Arne Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hei! Jeg kunne tenke meg en håndholdt konsoll som jeg kan spille litt på innimellom. Jeg vil helst ha en konsoll som tilbyr enkle, men gøyale spill. Har gode minner fra spyro, raymon (fra PS1) og pokemon og mario på gameboy, og kunne kanskje tenke meg noe tilsvarende. Den skal brukes litt innimellom når jeg har tid (er student), så det viktigste er at man får "instant fun" når man slår på konsollen. Vil egentlig ha en slik fordi TVen har røket, så jeg kan ikke spille xbox lenger. Slik jeg forstår det er det PSP og Nintendo 3DS som er mest aktuelle? Hva tror dere vil passe best? Er det noen soleklar favoritt mellom de to? Jeg er ikke avhengig av alt mulig dilldall (gyrometer, 3d, bevegelsessensor, WIFI osv). Lenke til kommentar
SLi Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) PSP Vita ( Den nye PSP ) Kommer 22. Februar. Det er mer av en Håndholdt underholdnings maskin en hva 3DS er. Endret 1. januar 2012 av Awezome 1 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Ja, hvilke titler kommer til den da? Trenger ikke en enhet til å se film, bilder, internett på osv, det har jeg mac, pc, smart-telefon til osv. Vil egentlig ha en moderne gameboy. Gode minner... Må ha gode spill altså. Hvis jeg har veldig lyst på nintendo, er 3DS det beste valget da? Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Nintendo 3DS har knapt nok vært ute i 9 måneder, så den har ikke rukket å få et bredt spillutvalg ennå. Super Mario 3D Land og Mario Kart ble lansert for ikke så lenge siden, og er kanskje det beste platformen har å by på av originale spill. Så langt har de ikke annonsert et ekte Pokemon-spill til 3DS, men jeg har vanskelig for å tro at det ikke kommer et i 2012 eller 2013. Heldigvis kan 3DS også spille gamle DS-spill, så der har du noen gode alternativer. Jeg vet ikke helt hvordan det har gått med Spyro og Rayman på DS, men det er iallefall ikke mangel på gode Pokemon- og Mario-spill. Spillmessig er den det nærmeste du kommer en moderne gameboy. New Super Mario Bros Mario Kart DS Mario & Luigi: Partners in Time (rpg) Mario & Luigi: Bowser's Inside Story (rpg) Pokemon Platinum Pokemon SoulSilver/HeartGold (remake av Silver/Gold) Pokemon Black/White Slik jeg har forstått det kan man også kjøpe noen klassiske gameboy-titler fra eShopen til 3DS-en. Endret 2. januar 2012 av Leflus 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Liker du spill som pleier å være på Nintendo så burde du jo se på 3DS, men er du ute etter et litt annet spekter så er PSV eller Playstation Vita som den heter rett rundt hjørnet nå og vil gi mer type spill du ville normalt se på en X360 eller PS3. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Hmm, nå ble jeg veldig i tvil! Får vel nesten bestemme meg. Å kjøpe en XL-versjon av Nintendo DS er vel et alternativ også. Syns liksom den ser litt finere ut enn 3DS da, mulig det er jeg som har sett feil. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Hmm, nå ble jeg veldig i tvil! Får vel nesten bestemme meg. Å kjøpe en XL-versjon av Nintendo DS er vel et alternativ også. Syns liksom den ser litt finere ut enn 3DS da, mulig det er jeg som har sett feil. Men spill til 3DS fungerer vel ikke på XL utgaven? Da risikerer du jo å gå glipp av mye nytt som er kommet og er på vei da... Og det skal jo komme en addon til 3DS som gir deg en høyre stikke, en forferdelig stygg sak som ødelegger hele den fine 3DS. Men Nintendo kommer sikkert med en "ny" utgave av 3DS med denne stikka innebygget? Jeg tok bare et kjapt google søk, her er et bilde av den addonen. http://www.pcworld.com/article/239883/nintendo_3ds_addon_joystick_3d_video_fail_to_impress_investors.html Endret 2. januar 2012 av _LarZen_ Lenke til kommentar
cfg Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Har det veldig gøy med min 3DS - men som flere har sagt, det er ikke nok spill til den enda. Mario 3D Land er underholdende, Mario Kart er underholdende og ikke minst Zelda. Så har du også muligheten til å kjøpe gamle game boy spill på virtual console delen av konsollen. Alt i alt, så hadde jeg nok gått for en 3DS hvis jeg skulle velge igjen. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2012 Ja, sant det! Vet ikke noe om den addonen, men syns det høres litt rart ut med to sticks. cfg: Ok, takk! Hvis jeg går for denne så ser jeg frem til Zelda og Mario spesielt! ha. ? Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg ville vært litt forsiktig med å kjøpe Vita ihvertfall. Det ser ut som en glimrende håndholdt med stort potensiale, men med tanke på hvor dårlig den selger i Japan, så tviler jeg på at den vil få skikkelig tredjepartsstøtte før Sony eventuelt velger å senke prisen på den. Dette kan imidlertid vise seg vanskelig for Sony, siden den er budsjettert å gå i underskudd de tre første årene, og i verste fall, så vil software-biblioteket aldri utvikles skikkelig. Mitt tips er dog heller at de - som Nintendo før dem - velger å senke prisen relativt kort tid etter release, så ville ihvertfall ventet til det. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Hmm. Får kanskje se det litt an da. Det er som sagt bare spillene som betyr noe.. Tror dere elkjøp har N 3DS i butikkene så det går an å prøve et spill? Bare for å se hvordan den fungerer? Får tørke støvet av gamle GB SP og Pokemon Saphire, FF I og Super Mario Bros i mens... Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 En ting som jo er interessant er jo også batteritiden. Under en test hvorav PS Vita og 3DS hadde full lysstyrke og et spill kjørende holdt ps vita i 3 timer og 47 minutter, mot 3DS sine 2 timer og 35 minutter Lenke til kommentar
Arne Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Ja, det er jo forsåvidt ganske interessant. Vanskelig å velge. Er jo en vesentlig prisforskjell også.. Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Helt klart nintendo 3ds håndholdt gaming bør være simpelt morro og fengende .. Med tanke på vitaens utrolige dålige salgs tall og hva sony gjorde med gammle psp med spille support er det bare å holde seg langt unda vitaen det første året .. pris fall er garantert husker med grøss psp go :!: Endret 4. januar 2012 av samco Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Ja, det er jo forsåvidt ganske interessant. Vanskelig å velge. Er jo en vesentlig prisforskjell også.. Jeg tror nok en vesentlig faktor som spiller inn er hvorvidt du eier en ps3 fra før, eller om du ser for deg å holde fast ved sonysystemet de neste årene. PS Vita er lagd for å implementeres med Ps3 og ps store. Med tanke på vitaens utrolige dålige salgs tall og hva sony gjorde med gammle psp med spille support er det bare å holde seg langt unda vitaen det første året Jeg føler det er viktig å påpeke at Playstation Vita ikke engang er tilgjengelig for resten av verden, og de salgstallene du nevner er basert på solgte modeller i Japan. Den første uken solgte de langt over forventet, selv om salgstallene falt noe i den andre uken. Fortsatt er det alt for tidlig å si avskrive konsollen. Det er også verdt å nevne at Sony har lært mye siden de introduserte sine håndholdte konsoll. Blant annet har de lyttet til brukerne og implementert to analoge stikker, og ikke minst lagt mye penger i markedsførigen. Sony fikk kritikk for å ikke støtte konsollen med spill når psp ble lansert, noe de også endrer på denne gangen. Etter min mening har også sony implementert støtte for tidligere psp spill på en god måte. Til Playstation Vita er 33 titler tilgjengelige ved lanseringsdato (og den kommende uken etter). Med titler som Uncharted, Wipeout, ModNation Racers og SuperStardust fra Sony sin side er det ikke tvil om at de satser både tid og penger med dette produktet. er det bare å holde seg langt unda vitaen det første året .. pris fall er garantert husker med grøss psp go :!: Nå er ikke akkurat det noen stor overraskelse, da absolutt alle produkter vil falle i pris etter lansering. Et hvert produkt med konkurrenter og nye oppdateringer vil ha falt betraktelig i pris etter et år. Også kundene som kjøper et produkt er fullstendig klar over at de kan betale en langt lavere pris for produktet om man venter noen måneder, men man klarer normalt ikke å motstå fristelsen. Om man kommer inn i en tankegang om at alt blir billigere om man venter, ender man opp med å sitte på gjerdet for alltid. Spørsmålet er hvor mye er det verdt for deg å betale for å bruke en ps vita i et år. Er det verdt å spare 500kroner og samtidig ha mistet flere hundre timer med moro? Helt klart nintendo 3ds Hva er det som gjør at nintendo 3ds er så overlegen? Hvorfor velger du å anbefale den fremfor en ps vita? håndholdt gaming bør være simpelt morro og fengende Disse kravene du trekker frem er ikke spesielle for en nintendo 3ds, snarere vanlig ved enhver mobiltelefon eller håndholdt konsoll. Endret 4. januar 2012 av Krølle 1 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Ja, hvilke titler kommer til den da? Trenger ikke en enhet til å se film, bilder, internett på osv, det har jeg mac, pc, smart-telefon til osv. Vil egentlig ha en moderne gameboy. Gode minner... Må ha gode spill altså. Hvis jeg har veldig lyst på nintendo, er 3DS det beste valget da? Til Playstation Vita kommer følgende titler ved lansering, og enkelte i kort tid etter lanesering: SCEA Launch Day Titles Escape Plan (PSN Only) Hot Shots Golf: World Invitational Hustle Kings (PSN Only) Little Deviants ModNation Racers: Road Trip Super StarDust Delta (PSN only) UNCHARTED: Golden Abyss wipEout 2048 Launch Window Titles Gravity Rush MLB 12 The Show Reality Fighters Unit 13 Third Party Publisher Launch Day Titles Army Corps of Hell — Square Enix, Inc. Asphalt Injection — Ubisoft, Inc. BEN10 GALACTIC RACING — D3 Publisher of America Blazblue: Continuum Shift EXTEND — Aksys Games Localization, Inc. Dungeon Hunter Alliance — Ubisoft, Inc. Dynasty Warriors Next — Tecmo Koei America Corporation F1 2011 — Codemasters EA SPORTS FIFA Soccer — Electronic Arts, Inc. Lumines Electronic Symphony — Ubisoft, Inc. Michael Jackson The Experience — Ubisoft, Inc. Plants vs. Zombies (PSN Only) — Sony Online Entertainment LLC Rayman Origins — Ubisoft, Inc. Shinobido 2: Revenge of Zen — Namco Bandai Games America Inc. Tales of Space: Mutant Blobs (PSN Only) — Drinkbox Studios Touch My Katamari — Namco Bandai Games America Inc. Ultimate Marvel vs Capcom 3 — Capcom Entertainment, Inc. Virtua Tennis 4: World Tour Edition — Sega of America Launch Window Titles LEGO Harry Potter: Years 5-7 — Warner Bros. Interactive Ent. Inc. Disgaea 3: Absence of Detention — NIS America, Inc. NINJA GAIDEN Sigma PLUS — Tecmo Koei America Corporation Ridge Racer — Namco Bandai Games America Inc. Silent Hill Book of Memories — Konami Digital Ent. America, Inc. Supremacy MMA: Unrestricted — 505 Games Med andre ord noen gode perler på listen i tillegg til Resistance og LittleBigPlanet ( i tillegg til et spill fra Konami) som det ryktes at kommer om ikke alt for lenge Endret 4. januar 2012 av Krølle 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) @Krølle, jeg lover deg ikke diskuter med Samco. han hater alt som har med Sony og gjøre. Endret 4. januar 2012 av Dore123m 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Nei da elsker Sony personal 3D hjelm Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 @Krølle, jeg lover deg ikke diskuter med Samco. han hater alt som har med Sony og gjøre. Takk for advarselen, men jeg har nok vært ute i en vinterstorm med verre fanboyer tidligere 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Først en ms fanboy nå en nintendo fanboy :!: Meget sansynelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå