Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Klikkelyd fra ratt på BMW 320 e36

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg vurderer å kjøpe en BMW 320 '93mod e36 sedan. Jeg har fått opplyst fra selger at det er en klikkelyd fra rattet.

Ordrett sitat fra selger:

"Egentlig bare sånn som at rattet klikker litt. Fordi det er m ratt. Men er bare en ring som du må bytte for og bli kvitt den. Er ikke at det skjer noe galt med det er bare en liten klikkelyd. Ikke noe farlig."

Hva tenker dere om det? Høres det ut som noe som kan være lett å ordne, eller kan det være noen større feil som forårsaker denne klikkelyden?

Og tror dere det er dumt å kjøpe en 1993mod BMW 320 til 48000kr? Jeg tenker da på alderen. Bilen ser veldig bra ut utvendig.

Mvh

Vidar Hetlelid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis det bare er en klikkelyd fra rattet som du sier, så skal det bare være å skifte den ringen, vis det ikke er blitt gjort noe finulig under skiftet. Om du skal av med rattet, må du huske og koble fra batteriet helst en time før, slik at airbaggen ikke spretter ut :)

Det er ikke nødvendigvis ett dumt kjøp, da disse bilene ofte ligger på 55tusen og mer. Men er lurt og skrive en grundig kontrakt ved kjøp av bruktbil, slik at du kan forsikre deg fra å bli lurt.

Holder faktisk på å pusser opp en 92 e36 325i coupé selv :) Gode biler!

Mvh, Daniel

Endret av dannyboy92
Lenke til kommentar

Vis det bare er en klikkelyd fra rattet som du sier, så skal det bare være å skifte den ringen, vis det ikke er blitt gjort noe finulig under skiftet. Om du skal av med rattet, må du huske og koble fra batteriet helst en time før, slik at airbaggen ikke spretter ut :)

Det er ikke nødvendigvis ett dumt kjøp, da disse bilene ofte ligger på 55tusen og mer. Men er lurt og skrive en grundig kontrakt ved kjøp av bruktbil, slik at du kan forsikre deg fra å bli lurt.

Holder faktisk på å pusser opp en 92 e36 325i coupé selv :) Gode biler!

Mvh, Daniel

Takk for bra og utfyllende svar! Nå er denne bilen i hus og er veldig fornøyd, enda jeg ikke har fått testet den skikkelig da jeg ikke har lappen enda.

Jeg får prøve å ta av rattet i morgen og skikke litt, er det noe jeg skal passe på når jeg demonterer rattet (utenom det med airbagen)? Har aldri demontert ett ratt før, er rimelig ny på bil-feltet, hehe :)

Endret av Garrian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...