Gå til innhold

Sannheten om Nord Korea?


Anbefalte innlegg

Her i Norge så er alle hjernevasket. Eller så mange at den delen som ikke er det utgjør en så liten andel av befolkningen at det ikke er av betydning.

Alle er hjernevasket i Norge.

Er det derfor vi ikke har noen konsentrasjonleire i Norge slik som i Nord Korea?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle er hjernevasket i Norge.

Er det derfor vi ikke har noen konsentrasjonleire i Norge slik som i Nord Korea?

Man behøver ikke konsentrasjonsleire for å være hjernevasket.

 

Det er nok med en TV-skjerm.

Jeg skjønner jo at du har en veldig kul hippie holdning til dette. Men hvor vil du helst bo, i Nord Korea eller i Norge? Hvilket land i verden vil du eventuelt trekke frem som mindre hjernevasket enn Norge?

Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å antyde egentlig? Jeg sammenligner ikke land, jeg bare påpeker at alle er hjernevasket. Er det ikke av en repressiv diktator, så er det for eksempel av næringsliv og massemedia. Selv om man ikke gråter høylydt over tapet av en statsleder, betyr det ikke at man er frie sjeler.

 

Men så er jo også idéen med hjernevasking den at man skal lure folk til å tro at de fant ut noe helt av seg selv. Du tror nok sikkert at dine egne idéer og tanker er helt individuelle, men jeg kan ikke i mine villeste fantasier se for meg at det stemmer. Nå er det etter hvert noen år siden jeg gikk ut av videregående skole, men jeg husker godt hvordan man ble fortalt at sosialiseringsprosessen var en essensiell ting for ethvert menneske, for eksempel. Man skal innvies i saueflokken raskest mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å antyde egentlig? Jeg sammenligner ikke land, jeg bare påpeker at alle er hjernevasket. Er det ikke av en repressiv diktator, så er det for eksempel av næringsliv og massemedia. Selv om man ikke gråter høylydt over tapet av en statsleder, betyr det ikke at man er frie sjeler.

 

Men så er jo også idéen med hjernevasking den at man skal lure folk til å tro at de fant ut noe helt av seg selv. Du tror nok sikkert at dine egne idéer og tanker er helt individuelle, men jeg kan ikke i mine villeste fantasier se for meg at det stemmer. Nå er det etter hvert noen år siden jeg gikk ut av videregående skole, men jeg husker godt hvordan man ble fortalt at sosialiseringsprosessen var en essensiell ting for ethvert menneske, for eksempel. Man skal innvies i saueflokken raskest mulig.

 

Hva slags unikt individ er du, som ikke ble offer for denne totale hjernevaskingen?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at jeg ikke er hjernevasket. Jeg streber bare etter å frigjøre meg fra det, og har erkjent at jeg er offer for en hjernevasking.

 

Dere sitter jo og latterliggjør nordkoreanere fordi de er så hjernevaskede selv, så jeg ser ikke hvorfor ikke jeg kan kritisere oss hjernevaskede nordmenn. At dere tror dere sitter på en moralsk høyborg er én ting, men å instinktivt gå i forsvarsposisjon hver gang dere selv kritiseres på samme tema, er bare naivt.

 

Så lenge noen ønsker å få makten over mennesket, er det bare naturlig at man tar i bruk alle midler for å få Hvermannsen til å tro på maktpersonene. Dere kommer til å slite med å tenke fritt så lenge dere låser dere inn i konvensjonelle tankemønstre, skapt av mennesker som ønsker kontroll over massen.

 

Men for all del, om dere liker å tro at vi lever i en fri verden, der hjernevasking er noe som er forbeholdt slemme diktaturer i lukkede land, så skal dere få lov til det. Jeg skal ikke hjernevaske dere til å tro at det jeg sier er helt sant. For min del skal dere få leve ut deres konvensjonelle tro til det fulle. Jeg bryr meg ikke.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at jeg ikke er hjernevasket. Jeg streber bare etter å frigjøre meg fra det, og har erkjent at jeg er offer for en hjernevasking.

 

Dere sitter jo og latterliggjør nordkoreanere fordi de er så hjernevaskede selv, så jeg ser ikke hvorfor ikke jeg kan kritisere oss hjernevaskede nordmenn. At dere tror dere sitter på en moralsk høyborg er én ting, men å instinktivt gå i forsvarsposisjon hver gang dere selv kritiseres på samme tema, er bare naivt.

 

Så lenge noen ønsker å få makten over mennesket, er det bare naturlig at man tar i bruk alle midler for å få Hvermannsen til å tro på maktpersonene. Dere kommer til å slite med å tenke fritt så lenge dere låser dere inn i konvensjonelle tankemønstre, skapt av mennesker som ønsker kontroll over massen.

 

Men for all del, om dere liker å tro at vi lever i en fri verden, der hjernevasking er noe som er forbeholdt slemme diktaturer i lukkede land, så skal dere få lov til det. Jeg skal ikke hjernevaske dere til å tro at det jeg sier er helt sant. For min del skal dere få leve ut deres konvensjonelle tro til det fulle. Jeg bryr meg ikke.

 

Folk som streber mot hjernevasking har en tendens til å bli litt flyktige, ta til seg og ruge på surrealistiske og samfunnsfiendtlige ideer.

Lenke til kommentar
Folk som streber mot hjernevasking har en tendens til å bli litt flyktige, ta til seg og ruge på surrealistiske og samfunnsfiendtlige ideer.

Surrealistiske? Tvilsomt. Men selvsagt vil de konvensjonelle påpeke at alt som ikke er konvensjonelt er surrealistisk. Sånn fungerer hjernevasking.

 

Samfunnsfiendtlige? Absolutt. Samfunnet er ikke tjent med at noen personer motstrider seg systemets egne krav. Det betyr dog ikke at disse personene er slemme mennesker som ønsker kollektiv lidelse.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... Så har jeg heller aldri sagt at den norske stat hjernevasker sine egne innbyggere i like stor grad som Nord-Korea. Jeg har bare sagt at vi alle er hjernevasket, uten å inkludere graden av det. Om det er næringsliv, stat eller massemedia som gjør det, eller rett og slett bare denne evige sosialiseringsprosessen, har jeg ikke sagt noe om. Hvorfor skal man gå i forsvarsposisjon så lett, og dra ut nøyaktig det man selv ønsker å lese?

 

Vi er ikke frie sjeler.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først må vi da definere hjernevaskingen. For så å fastslå i hvilken grad dette foregår i Norge og andre land.

 

Personlig mener jeg hjernevaskingen i Norge hovedsakelig foregår via. sosiale tabu (noen sier også jantelov, men jeg vet ikke helt), gruppepress, og en sterkt venstreorientert media med sterk filosofisk og politisk tilknytning til AP, SV, og Rødt.

 

Professor Frank Aarebrot har forsket en hel masse på dette, og blandt annet kommet frem til at hvis det var valg i de riksdekkende mediene ville stortinget sett slik ut: AP, SV og Rødt hatt 120 av 169 representanter, V 25, H24.

 

Eller med andre ord: Sosialdemokratisk, sosialistisk, ekstremsosialistisk, sosialliberalt, sosialdemokratisk.

 

Norges medier utgjør et demokratisk problem. Men til forskjell fra Sverige, lar tilsynelatende ikke alle nordmenn seg hjernevaske, og det til tross for en av tidenes masseskytinger.

 

Uansett burde norske myndigheter antagelig være blandt de siste til å kritisere f.eks Nord-Korea.

Lenke til kommentar

Nord Korea har ikke nok frimurerlosjer og ingen sentralbank som er underlagt Rothschildene. Vi i vesten liker konsekvent ikke andre kontrollsystemer enn dette og om noen skulle være så uheldig å inneha andre så erklærer vi krig gjennom media som er kontrolert av de samme kreftene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Magnusjs: Du er ute å kjører. Hvis du titter på Norge, så finnes det mange forskjellige meninger. Ergo staten Norge har hjernevasket befolkningen i langt mindre grad enn Nord Korea hvor det er ikke noe uenighet.

Hele vesten er individualistiske samfunn mens flere land i Asia er kollektivistiske hvor man er lært til å tenke på allesammen og sosial konformitet er viktigere. Dette hjelper sosialisering prosessen og gjør hjernevasking lettere når man læres ikke å tenke på seg selv først og å bli annerledes straffes.

 

Etter vestlig målestokk gir janteloven og høyere sosial konformitet i Skandinavia lettere å hjernevaske enn andre vestlige land. Dette har noe fordeler men også ulemper

Lenke til kommentar

Nord Korea har ikke nok frimurerlosjer og ingen sentralbank som er underlagt Rothschildene. Vi i vesten liker konsekvent ikke andre kontrollsystemer enn dette og om noen skulle være så uheldig å inneha andre så erklærer vi krig gjennom media som er kontrolert av de samme kreftene.

 

 

Sniff sniff...jeg lukter Nyhetsspeilet...

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Nord Korea har ikke nok frimurerlosjer og ingen sentralbank som er underlagt Rothschildene. Vi i vesten liker konsekvent ikke andre kontrollsystemer enn dette og om noen skulle være så uheldig å inneha andre så erklærer vi krig gjennom media som er kontrolert av de samme kreftene.

 

 

Sniff sniff...jeg lukter Nyhetsspeilet...

Næh, jeg liker ikke new age nonsense så der holder jeg meg borte fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...