flodhest Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 jupp, jeg har tenkt til å mekke en portfolio side, der jeg kan tilby enkle sider med et pent design. Skal ikke være noe store greier, "kundegruppen" er folk som vil ha sin egen personlige hjemmeside, eller noen som vil presentere hobbyen sin o.l. -Jeg bare lurer på hva dere synes om fargene, skal jeg kanskje ha en annen farge i bakgrunnen? -Hva synes dere om tabellene i iframen? -Hva mer kan jeg ha i iframen, jeg synes kanskje det ser litt tomt ut der. -Eventuelt andre ting? Så...hva synes dere? Er det, eller la meg si, KAN det bli en brukbar portfolio side? Ps. Siden er ikke på langt nær ferdig når det gjelder innholdet. ps2. -------> Link <------- Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Likte interface'en! Men likte ikke den lille tittelen ("Chimera Designs") i "rundingen" i interface'en. Grusom font. Ville heller mekket noe som lignet på "CD" i bakgrunnen til rundingen. Ren & Pen meny med god mouse-over Tabellene i iframen kunne vært litt bredere, og kanskje midtstilte (?) Ellers var det finfint :smile: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 MouseOveren så ikke spess bra ut i Opera btw. Vet ike om den er lik i IE? Også kunne det vært spennende med noe i venstremenyen. Ikke bare blått liksom. Ett eller annet mønster hadde vært fint Ellers kunne du kanskje prøvd deg med 2 i bredden? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Likte interface'en! Men likte ikke den lille tittelen ("Chimera Designs") i "rundingen" i interface'en. Grusom font. Ville heller mekket noe som lignet på "CD" i bakgrunnen til rundingen. Ren & Pen meny med god mouse-over Tabellene i iframen kunne vært litt bredere, og kanskje midtstilte (?) Ellers var det finfint :smile: Kult at du likte Interfacet Så du mener at fonten ikke passet inn? hm...du har kanskje rett. Tabellene kan jo midtstilles ja, men jeg tenkte også å ha noe på siden der, men jeg vet ikke hva, eventuelt noen linker eller noe kanskje? MouseOveren så ikke spess bra ut i Opera btw. Vet ike om den er lik i IE? Også kunne det vært spennende med noe i venstremenyen. Ikke bare blått liksom. Ett eller annet mønster hadde vært fint Ellers kunne du kanskje prøvd deg med 2 i bredden? Mouseoveren er nok ulik i opera, ettersom den funker som den skal i IE. Hvordan ser den ut da? Menyen blir kanskje litt bedre når jeg får flere linker der. To i bredden, mener du tabellene? Hm...ganske bra forslag i grunn Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 i opera: Damn, den der var jo helt føkka! Hvordan får jeg den ordentlig i opera da? Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 først og fremst: & nbsp burde være & nbsp; med trykk på ; (uten mellomrom...) Ellers så likte jeg ikke mouseover'n din helt. Hvis du legger merke til det så er det ulik lengde på feltet som skifter farge. Uten å ha sett koden din så vil jeg heller legge menyen i en tabell, og skifte bakgrunnsfarge på hele td'n. Da blir det gjevnt og fint. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Liker ikke den Fixedys'en eller hva det er i rundingen jeg heller.. :wink: "Untitled Document"... Det er ikke anti-aliasing på skrifta i "Chimera.Designs" over "innholdet". Tror det hadde tatt seg bedre ut. Tror jeg ville ha valgt en annen scrolleløsning.. Å hatt hele siden plain i stedet for å ha noe iframe/div-greier, hvis du skjønner. To scrollere er skjelden noe bra. :wink: Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 først og fremst: & nbsp burde være & nbsp; med trykk på ; (uten mellomrom...) Ellers så likte jeg ikke mouseover'n din helt. Hvis du legger merke til det så er det ulik lengde på feltet som skifter farge. Uten å ha sett koden din så vil jeg heller legge menyen i en tabell, og skifte bakgrunnsfarge på hele td'n. Da blir det gjevnt og fint. okey, skal prøve med ";". Hva mener du meg å skifte bakgrunnsfarge på td'n? er ikke akkurat noen kløpper i html :oops: Liker ikke den Fixedys'en eller hva det er i rundingen jeg heller.. "Untitled Document"... Det er ikke anti-aliasing på skrifta i "Chimera.Designs" over "innholdet". Tror det hadde tatt seg bedre ut. Tror jeg ville ha valgt en annen scrolleløsning.. Å hatt hele siden plain i stedet for å ha noe iframe/div-greier, hvis du skjønner. To scrollere er skjelden noe bra. Den stygge fonten er borte vekk! Synes liksom jeg må ha en scroller der, blir på en måte bare bedre...eller? *tenke på alternativ løsning* ble siden bedre nå eller? med tanke på skrifta som ikke eksisterer mer, og plassering av tabellene i iframen. La meg også få minne dere på at siden ikke er på langt nær ferdig, derfor er det så lite tekst og linker her er linken igjen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Det kom seg Som noen nevnte, teksten i banneren øverst kunne hatt godt av litt anti-aliasing De to nye rammene inni framen var bra. Litt unødvendige, men helt grei til utfylling. Du kan jo f.eks plassere en linkbar inni der også med 88x31px bannere Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Der har du halvveis fått opp "Din IP" og "Teller også". Ble litt mer "ting" på siden. Så ikke så tom ut men som jeg nevnte til en annen: Ikke list opp folks IPer, browsere og all mulig info. Minner mest om en eller annne uhyggelig roman om spionering og overvåkning. Det er fyllstoff ja, men det er for uhyggelig... Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Hva mener du meg å skifte bakgrunnsfarge på td'n? er ikke akkurat noen kløpper i html :oops: Det du gjør nå er å endre bakgrunnsfargen på teksten som linken består av. Derfor vil området som endrer farge være avhengig av lengden på teksten. Det jeg foreslår er å sette hvert meny-element i en egen td, og skifte bakgrunnsfarge på td'n ved mouseOver() eller noe. Da vil bakrunnsfargen forrandre seg i hele bredden når muspekeren er over et meny-element. Hvordan det skal gjenomføres på best mulig måte er noe helt annet. Ser for meg å droppe <a> fullstendeig, og heller ty til javascript, men det er jo ting som taler mot det og... Dette er jo uansett en bitteliten detalj som det sikkert bare er jeg som henger meg opp i... ps; sjekk meyen til dagbladet for å skjønne hva jeg mener Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Det kom seg Som noen nevnte, teksten i banneren øverst kunne hatt godt av litt anti-aliasing De to nye rammene inni framen var bra. Litt unødvendige, men helt grei til utfylling. Du kan jo f.eks plassere en linkbar inni der også med 88x31px bannere ja, skal se om jeg kan få fikset anti aliasing. God ide med en link banner blib: dem er "spacefillers", skal ikke gå lengre enn å nevne ip'n Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Du burde kanskje tenke på å skaffe deg et domene hvis du har tenkt å satse på webdesign? http://www.home.no/fjortissverden/chimera.designs/sider/ appelerer ikke noe særlig...i hvertfall ikke hvis du skal virke seriøs. BTW: Hva er meningen med å ha to scrollbars? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Du burde kanskje tenke på å skaffe deg et domene hvis du har tenkt å satse på webdesign? http://www.home.no/fjortissverden/chimera.designs/sider/ appelerer ikke noe særlig...i hvertfall ikke hvis du skal virke seriøs. BTW: Hva er meningen med å ha to scrollbars? hehe, skal selvfølgelig skaffe domene. Grunnen til at det står fjortissverden der er fordi jeg skulle starte et prosjekt med å "parodiere" fjortiss sider...men det ble (heldigvis) ikke noe av. Er ikke noe spesiell grunn til at jeg har to scrollbarer, ville bare ha en liten scrollbar i siden, og den andre store scrollbaren kom på fordi designet er såpass stort. Blir kanskje litt knotete, men det får det bare være. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Er ikke noe spesiell grunn til at jeg har to scrollbarer, ville bare ha en liten scrollbar i siden, og den andre store scrollbaren kom på fordi designet er såpass stort. Blir kanskje litt knotete, men det får det bare være. Tror det hadde gjort siden betydelig "ryddigere" med bare en scroller.. :wink: Altså at du fjerner iframe'n.. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 hm..*vurdere* jah, dere har naturligvis rett, iframen skal tilintetgjøres så snart som mulig! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Må scrolle i hoveddelen i tillegg til iframen (berre i opera, men allikevel), og kjører 1152x864. Du burde gjøre sida litt kortare, kanskje en 30-60 px.? Er litt plagsomt å måtte scrolle to plasser.. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Siden er fremdeles ikke mye pen i opera: Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Må scrolle i hoveddelen i tillegg til iframen (berre i opera, men allikevel), og kjører 1152x864. Du burde gjøre sida litt kortare, kanskje en 30-60 px.?Er litt plagsomt å måtte scrolle to plasser.. Skal fikses på Siden er fremdeles ikke mye pen i opera: Jeg har fremdeles ikke gjort noe for å fjerne bugsa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå