select database" . Mysql_error()); //hent ut statistikken fra databasen og lagre det i variablen $content $content="midlertidlig"; Mail($til,$subject,$content); ?> dette scriptet er ikke testet men bude funke med små modifikasjoner sorry for typos skriver fra en ipad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå