wampster Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hei. Har satt sammen en ny pc, med unntak av skjermkort grunnet nye fra amd snart. Etter at jeg har satt den sammen har jeg prøvd skyrim/bf3 og i 3 tillfeller har pc'en skrudd seg av under spilling. Jeg gikk over pc'en et par ganger for å se om jeg kunne ha gjort noe feil, men alt virker ellers. Kom da så på at jeg ikke ante om skjermkortet var for varmt. Innstallerte derfor et program og tok en screenshot av resultatet. Er det et (altfor) høyt resultat med tanke på at den er idle? -wamp Endret 1. januar 2012 av wampster Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Definetivt veldig høyt for idle. Hvordan kort er det? Får det noe luft i det hele tatt? Har du sjekket om viften i det hele tatt snurrer? Evnt sjekke for støv. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Det er litt høyt ja. Min bror har akkurat samme skjermkort i sin pc, og det er også veldig varmt, så han lastet ned viftestyring til kortet å stilte det sånt at 20*C 20% fanspeed, 30*C 30% fanspeed osv osv. Dette holdt tempraturen i sjakk, men du får også en viftestøy med på dette. Hos min bror så trur jeg at det er vifta eller lageret som begynner å gå, eller temptratursensoren som halveis ødelagt. Gammelt kort så dette kan nok skje. En ting til, har du renset kjøleren på skjermkort fri for støv ? Legge på ny kjølepasta? hjalp min bror sitt kort med 10*C Endret 1. januar 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
wampster Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Det er et slikt kort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355001 Har prøvd å blåse det rent for støv og sånt ja. Viften går den. Aner ikke om/hvordan jeg kan ta av og rense selve kjølesaken på kortet. Det er vel ca 4 år gammelt nå. Får vel håpe det holder et par månder til. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Ser ut som samme kortet som min bror har. Er bare til å løsne alle skruer Det jeg gjor, satt nesten en time for å finne ut hvordan jeg løsnet kjøleløsningen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå