sigurd90 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hei og godt nyttår til alle formumfolk! Vurderer å søke marintekninsk drift på høyskolen, for å så få meg jobb på båt. Har astma, men er veldig lite plaget av denne, ser på nettet at astma kan gjøre en tjenestudyktig i forhold til arbeid på båt, noen som har astma og har vært gjennom denne helsesjekken hos en sjømannslege? Er greit å ta en liten forhåndssjekk før jeg begynner på utdannelsen Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Jeg har astma og jeg kom gjennom helsesjekken uten noen form for problemer. Jeg SA ikke til legen at jeg hadde astma, men han spurte heller ikke om det. Det var ikke en del av undersøkelsen. Det som legen sjekker er; hørsel, syn, hjertet, fargesyn, og så tar han blodprøve og urinprøve for å sjekke om du har brukt noen rusmidler. That's it. Består du disse testene får du klarering til å jobbe på båt. Endret 2. januar 2012 av Fizzle Lenke til kommentar
Funtazz Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Det var ikke en del av undersøkelsen. Husk at man skal fylle ut et egenerklæringsskjema der man skal svare/krysse av på om man har noen plager/sykdommer. Dette skjemaet danner også grunnlag for helsesjekken som utføres av sjømannslegen. Jeg ville tatt kontakt med Sjøfartsdirektoratet(eller direkte med en sjømannslege) og høre hva de sier. Kjedelig å ta en utdanning innen maritime fag, hvis du ikke får lov til å seile etterpå. Endret 2. januar 2012 av Funtazz Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Det var ikke en del av undersøkelsen. Husk at man skal fylle ut et egenerklæringsskjema der man skal svare/krysse av på om man har noen plager/sykdommer. Dette skjemaet danner også grunnlag for helsesjekken som utføres av sjømannslegen. Jeg ville tatt kontakt med Sjøfartsdirektoratet(eller direkte med en sjømannslege) og høre hva de sier. Kjedelig å ta en utdanning innen maritime fag, hvis du ikke får lov til å seile etterpå. Ah, fillern. Jeg glemte den listen, beklager. Du må fylle ut en liste med en rekke sykdommer / plager osv, ja. Hvis det sto astma på den listen, så kryssa jeg av på det. Men jeg fikk da godkjent helseattest jeg. Jeg holder foresten på med en maritim utdanning selv. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Takk for svar! Fint å høre at det ikke er en hindring, men skal som Funtazz sier høre med en sjømannslege først Fizzle: Hvilken utdanning tar du og hvor går du på skole? Selv starter jeg på bjørknes til høsten for å ta opp spansk, realfagsmatte og fysikk, før jeg tenkte meg videre på høyskolen i vestfold marinteknisklinje. Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Takk for svar! Fint å høre at det ikke er en hindring, men skal som Funtazz sier høre med en sjømannslege først Fizzle: Hvilken utdanning tar du og hvor går du på skole? Selv starter jeg på bjørknes til høsten for å ta opp spansk, realfagsmatte og fysikk, før jeg tenkte meg videre på høyskolen i vestfold marinteknisklinje. Jeg ligger nok et stykke bak deg. Jeg har valgt en annen vei mot den maritime utdanningen. Holder på med VG2 - maritime fag akkurat nå, og vil etter endt lærlingetid søke meg inn på fagskolen. Endret 2. januar 2012 av Fizzle Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Okei, det er jo også en mulig vei å ta . Ikke bestemt meg før de siste mnd at jeg vil satse på Maritim/teknisk utdanning, så blir jo et ekstra år på vgs for å ta realfagsmatte og fysikk, men men, det får gå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå