Snowkril Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Hei alle sammen! Jeg lurte på om dere har hørt om noen prosjekter som holder på med å subbe anime fra Engelsk til Norsk? Siden jeg aldri har sett anime som har blitt oversatt til Norsk, så tenkte jeg at det kanskje var på tide. Jeg har vært en stor fan for tegneserier som blir laget i Japan (anime), og det er veldig mange som ikke forstår engelsk som ikke har noen ide av hva de går glipp av. Tenkte jeg skulle spørre diskusjon.norge jeg Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Vi har jo selvsagt animer som pleide å gå på fox kids o.l. da jeg var liten: pokémon, digimon, medabots. Men det var kanskje litt andre animer du tenkte på... Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Hvilke nordmenn er det som ikke forstår engelsk i disse dager? Det må være 5-klassinger eller yngre. Jeg mener at subs tvert imot er en god måte å få barn og ungdom til å både lære engelsk bedre og litt grunnleggende japansk om man setter seg inn i det. 1 Lenke til kommentar
Snowkril Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Tru meg, det er mange som ikke kan Engelsk. Har også laget en gruppe på facebook med navnet: Norsk Fansub, så om noen tilfeldigvis hadde lyst på en hobby.. Ta en tur innom Endret 3. januar 2012 av Snowkril Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Hvilke nordmenn er det som ikke forstår engelsk i disse dager? Det må være 5-klassinger eller yngre. Jeg mener at subs tvert imot er en god måte å få barn og ungdom til å både lære engelsk bedre og litt grunnleggende japansk om man setter seg inn i det. Jeg startet å lære meg engelsk i 10 klasse, da jeg fant ut at anime var bra. Startet da med å se animen med engelsk sub OG dub, fordi jeg strevde med å få med meg hva de sa. Nå klarer jeg fint å lese sub'en med japansk tale på. Kan også si jeg har gått opp 3 engelsk karakterer på skolen på nesten 1 år. (Går vg1 nå) Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Hadde det ikke vært morsomt å prøve å dra igang et prosjekt på dette her på diskusjon.no? Da har du jo allerede en grei brukermasse som har interesse for anime her. Start med å oversette et par episoder fra en serie på egenhånd, lag så en litt grei førstepost som du passer på å holde oppdatert, der du lager oversikt over de ulike seriene (alfabetisert etter bokstav), og link til nedlasting av fil. Jo mer innsats du legger i det på egenhånd i starten, jo flere får du sikkert med deg på prosjektet. Kan sikkert være med litt i starten for å se om vi får dette i gang, dersom du tar initiativ til å starte det opp Førsteposten kan jo da se ut noe sånt som det her: A Ah! My goddes episode 1: Are you a Goddess? - Av: Snowkril Ikon episode 2: Ah! People who Believe Are Saved? - Av: r2d290 episode 3: Ah! Apprenticeship, My Home, and a Goddess. Endret 8. januar 2012 av r2d290 waits for alice Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Later som at jeg har oversatt episode 2 av Ah! my goddes. Se vedlegg. Ahh.my.goodnes.episode.2.rar Endret 8. januar 2012 av r2d290 waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå