Gå til innhold

Ubuntu og nVidia

Anbefalte innlegg

Hallais, har et problem med ubuntu 10.11 på min laptop. Ubuntu er installert på en ekstern harddisk og nVidia drivern min fungerer ikke slik den skal. Har mye problemer med minecraften på ubuntuen. Det virker å spille minecraft fra live cd men ikke når den er installert. Trenger noen mer info, så bare si ifra.

Takker for svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har laptopen din Optimus? nVidia-driveren din funker ikke som den skal om du har Optimus, med mindre du kan tvinge nVidia-grafikk fra Bios. Det er dog merkelig at det funker fra live-cd og ikke fra install... Kanskje noen andre kan hjelpe deg med det.

Om det skulle være Optimus som er problemet, kan du sjekke ut Ironhide. Litt styr å få gang i (for meg i alle fall), men så kan du kjøre programmer selektivt på nVidia-kortet ditt.

https://github.com/MrMEEE/ironhide

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har laptopen din Optimus? nVidia-driveren din funker ikke som den skal om du har Optimus, med mindre du kan tvinge nVidia-grafikk fra Bios. Det er dog merkelig at det funker fra live-cd og ikke fra install... Kanskje noen andre kan hjelpe deg med det.

*Titter på dataen* Jau, jeg har vist nVidia GeForce GT 540M og nVidia Optimus.... -.-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det bare å sette i gang med Ironhide (evt. Bumblebee), så kan du kjøre minecraft via dét. Det er ikke helt Optimaltimus, men det duger for å få ting som krever litt grafikkraft opp og stå. Sjekk ut linken over, det finnes også en liste over laptoper som er direkte kompatible (altså har ferdige scripts), samt tips & trix om hvordan du får din egen til å funke.

Som sagt, det er litt styr, men det holder for nå. Så får vi satse på at det kommer en automatisert løsning etter hvert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...