Gå til innhold

Office97 "Lisensdiskett"

P@rm@nn

Anbefalte innlegg

Jeg skal hjelpe en fyr (over tlf) å innstalere office 97. Han klarer å finne cd-en, og i det orginale koveret med cd rom(da er jeg imponert over at han klarer å ta vare på det i 6 år). Så trykker han next next osv, så plutselig får han beskjed om å sette inn Microsoft Lisensdisk. "typisk microsoft" tenker jeg, og spør om han har denne disketten. Noen han jo selvfølgelig ikke har, for hvem tar vare på disketter i 6 år?

Så da er spørsmålet, er det noen som har peiling på hvor man får tak i slike? Er det slik at hver var unik eller var alle like? Var jo tross alt en cd-key der også. Må jeg virkelig ring til Microsoft å be de sende han en diskett? (det er da jeg fristes til å ta en backup av min Office2000 og sende den).

Mvh P@rm@nn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den versjonen av Office er egentlig litt intelligent. Du må ha lisensdiskett for å bruke det. Når Office er installert flyttes lisensens til maskinen. Og før du fjerner office bør du huske å flytte den tilbake på diskett. Om du ikke gjorde det har du et problem.

XP må aktiveres over internett eller telefon. 2000 er bare serial.

-> Brenn Office 2000 på CD og send det du, eller søk litt i Kazaa. Tror ikke microsoft hjelper deg.

Lenke til kommentar

siden du har lovlig lisens... bare mangler disketten som den skulle ha ligget på er det vel ikke noe problem og hente ned en crack fra internet som fikser den biffen... man har jo som kjent lov og gjøre hva man vil med det man har kjøpt og betalt i Norge (jfr. DVD-John)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...