cmi Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hallo. Jeg og samboeren planlegger tur sørover i februar/mars, er dette for tidlig, med tanke på temperatur og slikt? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Det kommer vel litt an på hvor du skal dra hen, men som regel er det stort sett "norske" sommer tempraturer. Men i enkelte land, f.eks Egypt, kan det være mye varmere. For min del er det for kaldt til at jeg selv hadde giddi å dratt på denne tiden, med mindre det er i et av unntakslandene, eller litt lengre over kloden, f.eks til Thailand. Du kan jo selv sjekke tempraturer her Endret 1. januar 2012 av MrLG Lenke til kommentar
cmi Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Tanken var Egypt/Marokko/Tyrkia eller lignende, vi vil ikke til Thailand eller den veien for det anser vi som et sted man burde ha to uker om man skal dra til, vi tenker og bare dra en uke, også ta en lang helg i en storby på høsten. Synspunkter? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Tyrkia er litt kaldt på den tiden, Marokko og Egypt er bra alternativer. Har ikke vært der selv, men Egypt har jeg hørt mye bra om fra turer fra folk jeg kjenner som har rest på den tiden av året. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hvis du reiser til syden nå er det veldig bra og varmt. Folk som klager på at det er kaldt der nå er pyser eller de som bor der Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hvis du reiser til syden nå er det veldig bra og varmt. Folk som klager på at det er kaldt der nå er pyser eller de som bor der Varmt og varmt du.. ,gang på gang hører jeg om folk som reiser til f.eks Tyrkia på denne tiden, noen må av og til sitte med genser på kvelden, eller våkne i frykt hver dag mot at det ikke er overskyet eller regn, og får såvidt bade i det kalde vannet. Ja hvis det er en reise du kan leve med, så får du vel bare gå for det, for meg er det det jeg kaller å kaste penger ut av vinduet, for syden skal være syden, dvs det bør være bedre enn en vanlig norsk sommer Endret 1. januar 2012 av MrLG Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hvis du reiser til syden nå er det veldig bra og varmt. Folk som klager på at det er kaldt der nå er pyser eller de som bor der Varmt og varmt du.. ,gang på gang hører jeg om folk som reiser til f.eks Tyrkia på denne tiden, noen må av og til sitte med genser på kvelden, eller våkne i frykt hver dag mot at det ikke er overskyet eller regn, og får såvidt bade i det kalde vannet. Ja hvis det er en reise du kan leve med, så får du vel bare gå for det, for meg er det det jeg kaller å kaste penger ut av vinduet, for syden skal være syden, dvs det bør være bedre enn en vanlig norsk sommer Kan være litt kjølig tidlig på morgenen eller sent på kvelden kanskje ja. Men er bare slenge på seg en genser hvis det. Om sommeren synes jeg det er litt for varmt å dra til syden, men det går greit om jeg bader ofte. Det er gode temperaturer i gran canaria, egypt nå Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hvis du reiser til syden nå er det veldig bra og varmt. Folk som klager på at det er kaldt der nå er pyser eller de som bor der Varmt og varmt du.. ,gang på gang hører jeg om folk som reiser til f.eks Tyrkia på denne tiden, noen må av og til sitte med genser på kvelden, eller våkne i frykt hver dag mot at det ikke er overskyet eller regn, og får såvidt bade i det kalde vannet. Ja hvis det er en reise du kan leve med, så får du vel bare gå for det, for meg er det det jeg kaller å kaste penger ut av vinduet, for syden skal være syden, dvs det bør være bedre enn en vanlig norsk sommer Kan være litt kjølig tidlig på morgenen eller sent på kvelden kanskje ja. Men er bare slenge på seg en genser hvis det. Om sommeren synes jeg det er litt for varmt å dra til syden, men det går greit om jeg bader ofte. Det er gode temperaturer i gran canaria, egypt nå Når jeg reiser til syden, skal det ikke være en eneste genser i kofferten Men vi har vel alle forskjellige meninger om hva vi opplever som "behaglige" temperaturer Lenke til kommentar
cmi Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Vi har bestemt oss for Egypt nå, og regner med det blir Sharm El Sh. Noen tips til ting man bør få med seg? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Få med seg vettet ditt. Det er lovløse tilstander i Egypt nå så spesielt blonde damer skal man passe godt på. Noen jeg kjenner ble dopet på en vanlig restaurant, men kom seg heldigvis tilbake til hotellet før de sloknet. Det er ikke uten grunn at de beste hotellene er store komplekser med flere restauranter og mange aktiviteter for at man ikke skal trenge gå ut. Ellers er standardutflukten en eller annen variant av en "beduintur" hvor man skal ta en strekning på kameler eller firehjulssykkel ut i ørkenen og så er det litt underholdning, matlaging og bespisning under en klar stjernehimmel før dere kjøres hjem. Dette er som oftest en fin og spesiell opplevelse. Kommer man seg litt unna bebyggelsen er himmelen så klar at du kan se satellitter suse over dere. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Få med seg vettet ditt. Det er lovløse tilstander i Egypt nå så spesielt blonde damer skal man passe godt på. Med dette mener du "Ikke dra" eller? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Med dette mener du "Ikke dra" eller? Du får selv velge om du vil dra, med slik det er i Egypt nå må de jo selge turene billig. Mange drar jo dit uten noen problemer, men du bør i alle fall ikke ta noen sjangser der. Å virre rundt full med ei medbrakt blond dame er en veldig dårlig plan. Selv ville jeg heller dratt til Jordan hvor jeg ikke så eller hørte om noen turister som ble plaget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå