Prusk Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Iran får vel i stor grad være i fred. Grunnen til at verden og USA er på vakt ovenfor Iran er blant annet fordi Iran har lekt med tanken om å stenge Hormuzstredet. Stenges dette vil oljeprisen gå bananas, og verdensøkonomien får seg en real knekk. Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Iran får vel i stor grad være i fred. Grunnen til at verden og USA er på vakt ovenfor Iran er blant annet fordi Iran har lekt med tanken om å stenge Hormuzstredet. Stenges dette vil oljeprisen gå bananas, og verdensøkonomien får seg en real knekk. Nei, de får ikke det. I motsettning til NK så er det sendt observatører inn i landet og USA driver med spionasje ved grensene. Slik er det ikke med Nord-Korea. Det har vært relativt stille og lite fokus mot landet de siste 10 årene da USA har konsentrert seg om midt-østen og Nord-Afrika. Så det er baktanker med det hele. Jeg mener at Sovjet og USA bør gå til krig mot Kina og NK før de blir større trusler. Det kommer aldri til å bli atomkrig da alle land vet at det er så destruktivt at de vil ta selvmord om et land eventuelt starter en atomkrig. Alt som har med den kalde krigen og atomtrusler er bare for å skremme og ikke noe mer enn det. Det er ikke spørsmål om trdje verdenskrig kommer eller ikke. Det er et spørsmål om når og jo før den kommer jo bedre blir det. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg synes det er et mysterium med tanke på de økonomiske relasjonene mellom Nord-Korea og og resten av verden. Jeg har tidligere påstått at Nord-Korea har hemmelige samarbeid med den vestlige verden da hele verden taper på at der er et land som er "utenfor" slik som NK. Så at ingen gjør noe med Nord-Korea er ikke fordi Nord-Korea har atomvåpen og et stort millitære. Det har også Iran men det landet får ikke være i fred. Hvorfor det? Hva taper verden på at det er et lite land i Asia som velger å leve i steinalderen? Ingenting. Nord-Korea har ingenting vesten trenger eller vil ha. Iran får ikke være i fred fordi de har olje, og det er som kjent USA ganske glade i. I tillegg har Iran erklært at Israel bør utslettes, og det er heller ikke så populært over dammen. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Iran får vel i stor grad være i fred. Grunnen til at verden og USA er på vakt ovenfor Iran er blant annet fordi Iran har lekt med tanken om å stenge Hormuzstredet. Stenges dette vil oljeprisen gå bananas, og verdensøkonomien får seg en real knekk. Nei, de får ikke det. I motsettning til NK så er det sendt observatører inn i landet og USA driver med spionasje ved grensene. Slik er det ikke med Nord-Korea. Det har vært relativt stille og lite fokus mot landet de siste 10 årene da USA har konsentrert seg om midt-østen og Nord-Afrika. Så det er baktanker med det hele. Jeg mener at Sovjet og USA bør gå til krig mot Kina og NK før de blir større trusler. Det kommer aldri til å bli atomkrig da alle land vet at det er så destruktivt at de vil ta selvmord om et land eventuelt starter en atomkrig. Alt som har med den kalde krigen og atomtrusler er bare for å skremme og ikke noe mer enn det. Det er ikke spørsmål om trdje verdenskrig kommer eller ikke. Det er et spørsmål om når og jo før den kommer jo bedre blir det. USA slapp atombomber over Japan i 2 verdenskrig. Det stoppet de ikke den gang, hvorfor er du så skråsikker på at det ikke vil skje igjen? De to bombene drepte anslagsvis 250 000 mennesker. Hadde Japan hatt atombomber tilgjengelig er jeg ikke så sikker på at det hadde vært slutten, men de ble helt satt ut av kraften og skadene av atombombene. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 USA slapp atombomber over Japan i 2 verdenskrig. Det stoppet de ikke den gang, hvorfor er du så skråsikker på at det ikke vil skje igjen? Fordi denne gangen har motparten også atombomber. Da er det ikke like gøy. 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Så det er baktanker med det hele. Jeg mener at Sovjet og USA bør gå til krig mot Kina og NK før de blir større trusler. Denne tråden må vel snart sette verdensrekord i dumskap. 