Gå til innhold

Hvilken av disse prosessorene er best til å kjøre Battlefield 3?

EirikTR

i7 2600k vs i5 2500k  

23 stemmer

1. 1. Er i7 2600k bedre enn i5 2500k når man spiller Battlefield 3?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har hørt at i7 2600k er bedre enn i5 2500k til å kjøre Battlefield 3 og jeg lurte på deres meninger. I følge DICE så hadde de visst sagt at på grunn av Frostbite 2 fikk man bedre FPS i spillet og det ble mer "SMUD" gaming men er det egentlig verdt å gå for en i7 2600k?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Jeg har hørt at i7 2600k er bedre enn i5 2500k til å kjøre Battlefield 3 og jeg lurte på deres meninger. I følge DICE så hadde de visst sagt at på grunn av Frostbite 2 fikk man bedre FPS i spillet og det ble mer "SMUD" gaming men er det egentlig verdt å gå for en i7 2600k?

Du vil merke ekstremt liten forskjell - eneste 2600k er bedre på enn 2500k er videorendring (grunnet hyperthreading, noe 2500k ikke har)

2500k er derfor et like godt valg som 2600k dersom du skal spille battlefield 3, til en billigere penge.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

I5 2500k Vs 2600k Benchmark Som du ser ligger i5 i noen tilfeller over 2600k.

Fikk lyst å spørre da om hypertreading er slått av i den testen, så vil nok en 2700k/2600k yte litt bedre, om man ikke vil overklokke.

Men uansett bør nok alle core i5 2500k klare fint og overklokkes til 3.5 Ghz uten problemer.

Så er nok heller snakk om manglene optimalisering i spillene der 8 tråder gir dårligere ytelse.

Hypertreading er nok mest for multitasking/videoredigering, men er jo fint å ha disse tilgjengelig om man en dag får lyst på og overklokke.

Så det spørsmålet her blir heller hva man får mest for pengene for, har man råd til i7 2700k så hvorfor ikke velge den.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...