Gå til innhold

Excel - Farge eller utseende etter cellens verdi?

eugenie

Anbefalte innlegg

Har Excel versjon 2002 SP3.

Finnes det noen mulighet som lar skriftfargen i en celle, endre seg ettersom verdien i cellen over er høyere eller lavere.

Om tallet er lavere enn i cellen over, blir det vist i rødt, men om det er høyere, vises det i grønt?

Finnes det slike muligheter i Excel?

Om det ikke kan vises i farger, er det andre visuelle tegn som kan vises for å fortelle om verdien er høyere eller lavere enn i en angitt celle?

Kom gjerne med en formel, eller link til et sted jeg finner slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg jobbet med 2002 utgaven, men mener det skal hete noe ala betinget formatering.

Nå har jeg lest litt om betinget formatering, men finner ikke det jeg er ute etter.

Jeg har skjønt hvordan man setter inn formel som formaterer cellen ut fra en verdi, men når jeg kopierer formelen, forholder alle cellene seg til samme verdi.

Jeg ønsker at cellene nedover i en kolonne, bare forholder seg til cellen rett over, slik at det viser om tallet er høyere eller lavere, på samme måten som børsen viser om kursen har gått opp eller ned.

Tallene jeg vil ha formatert, er forskjellige hver dag, og disse kan være både høyere og lavere enn tallet over...

Vel, vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart dette, men håper noen skjønner.

Lenke til kommentar
men når jeg kopierer formelen, forholder alle cellene seg til samme verdi.

Når du velger betingelsen, altså hvilken celle du sjekker mot, ta bort $-tegnene (dette kan du blant annet gjøre ved å trykke F4 tre ganger etter at du har valgt cellen.

Tusen hjertelig takk, nå ble det akkurat slik jeg ønsker!!

det burde vært lettere å finne ut av det selv :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...