Gå til innhold

reinstallasjon av windows+ andre spm

Anbefalte innlegg

1. Er det bare den partisjonen som win 7 ligger på som blir slettet når jeg gjør en clean installasjon av win 7 eller blir hele C: slettet? HAr endel filer jeg ikke vil miste, men har ikke plass på de andre diskene

2. Jeg har tatt image av partisjonen min tidligere etter at jeg har installert de programmene jeg trenger, er det en vanskelig\usikker prosess å gjennoprette windows slik det var med et image?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clean install er å formatere Windows partisjonen (som vanligvis er C:) Andre partisjoner på samme disk blir ikke berørt. Spørsmålet ditt er vel noe feil formulert?Gjenoppretting av image er en enkel og sikker prosess. Resultatet er egentlig akkurat det samme som clean install, men er jo mye enklere og raskere.

Lenke til kommentar

er ikke fordelen med image at maskinen blir gjennoprettet med alle "nytteprogrammer" og konfigurasjoner installert istedenfor å bruke masse tid på dette ved en clean installasjon?

Jeg har tatt image av pcen min etter at alle konfigurasjonene ble gjort og de er lagret som pbd filer. Jeg er usikker på hvordan jeg skal bruke disse filene for å gjennoprette systemet slik det var? skal jeg brenne disse filene til DVD`er (pbd filene er på størrelsen 12gig) og deretter boote maskinen og boote fra DVD rom? Dette har sammenheng med winsock problemet som beskrevet i den andre posten du svarte på. skal prøve å reinstallere nettversdriverne først

Lenke til kommentar

Stemmer det. Clean install betyr jo også installering av alt i tillegg.

Det er mange forskjellige programmer som kan lage image. Hvilket du velger bestemmer også hvordan gjenoppretting skal foregå.

DVD er en mulighet, men en USB disk er jo mye enklere. Om du booter fra DVD så kan filene ligge på USB disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...