Gå til innhold

Sannheten om Nord Korea?

Anbefalte innlegg

Det er så enkelt som at Nord Koreas ledere ønsker at landet skal fremstå mye bedre en det faktisk er.

Nå har de en stort propagandaaparat som fungerer aldeles fortreffelig slik mange andre kommunist land har hatt.

At de stikker fingrene sine borti diskusjonsforum for å skape tvil om vestens oppfatning av landet forundrer meg heller ikke.

Dette er ren propaganda fra TS side.

Husker dokumentaren fra Natgeo om grå stær og jeg var sjokkert over vaktenes små subtile advarsler om å ikke filme den store leder ukorrekt.

Det sjokkerte også hvordan den ene kvinnen som fikk synet tilbake lovpriste den store leder og lovet og jobbe ekstra hardt i saltgruvene.

Alt dette er tegn i retning av et totalitært regime.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser heller at du lager en skikkelig dokumentar I NK om NK.. Dvs filme med profesjonelt utstyr.

Er ett kjent faktum at du skal slite med å komme inn i Nord Korea med en fotolinse som klarer å ta ett helt greit bilde. En annen ting er at du sannsynligvis måtte ha latt mobil og pc ligge igjen utenfor.

En annen ting er at de som bor i NK og faktisk har internett, de kommer ikke inn på noen kilder som har vært kritisk til NK. Med andre ord, de får ikke sett andre meninger enn de får servert av landets herskere...

edit: Bjørnar bor i NK. Har møtt han.. Totalt hjernevasket

Hadde jeg bare hatt resurser til det så hadde jeg gjort det også.

Jeg kan fortelle om at jeg har en veldig spesiell sekk med smugle rom til å ha kamera, mobiltelefon og andre småting og den har gått gjennom flere grenskontroller og ransakelse av politi i flere land uten at de avslørte det hemmelige rommet til tross for scanning av sekken.

Trikset er å gjemme noe på det siste stedet som eventuelt blir sjekka og det har fungert veldig fint og passe på at man reiser i rushet i travleste tid og det er da tollere og politi har dårlig tid og stressa og gjør dårlig jobb.

Vil gjerne prøve meg på Nord-Korea men det kreves dyp planlegging og grundig forbredelse.

Lenke til kommentar

Beklager men jeg har en linje på 100 kbs så det er begrenset på hvor fort jeg kan arbeide og jeg har heller ikke kommet så langt enda men hvis du hadde vært mer tålmodig så hadde ikke du påstått at jeg ignorerer deg.

100 kbs er nok for å kunne se filmene (du mener ikke 100kbit) og spesielt bildene.

Jeg kan godt få Norge til å fremstå som like jævlig som Nord-Korea i en dokumentar som jeg planlegger.

Da har jeg en utfordring til deg. Det burde være lettere enn i Nord Korea om du har rett. Finn en video av Norge som en gang er i nærheten av de vidoene jeg viste deg. Jeg har også noen flere.

F.eks. de snakket om straffemetodene i konsentrasjonsleirene. De var

1. Unge ble steinet og alle måtte være med

2. Gassing

3. Jente drept av å kuttet opp i underlivet offentlig

4. De bandt en gutt i armer og ben, kledde han naken, tok en krok gjennom magen og brukte den til å løfte han opp. Dereter tente de et bål under han.

En annen video viste folk som falt overende av sult, og hjemløse unger.

Jeg har også en video fra en offentlig henrettelse, hvor du kan se rettsystemet i prosess.

Jeg har også vist bilder fra en by i Nord Korea, som ødelegger ditt hovedargument. At Nord Korea er ikke så ille, fordi google earth bilder fra Nord Korea ser ok ut. Bildene viser at fattigdommen i Nord Korea er svært synlig på google earth også.

Alt dette kan man se på tross av sensuren som eksisterer. Klarer du å finne noe lignende fra Norge? Lykke til.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

har bestemt meg for at den beste sivilisasjonen i hele verden er den demokratiske republikken kongo jeg...

De er jo først og fremst demokratiske som vist av deres navn og at de HAR valg... korrupsjonsanklagelsene er bare propeganda fra vår sivilisasjon, har overvåket dem med google earth en stund jeg, ser absolutt INGEN korrupsjon!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig glad for at trådstarter lagde denne tråden.

Nordmenn trenger å få vite mer om Nord Korea og de forferdelige forholdene som er der. Jeg synes det er veldig trist at all fokus har vært på Irak, Israel, Afganistan, og Libya. Men vi har fullstendig ignorert Nord Korea.

Ikke bare er Nord Korea et helvete, men det er også landet med det største potensialet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som klarer å se Nord-Korea fra flere perspektiver og ikke bare fra den ene siden som dere ser det fra?

Tydeligvis.

Det at man kritiserer TS for å stille spørsmål om hvorvidt vestlig media svartmaler land med motstridende politiske ideologier er rart. Nå sier ikke jeg at Nord-Korea er paradis på jord (eller for den saks skyld et bra land å bo i), men å stole blindt på all propagandaen vi serveres i vesten er minst like skadelig og hjernedødt.

Nå venter jeg bare på en dogmatisk tirade om hvor ufattelig frie og lykkelige vi er i vesten. Da skal jeg le like hardt som alle som disser TS.

Endret av Magnusjs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at man kritiserer TS for å stille spørsmål om hvorvidt vestlig media svartmaler land med motstridende politiske ideologier er rart. Nå sier ikke jeg at Nord-Korea er paradis på jord (eller for den saks skyld et bra land å bo i), men å stole blindt på all propagandaen vi serveres i vesten er minst like skadelig og hjernedødt.

Nåja, det er vel andre grunner til at trådstarter blir kritisert her. Spørsmålet i seg selv er greit nok, det.

Lenke til kommentar

Tydeligvis.

Nå venter jeg bare på en dogmatisk tirade om hvor ufattelig frie og lykkelige vi er i vesten. Da skal jeg le like hardt som alle som disser TS.

Jeg er kritisert vesten mange ganger, og mener vesten har en del å lære av f.eks. Kina.

Men sannheten er at Nord Korea blir i stor grad ignorert av vesten. Det er ikke massiv vestlig propaganda mot Nord Korea, spesielt fordi det er vanskelig å få tak i film utenfor turistruten.

Det er ingen svartmaling. Det er hva som er sannheten. Mangel på næring og medisiner er et problem, mens staten bruker 25% av budsjettet på militæret. Konsentrasjonsleirene som Nord Korea har hele tiden benektet eksisterer, eksisterer og forholdene i dem er like ille som leirene i Nazi-tyskland. De har et elendig rettsystem hvor man kan bli drept uten dom og for småting. De har et system hvor hele familien blir arrestert om en person gjør noe galt. Og mye mer. Faktumet er at når de ikke tør å la turister en gang få ta bilder fritt på deres organiserte turistrute, så har de noe å skjule.

Egentlig er diskusjonen om det kan være noe svartmaling meningsløs. Faktumet er at forholdene i Nord Korea er forferdelige, og vi bør gjøre noe med det.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som klarer å se Nord-Korea fra flere perspektiver og ikke bare fra den ene siden som dere ser det fra?

Tydeligvis.

Så du syntes at argumentasjonen til TS var fantastisk og mener at vi kun behandler ham slik på grunn av spørsmålet?

Lenke til kommentar

har bestemt meg for at den beste sivilisasjonen i hele verden er den demokratiske republikken kongo jeg...

De er jo først og fremst demokratiske som vist av deres navn og at de HAR valg... korrupsjonsanklagelsene er bare propeganda fra vår sivilisasjon, har overvåket dem med google earth en stund jeg, ser absolutt INGEN korrupsjon!

Ut i fra Google Earth så kan jeg også bevise at Den Demokratiske Republikken Kongo er et fint land å bo i. De har veier og hus. Og som du sier, så ser ikke jeg heller noen tegn til korrupsjon. Vi i Norge har det jammen dårlig.

Lenke til kommentar

Så du syntes at argumentasjonen til TS var fantastisk og mener at vi kun behandler ham slik på grunn av spørsmålet?

Neida, men jeg synes bare det er rart hvor lite åpen man kan være for å stille spørsmålstegn ved "etablerte sannheter".

Er ikke generelt imot dette, men å stille spørsmål tegn uten noen valid argumentasjon er jeg imot...

Hvis det skulle vært slik at man kunne trukket alt i tvil uten et eneste argument hadde verden VIRKELIG vært et usikkert sted... er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan bevise at Nord-Korea virkelig har konsentrasjonsleirer?

Jeg studerer landet med google earth for andre kveld på rad. Jeg prøver å finne disse konsentrasjonsleirene som dere tror at Nord-Korea har.

Det jeg ser:

Godt utbygget infrastruktur som jernbanenett og veinett som henger sammen.

Jeg ser kraftverk, flyplasser, enorme skoger og landbruksområder, store moderne og flotte byggninger i alle de store byene.

Jeg ser biler på veiene, tog på jernbanene, folk i gatene og jeg kan ikke skjønne at dem har det så jævlig der.

Det er deler av befolkningen der som mangler det de trenger men de fleste har mulighet til å skaffe seg alt dem trenger for å leve og sånn er det i de alle land med så tydelig fattigdom. Jeg mener at de narkomane i Oslo har det like jævlig eller enda værre enn fattige som lever i Nord-Korea. Det er verre å være fattig i et rikt land enn det er å være fattig i et fattig land. Det er bare det at de svakeste ikke klarer seg og før krigen i Norge så var det veldig likt hvordan Nord-Korea er nå så derfor om 50 år så vil det bli like bra der som her.

Til sammenligning så vil jeg si at prinsippene her i Norge og andre vestlige land er akkurat de samme som i Nord-Korea bare at her i denne delen av verden så har de folkevalgte klart å legge skalkeskjul på det hele og virkelig klart å hjernevaske folk. Grunnen til at det fortsatt er slike forhold i Nord-Korea er at de folkevalgte ikke har klart å hjernevaske alle på riktig måte slik at befolkningen er splittet mellom de som er hjernevasket og de som ikke er hjernevasket og de som er hjernevasket er de som har det bra. Her i Norge så er alle hjernevasket. Eller så mange at den delen som ikke er det utgjør en så liten andel av befolkningen at det ikke er av betydning.

Dersom vanlige folk i Norge har politiske meninger og formeninger om smafunnet så er det bygget på det de har lest i nyhetene og nyheter kommer fra den største hjelpemiddelet som staten bruker til å hjernevaske folk.

Endret av Stappi
Lenke til kommentar

Er det noen som kan bevise at Nord-Korea virkelig har konsentrasjonsleirer?

Jeg studerer landet med google earth for andre kveld på rad. Jeg prøver å finne disse konsentrasjonsleirene som dere tror at Nord-Korea har.

http://maps.google.com/maps?q=39.708136,125.923394&hl=no&ll=39.707921,125.924381&spn=0.00676,0.010546&num=1&t=h&vpsrc=0&z=17

Det finnes viteutsagn, får du ikke med deg noe? Finnes flere.

Jeg anbefaler forresten dette karttillegget til Google Earth: http://www.nkeconwatch.com/north-korea-uncovered-google-earth/ Her er det lagt inn mye informasjon.

Det jeg ser:

Godt utbygget infrastruktur som jernbanenett og veinett som henger sammen.

Jeg ser kraftverk, flyplasser, enorme skoger og landbruksområder, store moderne og flotte byggninger i alle de store byene.

Jeg ser biler på veiene, tog på jernbanene, folk i gatene og jeg kan ikke skjønne at dem har det så jævlig der.

Å herre jesus, fordi du ser biler på veiene, tog og folk i gatene så drar du konklusjonen at de har det helt "ålreit"? Hvis jeg ikke kunne sett folk i gatene, da hadde jeg vært redd......

Lenke til kommentar

Hva med det andre som jeg fortalte om da? Dersom vi sammenligner Nord-Korea med vestlige land?

Jeg prøver å få frem at Nord-Korea kommer til å bli like bra som andre vestlige land til slutt. Elendighet må til for å få det godt og jo mer elendighet som sagte men sikkert blir å forsvinne jo bedre vil det ende opp med å bli. For å få det godt som må man ha det vondt. De som ikke er hjernevaska er de som er de sterke og det er de som har det vondt men de som sannsynligvis lever kortere og når de dør så er det ikke noe mer hverken godt eller vondt. Det er de svake i Nord-Korea som har det best og det er de som er hjernevaska. Ikke de som har det vondt der.

Endret av Stappi
Lenke til kommentar

Fint at du nekter å svare på spørsmålene jeg kom med. Hva med vitneutsagnene ang konsentrasjonsleirene? Hva med det Røde Kors sier om situasjonen i Nord-Korea? Du overser dette bare på grunn av biler på veien. Er du klar over hvor tåpelig dette er av deg?

Det er deler av befolkningen der som mangler det de trenger men de fleste har mulighet til å skaffe seg alt dem trenger for å leve og sånn er det i de alle land med så tydelig fattigdom. Jeg mener at de narkomane i Oslo har det like jævlig eller enda værre enn fattige som lever i Nord-Korea. Det er verre å være fattig i et rikt land enn det er å være fattig i et fattig land. Det er bare det at de svakeste ikke klarer seg og før krigen i Norge så var det veldig likt hvordan Nord-Korea er nå så derfor om 50 år så vil det bli like bra der som her.

De fleste har mulighet for å skaffe seg alt de trenger? Hva mener du med de fleste? 99%, 80%, 60%?

Jeg skal hjelpe deg litt her. Fra 1995-1998 døde noe mellom 600 000 til 3,5 millioner på grunn av sult. Helt ålreit, eller? I følge Amnesty så var det 13 millioner mennesker som led av underernæring i 2003. Det er litt i overkant av 22 millioner mennesker i Nord-Korea. 13 millioner er over 65% av befolkningen!

Kom gjerne med kilder som viser at 65% av Norges befolkning slet med underernæring før krigen. Vær så snill. Like bra i Nord-Korea som i Norge? På hvilket grunnlag sier du dette?

Her i Norge så er alle hjernevasket. Eller så mange at den delen som ikke er det utgjør en så liten andel av befolkningen at det ikke er av betydning.

Også kjent som:

1319706447.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Auswitch Birkenau konsentrasjonsleir kan jo ikke ha vært så ille. De hadde jo både hus og veier....:

http://maps.google.no/maps?q=auswitch+birkenau&hl=no&ie=UTF8&ll=50.036125,19.178095&spn=0.011619,0.033023&hnear=Pa%C5%84stwowe+Muzeum+Auschwitz-Birkenau,+Wi%C4%99%C5%BAni%C3%B3w+O%C5%9Bwi%C4%99cimia+20,+O%C5%9Bwi%C4%99cim,+o%C5%9Bwi%C4%99cimski,+ma%C5%82opolskie,+Polen&t=h&z=16&vpsrc=6

Fattige land i Afrika har forresten også hus og veier, men forskjellen fra Nord Korea er at på de Afrikanske veiene så er det biler og trafikk...

Kanskje du skal ta deg en tur med google earth og se på de fantastiske byene i div Afrikanske land Stappi. Og se på all velstanden de har der med veier, hus, bruer og trær og allt det gode der....

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Akkurat det samme gjør du. Du svarer ikke på mine spørsmål heller så da behandler jeg deg på samme måte. som du behandler meg på.

Ja, og akkurat sånn er det i andre fattige land også. Jeg sikter til Afrikanske land. Men i Nord-Korea som har et bedre klima enn Afrika.. De har ikke så mye tørke og dem har lite ørken og de har muligheter til å dyrke jorden alt jordbruket som man tydelig ser med Google earth viser at de har landbruk som igjen gir mat til folket. Tror du ikke at folk der gjemmer maten så dem ikke sulter?

Som sagt så er det kun de svakeste som ikke får det dem trenger og det er de som dør av sult osv. Det er ikke noe nytt for et fattig land og de som styrer landet er de som på mange måter har det vanskeligst og hvis dem ikke får det de trenger så vil det bare bli enda verre der så jeg syns det er bra på noen måter. Jeg synes ikke at det er bra at folk lider av sult men det er et problem som ikke bare hører til i Nord-Korea.

Så hva er det som er så fælt med Nord-Korea i forhold til andre land som er dårlig stilt?

Jeg vet det jeg vet og jeg vet det jeg har sett. Og de kildene du har beviser heller ikke noen ting men jeg skjønner at det er lettere å tro på de mest kjente kildene som har størst integritet enn å tro på en du ikke vet hvem er. Det er opp til hver enkelt om de lar seg hjernevaske eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...