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Hvorfor det? Du vet ikke hva som er forskjellig med Nord-Korea og Iran? Vet du hvem som hjalp Nord-Korea under Koreakrigen? Jo, Kina. Og hva vet du om Kina sin hær? Vær så snill, bare les litt du istedenfor å komme med dumskap. Du har vel blitt vist kilder som viser at NK faktisk IKKE har blitt oversett? I hvilken hule har du gjemt deg de siste årene? Eks: http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-11132868 Det er bare å google "Sanctions North Korea" så finner du i massevis. Så det er baktanker med det hele. Jeg mener at Sovjet og USA bør gå til krig mot Kina og NK før de blir større trusler. Sovjet eksisterer ikke? Det du i praksis foreslår her er en ny verdenskrig. Ja, det blir jo sikkert morsomt. Det kommer aldri til å bli atomkrig da alle land vet at det er så destruktivt at de vil ta selvmord om et land eventuelt starter en atomkrig. Hvordan vet du det? Nord-Korea har atomvåpen, og tror du de er redde for å bruke det for å redde seg selv fra den sikre død? Endret 3. januar 2012 av Quote Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Det var ikke helt sånn jeg mente det. Det var for å trekke eksempel et mulig eksempel for den globale fremtiden. Hvorfor ble ikke Nord-Korea hindret i å utvikle atomvåpen når Iran blir det? Er det noen som i det hele tatt kan bekrefte at Nord-Korea har atomvåpen eller er det også bare en illusjon? Jeg tror ikke Nord-Korea har atomvåpen men at det bare er propaganda for den vestlige verden og de er heller ikke allierte med Kina. Det er bare Kina som later som de er venner med Nord-Korea for å få enda fler unnskyldninger for å ikke gripe inn. Selvfølgelig har jo Nord-Korea hemmelig samarbeid med både Kina og resten av verden for hvis dem ikke hadde hatt det så hadde ikke landet vært akseptert og det hadde ikke vært "greit" med det som skjer i landet. Hallo?? Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Parasitter spiser seg fete når uskyldige mennesker teppebombes, klart disse ønsker å konsumere Nord Korea. Jævler. Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg synes det er et mysterium med tanke på de økonomiske relasjonene mellom Nord-Korea og og resten av verden. Jeg har tidligere påstått at Nord-Korea har hemmelige samarbeid med den vestlige verden da hele verden taper på at der er et land som er "utenfor" slik som NK. Så at ingen gjør noe med Nord-Korea er ikke fordi Nord-Korea har atomvåpen og et stort millitære. Det har også Iran men det landet får ikke være i fred. Hvorfor det? Hva taper verden på at det er et lite land i Asia som velger å leve i steinalderen? Ingenting. Nord-Korea har ingenting vesten trenger eller vil ha. Iran får ikke være i fred fordi de har olje, og det er som kjent USA ganske glade i. I tillegg har Iran erklært at Israel bør utslettes, og det er heller ikke så populært over dammen. Det er Norge, Saudi Arabia, Iraq og Sahara som har det meste av oljen som befinner seg i verden så da vil det være naturlig at USA vil oppløse NATO for så å angripe Europa, Sovjet og Midt-Østen sammen med Kina og Nord-Korea som får arbeide i fred med å utvikle atomvåpen og masseødeleggelses våpen som er de svakeste millitærmaktene i verden så det er et svært lett bytte. Men slik er det heldigvis ikke men hvis konspirasjonsteoriene om olje stemmer likevel så er det et faktum desverre. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Alle sier USA er glade i olje , men hva med resten av verden ? Tror dere USA er det eneste landet i verden som vil sikre seg oljereserver ? Sommerferie til syden ? olje Biltur til Sverige ? Olje Cruiseskiptur til karibia ? Olje Din splitter nye pc ? Olje ny iPhone ? Olje Tupperware for å oppbevare matrester ? Olje Sånn som jeg ser det er alle like glade i olje, men du er unnskyldt om du har bodd til en jungelstamme i Brazil hele livet. Om Iran stenger Hormuzstredet så er det ikke først og fremst et eneste land dette går utover , det vil skape problemer for alle. Skal verden sitte og se på at et eneste land stikker kjepper i hjulene for oss andre ? Eller skal vi gjøre noe med det ? Greia med Iran er at de vil ha krig , de vil provosere , de vil at fienden skal ta det første steget, de vil at andre skal være med og spille spillet. RoaldN : Om du ikke har skjønt det enda, er alle mennesker på jorden parasitter Du kan se på det som en tomat som råter , tomaten er jorden , bakteriene og muggsoppen er oss mennesker http://youtu.be/n5-0TK4TxkM 1 Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Iran vil ikke ha krig. Irans millitære er alt for svakt til å slå USA. Eller NATO. Dem har ikke sjangs. De får da altså hel verden i mot seg om det er slik som du sier. Det blir ingen krig. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Det er Norge, Saudi Arabia, Iraq og Sahara som har det meste av oljen som befinner seg i verden så da vil det være naturlig at USA vil oppløse NATO for så å angripe Europa, Sovjet og Midt-Østen sammen med Kina og Nord-Korea som får arbeide i fred med å utvikle atomvåpen og masseødeleggelses våpen som er de svakeste millitærmaktene i verden så det er et svært lett bytte. Er du så helt bortreist i din lille verden at du ikke engang vet at USA angrep nettopp Irak? Når det gjelder Norge og Saudi-Arabia er dette to vennligsinnede land som har fri oljehandel med USA. Altså ingen grunn til aggresjon overhodet. Sahara er ikke et land. Ikke at jeg forventer at du vet det. Hvor gammel er du egentlig? 10 år? Men slik er det heldigvis ikke men hvis konspirasjonsteoriene om olje stemmer likevel så er det et faktum desverre. Å, det var bare en konspirasjonsteori at USA angrep Irak. Jeg var overbevist ganske lenge. Endret 3. januar 2012 av coyoteulf 2 Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 Det er Norge, Saudi Arabia, Iraq og Sahara som har det meste av oljen som befinner seg i verden så da vil det være naturlig at USA vil oppløse NATO for så å angripe Europa, Sovjet og Midt-Østen sammen med Kina og Nord-Korea som får arbeide i fred med å utvikle atomvåpen og masseødeleggelses våpen som er de svakeste millitærmaktene i verden så det er et svært lett bytte. Er du så helt bortreist i din lille verden at du ikke engang vet at USA angrep nettopp Irak? Når det gjelder Norge og Saudi-Arabia er dette to vennligsinnede land som har fri oljehandel med USA. Altså ingen grunn til aggresjon overhodet. Sahara er ikke et land. Ikke at jeg forventer at du vet det. Hvor gammel er du egentlig? 10 år? Men slik er det heldigvis ikke men hvis konspirasjonsteoriene om olje stemmer likevel så er det et faktum desverre. Å, det var bare en konspirasjonsteori at USA angrep Irak. Jeg var overbevist ganske lenge. Dersom USA har nok olje fra før så var det vel ikke derfor de starta krigen mot Iraq. Det var på grunn av Saddam Hussein, Taliban og Al-Quadi som forøvrig var en global trussel. Takk til USA som startet krigen. Det som er rart er at Nord-Korea får være i fred hvis dem ikke er til noe nytte for resten av verden. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvorfor er det rart de ikke blir invandert? De leker ikke vert for int.terror organisasjoner, de har ikke naturressurser og de har atomvåpen. Så ingen grunn til å bruke enorme ressurser på en invasjon når man kan bruke sanksjoner. Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Dersom USA har nok olje fra før så var det vel ikke derfor de starta krigen mot Iraq. Det var på grunn av Saddam Hussein, Taliban og Al-Quadi som forøvrig var en global trussel. Takk til USA som startet krigen. De HADDE ikke nok olje, din knøl. Herregud du er jo så tett som det er mulig å bli. Du glemte forresten MWD i din liste over USAs propagandagrunner. Ganske interessant at du svelger hvert bidige ord av propaganda du leser, enten det kommer fra USA eller fra Nord-Korea. Litt schizofren kanskje? Endret 3. januar 2012 av coyoteulf 3 Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 3. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Dersom USA har nok olje fra før så var det vel ikke derfor de starta krigen mot Iraq. Det var på grunn av Saddam Hussein, Taliban og Al-Quadi som forøvrig var en global trussel. Takk til USA som startet krigen. De HADDE ikke nok olje, din knøl. Herregud du er jo så tett som det er mulig å bli. Du glemte forresten MWD i din liste over USAs propagandagrunner. Ganske interessant at du svelger hvert bidige ord av propaganda du leser, enten det kommer fra USA eller fra Nord-Korea. Litt schizofren kanskje? Er du det? Med tanke på økonomi: Jo, USA hadde mer enn nok olje men de ville ikke ha hatt sterk nok økonomi til å takle dagens oljepriser om de ikke hadde startet krigen så det var et økonomisk problem. Ikke at terror var et problem. Terror er noe som kommer snikende uansett. Men for all del, så har dem gjort en kjempego innsats i å redusere fotfeste til moderne terror føring. Det som Iran gjør nå er et sjakktrekk for å få oljeprisen til å stige for å provosere USA for å få det som USA har gjort til å bli likegyldig. Ikke å lage krig. Det at NK har atomvåpen og de ikke har noe som interesserer verden er bare en illusjon. Det er ingenting som får meg til å tro at det ikke er linjer mellom Nord-Korea og den vestlige verden. Grunnen til at Nord-Korea er slik som det er. Det er fordi det skal fungere som et skjulested. Derfor er det ingen som griper inn. Menneskerettigheter gjelder der også. Grunnen til at Iran ikke får være i fred er fordi dem har onde hensikter med atomprogrammet men det har ikke Nord-Korea. Målet til Iran er å skape uroligheter internt i den vestlige verden. Dem er ikke interesert i å starte krigen. De vil bare provosere enda mer da de også vet at NATO er i ferd med å gå i oppløsning. Oppdatert eller? Av det jeg finner på nett så kan jeg vise til: NATO går i oppløsning Er det forresten flere enn meg som studerer Nord-Korea med google earth fortiden? I tilfelle så lurer jeg på hva dere har kommet frem til? Endret 3. januar 2012 av Stappi Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Med tanke på økonomi: Jo, USA hadde mer enn nok olje men de ville ikke ha hatt sterk nok økonomi til å takle dagens oljepriser om de ikke hadde startet krigen så det var et økonomisk problem. Ikke at terror var et problem. Terror er noe som kommer snikende uansett. Men for all del, så har dem gjort en kjempego innsats i å redusere fotfeste til moderne terror føring. USA er det landet i verden som er mest avhengig av olje. De har bygd opp hele landet rundt det, og nei de har langtifra nok (ikke det at det noensinne kan bli nok). Terror har ingenting med saken å gjøre. USA/vesten ønsker å sikre tilgangen til oljen, og slå ned på uroligheter i området så oljeleveransene ikke blir truet. Oljen er verdens viktigste ressurs i dagens samfunn. Araberne kan torturere å plage lokalbefolkningen så mye de vil bare de handler med oss og sørger for å levere oljen til oss. Det at NK har atomvåpen og de ikke har noe som interesserer verden er bare en illusjon. Det er ingenting som får meg til å tro at det ikke er linjer mellom Nord-Korea og den vestlige verden. Kom gjerne med eksempler på de fantastiske nordkoreanske varene vi trenger. Masse sprøyt... Endret 3. januar 2012 av Reg2000 1 Lenke til kommentar
mwy Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Det at NK har atomvåpen og de ikke har noe som interesserer verden er bare en illusjon. Det er ingenting som får meg til å tro at det ikke er linjer mellom Nord-Korea og den vestlige verden. Grunnen til at Nord-Korea er slik som det er. Det er fordi det skal fungere som et skjulested. Derfor er det ingen som griper inn. Menneskerettigheter gjelder der også. Hei igjen Stappi Hvilke linjer tror du det er melleom vesten og nord korea, og hvordan tror du landet fungerer som et skjulested, i så fall for hvem? Lenke til kommentar
Stappi Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) Det at NK har atomvåpen og de ikke har noe som interesserer verden er bare en illusjon. Det er ingenting som får meg til å tro at det ikke er linjer mellom Nord-Korea og den vestlige verden. Grunnen til at Nord-Korea er slik som det er. Det er fordi det skal fungere som et skjulested. Derfor er det ingen som griper inn. Menneskerettigheter gjelder der også. Hei igjen Stappi Hvilke linjer tror du det er melleom vesten og nord korea, og hvordan tror du landet fungerer som et skjulested, i så fall for hvem? Hei, Hyggelig at du er tilbake med fler spørsmål. Kommer aldri til å gå lei av disse fantastiske og utspekulerte spørsmålene dine! Det vet jeg ikke men at det er kommunikasjonslinjer mellom vestlige land og NK er det ingen tvil om. At landet fungerer som et skjulested betyr ikke nødvendigvis at det er noen som skjules eller skjuler seg der men det kan også være noe materialistisk eller noe som er utenomjordisk. Endret 4. januar 2012 av Stappi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå