SLi Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) JEG OPPFORDRER INGEN TIL Å TA TESTEN, VIS DU SKAL GJØRE DET, GJØR DET PÅ EGET ANSVAR! Top PostereHva er temperaturen i din PC? Helst bruk SpeedFan, HWmonitor(cpuid), CoreTemp eller noe lignende for å måle temp. Du måler PC din etter en viss tid med stresstesting/ Spilling. Ta et bilde og last opp her Du kan enten spille et spill og si hva tempen din er etter en stund ellereller bruke programmer som ( men disse brukes på eget ansvar!) : Prime95 eller IntelBurnTest. ( IntelBurnTest 2048MB 10 pass eller Prime95 small FFT )Bruk malen i spoileren! Hvilket program brukte du? Hvor lenge sto den på? Din CPU kjøler? Ditt kabinett? Noe ekstra?--BildeAvTemp-- En liten regel: Ha med et bilde i posten din: Pics or it didn´t happen Min CPU: Da er det min tur! Hvilket program brukte du? Prime95. Hvor lenge sto den på? 60 minutter. Din CPU kjøler? Cooler Master V8. Ditt kabinett? CM HAF 912 Noe ekstra? Nope! Bilde, her kan du se Idle (min) og under stress ( max /value). Da er det din tur, neste mann! Endret 3. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Program: BF3 Tid: 60min Kjøler: Vann Kabinett: Lian Li v1110 Loop: EK cpu/gpu, Swiftech MCR320-QP, MCP655 Endret 19. februar 2012 av lumfong Lenke til kommentar
UNSCCapone Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Er jo ingen nytte å poste resultater ved idle, stresstest resultater gir et bedre bilde på hvor god kjøring man har. Lenke til kommentar
nutts Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Her kommer en måling som er gjort etter 33 minutter med stress test. [*]Hvilket program brukte du? IntelBurnTest stresslevel MAXIMUM [*]Hvor lenge sto den på? Ca. 33min, ingen endring i temp [*]Din CPU kjøler? Noctua NH-D14 SE2011 [*]Ditt kabinett? Xigmatek Elysium [*]Noe ekstra? Alle vifter på Silent (omtrent halv fart) Full Load av CPU og Minne 51 Grader C Idle temperatur Endret 6. januar 2012 av nutts Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Her kommer en måing som er gjort etter 33 minutter med stress test. Idle temperatur F*** he**** , 32 GB RAM, 12 Core... så kald PC? Specs please? Edit: Er det farlig å ta den testen? Har forresten AMD PH II CPU... Redd for å ødelegge den. Hvilken sånn test funker til AMD? Endret 3. januar 2012 av Awezome Lenke til kommentar
nutts Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Asus P9x79 DeLuxe Intel I7-3930k 2011 Crusial Vengance 32 Gb Corsair Force Series 3 SSD x2 Intel Gen2 SSD x5 LSI-9265-8i Raid5 Xigmatek Elysium Se min profil har bare lagt inn litt av utstyret der, skal nok legge til litt til etter hvert. Er jo greit å holde ett lite øye med temperatur når du tester, men maskinen burde jo skru seg av hvis ting blir for varmt. Jeg mener nå att hvis maskinen ikke tåler 100% bruk, så er det noe galt med den Endret 3. januar 2012 av nutts Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Asus P9x79 DeLuxe Intel I7-3930k 2011 Crusial Vengance 32 Gb Corsair Force Series 3 SSD x2 Intel Gen2 SSD x5 LSI-9265-8i Raid5 Xigmatek Elysium Se min profil har bare lagt inn litt av utstyret der, skal nok legge til litt til etter hvert. Er jo greit å holde ett lite øye med temperatur når du tester, men maskinen burde jo skru seg av hvis ting blir for varmt. Jeg mener nå att hvis maskinen ikke tåler 100% bruk, så er det noe galt med den pics! Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Asus P9x79 DeLuxe Intel I7-3930k 2011 Crusial Vengance 32 Gb Corsair Force Series 3 SSD x2 Intel Gen2 SSD x5 LSI-9265-8i Raid5 Xigmatek Elysium Se min profil har bare lagt inn litt av utstyret der, skal nok legge til litt til etter hvert. Er jo greit å holde ett lite øye med temperatur når du tester, men maskinen burde jo skru seg av hvis ting blir for varmt. Jeg mener nå att hvis maskinen ikke tåler 100% bruk, så er det noe galt med den På Taskmanager viser det 12 cores? 3930k har vel bare seks? Får jeg lov til å spørre om hvor mye beiset ditt kostet? Til slutt er det vel bare å... ... Pics ppiiiics jeg vil ha piiiics pppics FFS I want piiiics!?!?!?! Edit: Funker IntelBurnTest på AMD posessorer? Endret 3. januar 2012 av Awezome Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 3930k har 6 kjerner og 12 tråder. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Wait... What? Håper virkelig ikke min AMD PHII X6 bare har 3 kjerner og 6 tråder :O neida men det du sa skjønte jeg ikke, lyst til å forklare? EDIT: Kjapt googlesøk. Er det sånn at fordi 3930 har hyperthreading at den får 2x så mange tråder? EDIT: Nå skal jeg stressteste for første gang, prime95 bruker jeg. Har noen spørsmål: Kan jeg stoppe den når jeg vil? Noe jeg må passe meg for/ være oppmerksom på? Går det ut på garantien på PC deler vis det fucker seg opp? Endret 3. januar 2012 av Awezome Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Prosessoren benytter multithreading-teknologi og har 12 såkalte threads/tråder. Jeg kan ikke noe om emnet, men såvidt jeg har forstått det kan du forestille deg en tråd som en virtuell kjerne. Multithreading skal gi bedre ytelse ved kjøring av flere programmer samtidig, i likhet med prosessorer som har flere fysiske kjerner.(skyt ivei om dette er feil, har ikke lest på det) Hyperthreading er Intel sitt navn/sin implementasjon av multithreading tror jeg. Endret 3. januar 2012 av Benny Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Kan jeg stoppe den når jeg vil? Noe jeg må passe meg for/ være oppmerksom på? Går det ut på garantien på PC deler vis det fucker seg opp? 1. Ja, det kan du. Velg "Stop" fra "Test"-menyen på toppen av vinduet. 2. Hvis temperaturen overstiger 90 grader bør du helst stoppe. 3. Rolig, ingenting kommer til å fucke seg opp. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Kan jeg stoppe den når jeg vil? Noe jeg må passe meg for/ være oppmerksom på? Går det ut på garantien på PC deler vis det fucker seg opp? 1. Ja, det kan du. Velg "Stop" fra "Test"-menyen på toppen av vinduet. 2. Hvis temperaturen overstiger 90 grader bør du helst stoppe. 3. Rolig, ingenting kommer til å fucke seg opp. Takk Jeg er som alle andre nubs redd som F før jeg setter igang med det lille beistet mitt *tåre* <3 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Kan jeg stoppe den når jeg vil? Noe jeg må passe meg for/ være oppmerksom på? Går det ut på garantien på PC deler vis det fucker seg opp? 1. Ja, det kan du. Velg "Stop" fra "Test"-menyen på toppen av vinduet. 2. Hvis temperaturen overstiger 90 grader bør du helst stoppe. 3. Rolig, ingenting kommer til å fucke seg opp. Startet stresstesten 18:27, hvor lenge skal den holde på? Hva er " TMPIN2 "? Det er den eneste tingen over 50 grader Alle cores ligger på 43, sånn har det vært hele tiden. ( min 22 / max 43 ) Forresten, Dont worry. Sitter på en bærbar og lar desktoppen gjøre ferdig jobben Edit: Nå kom også Self test 8k passed! 10k started! Hva skal det bety? Endret 3. januar 2012 av Awezome Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 En time så begynner du vel å få mer riktige temperaturer. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, men TMPIN 2 er nordbroen tror jeg. Søk på google om emnet. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 En time så begynner du vel å få mer riktige temperaturer. Ikke skyt meg hvis jeg tar feil, men TMPIN 2 er nordbroen tror jeg. Søk på google om emnet. 1 time ja.. jeg hadde tenkt til å stoppe på 30 minutter Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Men det er ikke farlig. Om du ikke har stilt av en sikring som er på automatisk så klokker den ned ved for høye temperaturer og eventuelt skrur seg av ved eneste løsning. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Har stresstestet i en time nå med Prime95 Her er resultatene: 60 minutter Full load = 43/44 grader Jeg syntes det ser bra ut! Har jeg rett? Endret 3. januar 2012 av Awezome Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Det ser veldig bra ut. Godt å vite, har forresten en CM V8 CPUkjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå