Tastatur Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Hei. Jeg har en svart Macbook som jeg synes har en ganske så elending skjerm. Hvis jeg kjøper meg en 24" Full HD skjerm, vil jeg da få full HD, eller vil oppløsningen være den samme som på Macbooken? Endret 1. januar 2012 av Tastatur Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Du vil få full HD. Kvaliteten og slikt varierer på skjermkort i Mac'en din (har så vanvittig lyst til å skrive PC her) 1 Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Takk for svar! Off topic: Jeg synes det er teit at Mac "ikke" kan kalles for PC Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Nei, du vil ikke få full HD. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Nei, du vil ikke få full HD. Hvorfor ikke? Om kvaliteten er dårlig så pass på at du kjøper en ekstern skjerm av god kvalitet, f.eks Dell U2412M (Fåes billig hos dustinhome.no) Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg bestilte denne på torsdag - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503, duger den eller? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Den er helt ok, men ikke noe for å redigere bilder på eller annet kritisk fargekontroll, den er heller ikke så godt egnet for flere personer, men det spørs jo igjen på hva du skal med den. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 "DisplayPort is capable of driving resolutions up to 2560×1600 (WQXGA), commonly used with 30-inch displays." Protip: Kjøp en 24" med 1920x1200 res. Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Takk for svar! Off topic: Jeg synes det er teit at Mac "ikke" kan kalles for PC Mac er en PC! Men den er ikke IBM kompatibel. 1 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Takk for svar! Off topic: Jeg synes det er teit at Mac "ikke" kan kalles for PC Mac er en PC! Men den er ikke IBM kompatibel. IBM Kompabiltet har ikke blitt snakket om i de siste årene, men alt som er "Personal Computer" er en PC. Så Mac er en pc, men fanboy's (og det har vært vanlgiv å skille mellom de, pga store forskjeller!) Foretrekker mac framfår pc Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Nå er det beskyttede varemerket "PC" gått ut på dato, så en Mac er en PC. Men det har jo likevel praktiske fordeler å omtale en Mac som en Mac og en Windowsmaskin som en PC. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Takk for svar! Off topic: Jeg synes det er teit at Mac "ikke" kan kalles for PC Mac er en PC! Men den er ikke IBM kompatibel. De er like ibm-kompatible som alle maskiner som kjører windows 7. Det er mange år siden mac gikk over til x86 og unix, og har delt hardware med alle andre windowsmaskiner siden 2005. (bare intelprosessorer dog, men ellers) 1 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Nei, du vil ikke få full HD. Hvorfor ikke? Om kvaliteten er dårlig så pass på at du kjøper en ekstern skjerm av god kvalitet, f.eks Dell U2412M (Fåes billig hos dustinhome.no) Gikk vel litt fort i svingene den natta! Ja til full HD, men kvaliteten blir vel ræva. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Nei, du vil ikke få full HD. Hvorfor ikke? Om kvaliteten er dårlig så pass på at du kjøper en ekstern skjerm av god kvalitet, f.eks Dell U2412M (Fåes billig hos dustinhome.no) Gikk vel litt fort i svingene den natta! Ja til full HD, men kvaliteten blir vel ræva. Varför skulle kvaliteten bli dålig? Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Fordi Mac'en til vanlig kjører en skjerm på 1280*800 piksler og dermed kan ha det vanskelig om den må kjøre full HD. Si gjerne i fra hvis jeg tar feil Åltså, det vil vel være greit å surfe og tegne i paint, men det blir vel vanskelig å kunne spille eller se HD-film? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 HD-film skal ikke være noe problem. Spill i full-HD oppløsning er nok verre, men regner med han ikke spiller noe særlig på macen uansett. Lenke til kommentar
Khani Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Nei, du vil ikke få full HD. Hvorfor ikke? Om kvaliteten er dårlig så pass på at du kjøper en ekstern skjerm av god kvalitet, f.eks Dell U2412M (Fåes billig hos dustinhome.no) Gikk vel litt fort i svingene den natta! Ja til full HD, men kvaliteten blir vel ræva. Varför skulle kvaliteten bli dålig? Kvaliteten blir ikke dårligere, men den integrerte gpuen er ikke mye tess og vil nok slite med og levere hD oppløsning. Slik at brukeropplevelsen vil oppfattes som treg mest sansynlig. Endret 3. januar 2012 av WilliamAR Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Da har jeg fått skjermen. Jeg fikk lysstyrken jeg hadde savnet, men alt ble veldig skruklete, er det noen innstillinger jeg bør gjøre, eller er dette det jeg må leve med? Edit: jeg bruker VGA, burde jeg bytte til DVI? Endret 3. januar 2012 av Tastatur Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Kan du si hvilken oppløsning du kjører på? Hvis du bruker lavere oppløsning en det skjermen er bygget for blir nok bildet veldig uskarp og man får ikke hele skjermen, kan jo godt bli en liten firkant i midtdelen av skjermen. DVI sies å være bedre ja, men om du merker stor forskjell kan jo variere litt, selv merker jeg lite forskjell i det tilfelle jeg har prøvd. skal du først gå for DVI bør du gå for duallink. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) bruker 1920 x 1080, det den er laget for. Edit: Bilde er bra, men jeg skulle gjerne hatt det hakket bedre, vil det bli bedre bilde med en DVI kabel? Endret 3. januar 2012 av Tastatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå