toazty Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 jobber mandag - fredag 37.5 timers uke ,hotell og restaurant bransjen. så når enn da får beskjed nyttårsaften at jeg må dra meg på jobb på 1.nyttårsdag, jeg MÅ komme. hva har jeg krav på. noen sier " kun 100% , det er bare mulig å få 1 tillegg" noen sier " 100% for overtid + 100% for overtid." Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Du må sjekke tariffavtalen. I følge loven har du kun krav på 40%. Det vanlige er nok uansett 100% eller 150%. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 følger ikke AML , men her gjelder tariff avtalen for hotell og restaurantbransjen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 følger ikke AML , men her gjelder tariff avtalen for hotell og restaurantbransjen. Vel, se i tariffavtalen da. Den er ikke offentlig tilgjengelig, så det er litt vanskelig for oss å svare på. Arbeidsmiljøloven er for øvrig ufravikelig. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 fant det, ved overtid på helligdag, så får enn kun helligdagstillegget. idiotisk, men sånn er det nå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg skriver helligdagstillegg (100%) og overtid som er 50% på hverdager og 100% etter kl 12.00 på lørdager etter min tariff. Så i jula hadde jeg 200% i perioder. Er jo bak mål om noen ikke har det slikt. Overtid får man fordi man jobber for mye, mens helligdag skal man ha uansett, da det tross alt er helligdag. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det er ganske standard å ikke få andre tillegg når man jobber overtid. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Jeg skriver helligdagstillegg (100%) og overtid som er 50% på hverdager og 100% etter kl 12.00 på lørdager etter min tariff. Så i jula hadde jeg 200% i perioder. Er jo bak mål om noen ikke har det slikt. Overtid får man fordi man jobber for mye, mens helligdag skal man ha uansett, da det tross alt er helligdag. er 100% overtidstillegg på hverdager også hvis du står på FRI men er bak mål at det ikke er overtid og helligdag hvis du må inn å jobbe 17.mai, nyttår og juledagene som er helligdager. 12 timer x 190kr x 3 = 6800kr , hadde vært fint det og vell fortjent også . vet at folk i kommunen får 150% - 200% men slik er ikke tariffen i HRAF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå