Gå til innhold

Sannheten om Nord Korea?

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg sagt at det er like fint for alle men jeg har sagt at en dag så kommer det til å bli det og det er bare de sterkeste som klarer seg og slik var det også i Norge for ikke så lenge siden. Til sammenligning å er det jo fortsatt slik at de svake faller ut i Norge da tenker jeg på narkomane og økonomisk svake folk som ikke har det noe særlig bedre enn de har det i NOrd-Korea. De som vil kan få det bra der men her så er det kun de som har makt.

Hvis de forandrer styret sitt, så kan de bli rikere.

Men Sør Korea var fattigere enn Nord Korea. Kina var enda fattigere. Se på dem i dag. Systemet i Nord Korea har vært en katastrofe for hele befolkningen.

Og du kan ikke sammenligne dette med Norge. Norge har ikke konsentrasjonsleire. Norge har ikke sult. I Norge blir man ikke henrettet over småting, man blir faktisk ikke henrettet i det hele tatt. I Norge finnes det et ordentlig rettsystem. Det er ikke sammenlignbart.

Nord-Korea er ikke et vanlig land å reise til som turist men det er fullt mulig. Det er også slik mange andre steder i verden. Når jeg reiser på ferie så prøver jeg å holde meg så langt unna turist strømmen som mulig og reise til uvanlige steder for å se hvordan livet virkelig er med mine egne øyne.

Og som sagt, det er ikke mulig. Reiser du til Nord Korea så må du være med på en planlagt rute, hvor alle du møter er der for å vise seg frem for turistene. Du vil også ha en guide som passer på at du ikke tar bilder feil sted.

Det ingen fra vesten som har reist til NOrd-Korea som har blitt drept. Dem er imøtekommende folk men de tenker ikke akkurat som i hjernevaskede vesten.

HAHA.

Husker du da Nord Koreanere dro til Japan og tok mange barn i fangenskap, og det kom bare 5 tilbake fordi alle de andre hadde blitt drept av diverse grunner.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt om journalister også som ikke får lov til å gå der dem vil, intervjue tilfeldige personer og slikt.

Nord-Korea gjør alt for å fremstå som rike og velykkede for resten av verden.

At de anonyme kildene du har møtt påstår at de har det bedre enn vi i Norge, vi har NAV, de har konsentrasjonsleirer, minst 60% der har ett helvete, vi har narkomane...

Blir jo nesten det samme det.

Hvordan ser du forresten fattigdom, tortur, underernering og slikt på google maps?

Evt, hvordan ser du at det ikke eksisterer?

Og du har nevnt at Norge er underernært?

Virkelig?

Både media og erfaring tilsier at vi blir feitere og feitere...

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som klarer å se Nord-Korea fra flere perspektiver og ikke bare fra den ene siden som dere ser det fra?

Ja, det er lett å bli blendet av alt det som er elendig der men like lett blendes dere av å se på lyset fra sola.

Godt poeng og jeg skjønner godt hva du mener. Dog velger jeg å forholde meg til kilder som er mer troverdige(ikkenordkoreanske medier) enn det som selv kommer fra landet. Det er sikkert mye som er bra der, men det er MYE mer som er dårlig og som må fikses(sult, demokrati, undertrykkelse,tortur etc.)

Lenke til kommentar

I Nord-Korea så er det i hvertfall ingen ufrivillige som har det vondt i motsettning til Norge. Alle kunne hatt det bra der.

Det blir det samme som at et barn nekter å høre på foreldrene sine og da straffes for å ikke gjøre det. Men hvis barnet gjør som foreldrene sier så kommer barnet til å få det godt.

Systemet i Nord-Korea er akkurat det samme som i Norge bare at det kommer tydeligere frem der og det er noen fler som har det vondt fordi dem ikke vil høre på staten. Og samme i Norge. Betaler man ikke skatt så jobber man ikke og da blir man også satt utenfor.

Det er ikke mye som skal til for å bli henretta i Norge på grunn av et dårlig fungerende politi og det er ikke mye som skal til for å provosere andre for å bli drept her i Norge. Men her i Norge så er det den "ja" kulturen som hersker så ingen tørr å stå i mot systemet. Folk er heller slaver i et system som er en illusjon.

Men dere ser ikke hvordan det fungerer.

Følger man ikke systemet i Norge og er en slave så får man heller ingenting og det er ingen mulighet til å komme seg på høyere nivå i systemet i motsettning til Nord-KOrea der ALLE har den muligheten.

Det er heller ingen grunn til at det skal være matmangel og sult i Nord-KOrea for dem har svært mye landbruk og skog men i media (det som dere er hjernevaska av) forteller at det ikke er skog igjen og at landbruket ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Det er sjeldent jeg har kunnet oppsummere et innlegg med en smiley, og jeg har sett mye rare innlegg. Men ærlig talt: :!:

At NK og Norge er sammenlignbare, både i politisk styre, sosial og økonomisk situasjon for borgerene er noe av det mest absurde jeg har lest på lenge. At Nord-Koreanere lider fordi de ikke blindt adlyder lederene sine er også helt absurd, tvert om er det det manglende evnen, kapasiteten og viljen til å gjøre noe med de som plasserer de i den situasjonen samt det totalitære regimet som misbruker makten og allokerer ressurser til egen personlig vinning samt militærmakt, ved siden av et skakkjørt økonomisk system.

Beklager, men jeg har problemer med å ikke bare bryte ut i latter, at alle har muligheten i Nord-Korea mens man lever i et slavesamfunn i Norge der ingen har mulighet til å komme seg høyere opp. Haha, huff.

Endret av Rampage
  • Liker 7
Lenke til kommentar

I Nord-Korea så er det i hvertfall ingen ufrivillige som har det vondt i motsettning til Norge. Alle kunne hatt det bra der.

Det blir det samme som at et barn nekter å høre på foreldrene sine og da straffes for å ikke gjøre det. Men hvis barnet gjør som foreldrene sier så kommer barnet til å få det godt.

Systemet i Nord-Korea er akkurat det samme som i Norge bare at det kommer tydeligere frem der og det er noen fler som har det vondt fordi dem ikke vil høre på staten. Og samme i Norge. Betaler man ikke skatt så jobber man ikke og da blir man også satt utenfor.

Det er ikke mye som skal til for å bli henretta i Norge på grunn av et dårlig fungerende politi og det er ikke mye som skal til for å provosere andre for å bli drept her i Norge. Men her i Norge så er det den "ja" kulturen som hersker så ingen tørr å stå i mot systemet. Folk er heller slaver i et system som er en illusjon.

Følger man ikke systemet i Norge og er en slave så får man heller ingenting og det er ingen mulighet til å komme seg på høyere nivå i systemet i motsettning til Nord-KOrea der ALLE har den muligheten.

Det er heller ingen grunn til at det skal være matmangel og sult i Nord-KOrea for dem har svært mye landbruk og skog men i media (det som dere er hjernevaska av) forteller at det ikke er skog igjen og at landbruket ikke fungerer.

Hva baserer du disse ville påstandende på?

Hvorfor er de da totalt avhengiv av FN's matforsyninger?

Hvilke kilder angående Nord Korea er det du har tilgjengelig, som vi andre ikke har?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva baserer du disse ville påstandende på?

Hvorfor er de da totalt avhengiv av FN's matforsyninger?

Hvilke kilder angående Nord Korea er det du har tilgjengelig, som vi andre ikke har?

Jeg baserer det på det jeg ser og har sett selv.

Det er ikke bare Nord-KOrea som er det.

Jeg vet ikke hva dere mangler men jeg tror ikke på noe som står i avisen lenger om det ikke noe jeg får bekreftelse på og jeg vet hva jeg ser og hører.

Hvorfor er Nord-Korea så spessielt og hvorfor blir de forskjellsbehandlet med tanke på land som Iraq, Libya og Iran?

Altså, Nord-Korea får være i fred.

Urettferdig er det!

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på alt jeg leser på nett og jeg lurte på om noen kunne bevise at det virkelig er slik?

Hvorfor har ikke FN og USA blandet seg inn for å renske opp i problemer som konsentrasjonsleirer, tortur og sult hvis det er så mye værre der enn andre steder som har de samme problemene som får gjennomgå av både USA og FN? Er det bare fordi dem har vært en større trussel mot globale interesser?

Men du tror på den informasjonen du får fra et satelittbilde som du får fra akkurat det samme nettet?

som i tillegg kan og HAR blitt feiltydet av deg...

Nord korea er alliert med Kina, det er ikke i USA's interesse å forderve sitt diplomatiske forhold med Kina.

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dere mangler men jeg tror ikke på noe som står i avisen lenger om det ikke noe jeg får bekreftelse på og jeg vet hva jeg ser og hører.

Hvorfor er Nord-Korea så spessielt og hvorfor blir de forskjellsbehandlet med tanke på land som Iraq, Libya og Iran?

Urettferdig er det!

Det du har "sett" på Google Earth?

I hva slags fantasiverden har Nord-Korea fått være i fred? Følger du i det hele tatt med på hva som skjer i verden? Det finnes andre virkemidler i internasjonal politikk enn militærmakt, og det er helt latterlig at du tror NK ikke har fått oppleve massive sanksjoner og tiltak mot dem.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Uhm, på den ene siden sier du at det egentlig er et flott paradis.

På en annen side mener du vi skal handle der som i Libya og Irak?

Har du vært i Nord Korea?

Siden du ikke stoler på versjonen vestlig media gir deg av Nord Korea, hva er det du "har sett selv" ?

Nord Koreanske nyheter?

Lenke til kommentar

Jeg mangler forsatt noen kommentarer for alle vidoene og bildene jeg har vist deg. Slike bilder ville du aldri klart å finne i Norge. Prøv, du vil ikke få det til.

Nord Korea får være i fred fordi de har atomvåpen, og fordi Kim Jong Il er trolig villig til å drepe hele befolkningen sin. Det er en bedre løsning å få Kina med på laget, og drive med propagandakrig sånn at Nord Koreanere kan få informasjon om verden rundt seg.

Faktisk er alle de tre landene bedre enn Nord Korea. F.eks. ingen av landene har konsentrasjonsleire og I ingen av landene så er det sult. Det sier litt om hvor ille Nord Korea er.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det fortsatt så ille der da?

Altså det er ikke rart dem trekker seg bort i fra omverdenen når dem blir behandlet dårlig.

Klarer du å formulere noe sammenhengende? De blir behandlet dårlig, fordi de behandler befolkningen sin dårlig og de utgjør en trussel mot regionen. At de har det ille er pga. håpløst politisk styre, ikke pga. sanksjoner utenfra. Og sanksjoner endrer ikke land.

Konklusjon, Nord-Korea får ikke lov til å være i fred, som betyr at både den påstanden og "det hemmelige samarbeidet" til USA og NK er ikke-holdbart.

Lenke til kommentar

Stappi: Igjen, så ignorerte du hva jeg skrev.

Jeg vil gjerne ha noen kommentarer på videoene og bildene jeg har gitt deg. Jeg har vist deg filmer, jeg har vist deg google earth bilder. Alle viser at Nord Korea er et helvete.

Er de alle sammen falske? Eller kan det være at Nord Korea er så ille som vi tror det er?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stappi: Igjen, så ignorerte du hva jeg skrev.

Jeg vil gjerne ha noen kommentarer på videoene og bildene jeg har gitt deg. Jeg har vist deg filmer, jeg har vist deg google earth bilder. Alle viser at Nord Korea er et helvete.

Er de alle sammen falske? Eller kan det være at Nord Korea er så ille som vi tror det er?

Beklager men jeg har en linje på 100 kbs så det er begrenset på hvor fort jeg kan arbeide og jeg har heller ikke kommet så langt enda men hvis du hadde vært mer tålmodig så hadde ikke du påstått at jeg ignorerer deg.

Jeg kan godt få Norge til å fremstå som like jævlig som Nord-Korea i en dokumentar som jeg planlegger.

Lenke til kommentar

Ser heller at du lager en skikkelig dokumentar I NK om NK.. Dvs filme med profesjonelt utstyr.

Er ett kjent faktum at du skal slite med å komme inn i Nord Korea med en fotolinse som klarer å ta ett helt greit bilde. En annen ting er at du sannsynligvis måtte ha latt mobil og pc ligge igjen utenfor.

En annen ting er at de som bor i NK og faktisk har internett, de kommer ikke inn på noen kilder som har vært kritisk til NK. Med andre ord, de får ikke sett andre meninger enn de får servert av landets herskere...

edit: Bjørnar bor i NK. Har møtt han.. Totalt hjernevasket

Endret av Wrasko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...