Gå til innhold

Levende Historie viking tiden


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å begynne med levende historie, har snust på Napoleoincs, ACW, Romer tiden og alt annet, problemet har altid vært to ting. pluss andre ting.

 

 

1. Man man dra langt til helvete for å holde på, skal man på skikkelig stevner må man til frankrike, belgia, tyskland, russland for napoleoincs, for ACW må man helt til usa. Romer tiden, vet jeg ikke, men det virker som folk holder på med det i veldig liten skala.

 

2. Prisen, en napoleoinic uniform koster fra 30-120 000kr, da alt må syes av skreddere(eller deg selv men jeg kan ikke det) også både ACW og Napoleoincs har blitt ødelagt av pc tiden, sikkerhetskravene er så ektreme at folk mener at mye av morroa har blitt ødelagt. Det er også krav på våpen lisens for musketter noe som er bare et ektra herk.

 

En romersk rusting koster 20 000kr, og det er bare visse romerske perioder folk driver som jeg ikke er intersert i.

 

Så jeg har nå snus på viking tiden, det ser ut som at vil jeg ha en gambon, bukse, hjelm, øks og sypd, med små ting som sko og belter osv, kommer jeg unna med 4500kr pluss frakt og moms, så kanskje 5500. jeg kan senere kjøpe en brynje, men da må jeg ut med 4500kr til, så brynja er dyr, men kan kjøpes når som helst senere, da man ikke trenger det.

 

Men jeg har problemer med å finne norske levende historie organisasjoner, jeg vet det er veldig populært i england, og man skulle tro norge der vikinger kommer fra burde ha en eller to foreninger med dette.

 

Jeg poster dette i historie delen, da dette er litt spesielt, og ikke bare en vanlig hobby.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du ditt kostyme:

http://www.costumeexpress.com/Viking-Warrior-Adult-Costume-Standard/70051/ProductDetail.aspx?REF=SCE-CEnextag

 

Hm. Viking Warrior Adult Costume, minner litt om en alv fra Nissens verksted. Men, men.

 

http://www.viking.se/yxa-i-latex-2142.html

 

Med en slik Yxa i latex blir ditt vikingkostyme perfekt.

HAHA tror ikke det kostymet funker til reactment nei ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...