Gå til innhold

Elending skjerm på Macbook, vil en ekstern skjerm hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en svart Macbook som jeg synes har en ganske så elending skjerm. Hvis jeg kjøper meg en 24" Full HD skjerm, vil jeg da få full HD, eller vil oppløsningen være den samme som på Macbooken?

post-250711-0-94046900-1325382010_thumb.jpg

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! :)

Off topic: Jeg synes det er teit at Mac "ikke" kan kalles for PC :cool:

Mac er en PC! Men den er ikke IBM kompatibel.

IBM Kompabiltet har ikke blitt snakket om i de siste årene, men alt som er "Personal Computer" er en PC. Så Mac er en pc, men fanboy's (og det har vært vanlgiv å skille mellom de, pga store forskjeller!) Foretrekker mac framfår pc

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Off topic: Jeg synes det er teit at Mac "ikke" kan kalles for PC :cool:

Mac er en PC! Men den er ikke IBM kompatibel.

De er like ibm-kompatible som alle maskiner som kjører windows 7. Det er mange år siden mac gikk over til x86 og unix, og har delt hardware med alle andre windowsmaskiner siden 2005. (bare intelprosessorer dog, men ellers)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, du vil ikke få full HD.

Hvorfor ikke?

Om kvaliteten er dårlig så pass på at du kjøper en ekstern skjerm av god kvalitet, f.eks Dell U2412M (Fåes billig hos dustinhome.no)

Gikk vel litt fort i svingene den natta! Ja til full HD, men kvaliteten blir vel ræva.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

Om kvaliteten er dårlig så pass på at du kjøper en ekstern skjerm av god kvalitet, f.eks Dell U2412M (Fåes billig hos dustinhome.no)

Gikk vel litt fort i svingene den natta! Ja til full HD, men kvaliteten blir vel ræva.

Varför skulle kvaliteten bli dålig?

Lenke til kommentar

Fordi Mac'en til vanlig kjører en skjerm på 1280*800 piksler og dermed kan ha det vanskelig om den må kjøre full HD. Si gjerne i fra hvis jeg tar feil :)

Åltså, det vil vel være greit å surfe og tegne i paint, men det blir vel vanskelig å kunne spille eller se HD-film?

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke?

Varför skulle kvaliteten bli dålig?

Kvaliteten blir ikke dårligere, men den integrerte gpuen er ikke mye tess og vil nok slite med og levere hD oppløsning. Slik at brukeropplevelsen vil oppfattes som treg mest sansynlig.

Endret av WilliamAR
Lenke til kommentar

Da har jeg fått skjermen. Jeg fikk lysstyrken jeg hadde savnet, men alt ble veldig skruklete, er det noen innstillinger jeg bør gjøre, eller er dette det jeg må leve med?

Edit: jeg bruker VGA, burde jeg bytte til DVI?

Endret av Tastatur
Lenke til kommentar

Kan du si hvilken oppløsning du kjører på?

Hvis du bruker lavere oppløsning en det skjermen er bygget for blir nok bildet veldig uskarp og man får ikke hele skjermen, kan jo godt bli en liten firkant i midtdelen av skjermen.

DVI sies å være bedre ja, men om du merker stor forskjell kan jo variere litt, selv merker jeg lite forskjell i det tilfelle jeg har prøvd. skal du først gå for DVI bør du gå for duallink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...