Omnithunder Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Denne ser grei ut, men koster noe mer http://www.dustinhome.no/asus-n53sn-ci7-22-8gb-750-gt550m-156-w7hp/product/5010610277?csref=Pricecompare_mediahuset_1007 1 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 ah, alltid like gøy å se på Windows vs Apple fanboys 2 Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Personlig synes jeg ikke jeg er "fanboy". Leser du tråden på nytt, så kan du se at jeg klager på viftestøy, varme, delvis prisen samt Finder. Er man fanboy fordi man har funnet ut at man liker et produkt bedre en annet? Min definisjon på fanboys er at man bestemmer seg for å gifte seg med et merke og ikke vært åpne for andre ting. Jeg har brukt Windows 7 i over ett år, og funnet ut at jeg liker Mac OS X bedre, jeg ser iallefall ikke noe galt i det - vær heller glad på mine vegne for at jeg har funnet ut hva jeg liker best. Hvis det var viktig for deg at jeg ikke er Apple-hjernevasket, så kan jeg meddele at jeg har en Samsung Galaxy S2 og en Samsung Galaxy Tab 10.1. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Bare å ha på seg palestinaskjerfet, fancyass briller og sette seg på kafè med MBP og skrive med fontstørl 100 så alle ser hvor viktig du er :!: :!: Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Omnithunder: Allright, takk skal du ha. Så med andre ord så vil jeg ha totalt 2GB mer minne ved å gå for den dyreste modellen.. Det er en fordel for meg at grafikkortet ikke bruker for mye av PCens RAM, så da vil jeg sikte litt mer på modellen med NVIDIA-kort. At skjermkortet har 2GB grafikkminne betyr ikke at du får nytte av dette på noe vis: Skjermkortet er alt for svakt til å nyttegjøre seg særlig mer enn 512MB Skjermkortminne kan ikke brukes av programmer på samme måte som systemminne, det er dedikert for å lagre teksturer, 3D-modeller, shadere og annet. 2 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 At skjermkortet har 2GB grafikkminne betyr ikke at du får nytte av dette på noe vis: Skjermkortet er alt for svakt til å nyttegjøre seg særlig mer enn 512MB Skjermkortminne kan ikke brukes av programmer på samme måte som systemminne, det er dedikert for å lagre teksturer, 3D-modeller, shadere og annet. At skjermkortet har dedikert minne, betyr at mer av det ordinære systemminnet er tilgjengelig. Ergo vil PC'en ha mer minne tilgjengelig. Det er selvfølgelig riktig som du indikerer at en ikke uten videre kan plusse skjermkortets minne på toppen av ordinært systemminne. Ved hjelp av Nvidia's CUDA teknologi, kan likevel adskillig mer enn 512MB av skjermkortminnet tas i bruk. CUDA (http://www.nvidia.com/object/cuda_home_new.html) CUDA™ is a parallel computing platform and programming model invented by NVIDIA. It enables dramatic increases in computing performance by harnessing the power of the graphics processing unit (GPU). With millions of CUDA-enabled GPUs sold to date, software developers, scientists and researchers are finding broad-ranging uses for GPU computing with CUDA. Graphics Processor (http://compreviews.about.com/od/video/a/Laptop-Display-And-Graphics-Guide.htm) In the past, graphics processors have not been much of an issue for consumer laptops. The majority of users were not doing much graphically that required 3D graphics or accelerated video. This has changed as more and more people use their laptops as their exclusive machine. Recent advancements in integrated graphics have made it less necessary to have a dedicated graphics processor but they can still be beneficial. The primary reasons for having a dedicated graphics processor is either for 3D graphics (gaming or multimedia) and accelerating non-gaming applications such as Photoshop. The two major suppliers of dedicated graphics processors for laptops are AMD (formerly ATI) and NVIDIA. Laptops that will be used for gaming should have at least a minimum of 512MB of dedicated graphics memory but preferably higher. 1 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Høres bra ut, takk for bra info. Var i den gaten jeg tenkte, at skjermkortet får ha minne sitt i fred og la de andre 6GB være i fred til en grad. Vet ihvertfall at en kompis av meg sliter litt med RAM på en maskin (MAC) med Intel HD 3000 med sine 4GB RAM. Kanskje litt av synderen der.. Anyways, bestiller nok ikveld.. Må bare få ordnet studentrabatten hos Dustin Home først.. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 Det ble nok denne: http://www.dustinhome.no/asus-k53sv-ci7-20-6gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600521 Litt stramt budsjett på meg for tiden, så jeg er fornøyd med pris og spesifikasjoner.. Takk for hjelpen, det gjorde valget mellom PC og Mac litt enklere for meg Sendte forresten mail til Dustin igår kveld, og fikk svar kl 9 idag. Fikk gratis frakt og rabatt på en pakke med mus og tastatus.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå