Gå til innhold

Sannheten om Nord Korea?


Anbefalte innlegg

Auswitch Birkenau konsentrasjonsleir kan jo ikke ha vært så ille. De hadde jo både hus og veier....:

 

http://maps.google.no/maps?q=auswitch+birkenau&hl=no&ie=UTF8&ll=50.036125,19.178095&spn=0.011619,0.033023&hnear=Pa%C5%84stwowe+Muzeum+Auschwitz-Birkenau,+Wi%C4%99%C5%BAni%C3%B3w+O%C5%9Bwi%C4%99cimia+20,+O%C5%9Bwi%C4%99cim,+o%C5%9Bwi%C4%99cimski,+ma%C5%82opolskie,+Polen&t=h&z=16&vpsrc=6

 

Fattige land i Afrika har forresten også hus og veier, men forskjellen fra Nord Korea er at på de Afrikanske veiene så er det biler og trafikk...

 

Kanskje du skal ta deg en tur med google earth og se på de fantastiske byene i div Afrikanske land Stappi. Og se på all velstanden de har der med veier, hus, bruer og trær og allt det gode der....

Jeg har sett på Afrika flere ganger og sist i dag og det er mye verre der enn i Nord-Korea.

 

I forhold til Nord-Korea så har dem ikke 8-felts motorveier i Afrika. Dem har ikke hus som er bygget av jord. Dem har ikke pirater som angriper lasteskip osv bare for å nevne noe.

 

Jeg har en nær slektning som har jobbet i Nord-Korea. Han jobber på et supply skip som går verden rundt og jeg har selv fått være med og vi var innom Nord-Korea og han jobber fortsatt på båten og har vært der flere titalls ganger om ikke hundretealls ganger. Vi var også i Afrika og jeg har også vært på ferie i Afrika så jeg har vært ute å sett med mine egne øyne.

 

Det jeg forteller om nå kan jeg egentlig ikke prate om så jeg sier ikke noe mer om det men jeg sier gjerne hvordan Nord-Korea fungerer og hvordan det egentlig er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auswitch Birkenau konsentrasjonsleir kan jo ikke ha vært så ille. De hadde jo både hus og veier....:

 

http://maps.google.no/maps?q=auswitch+birkenau&hl=no&ie=UTF8&ll=50.036125,19.178095&spn=0.011619,0.033023&hnear=Pa%C5%84stwowe+Muzeum+Auschwitz-Birkenau,+Wi%C4%99%C5%BAni%C3%B3w+O%C5%9Bwi%C4%99cimia+20,+O%C5%9Bwi%C4%99cim,+o%C5%9Bwi%C4%99cimski,+ma%C5%82opolskie,+Polen&t=h&z=16&vpsrc=6

 

Fattige land i Afrika har forresten også hus og veier, men forskjellen fra Nord Korea er at på de Afrikanske veiene så er det biler og trafikk...

 

Kanskje du skal ta deg en tur med google earth og se på de fantastiske byene i div Afrikanske land Stappi. Og se på all velstanden de har der med veier, hus, bruer og trær og allt det gode der....

Jeg har sett på Afrika flere ganger og sist i dag og det er mye verre der enn i Nord-Korea.

 

I forhold til Nord-Korea så har dem ikke 8-felts motorveier i Afrika. Dem har ikke hus som er bygget av jord. Dem har ikke pirater som angriper lasteskip osv bare for å nevne noe.

 

Jeg har en nær slektning som har jobbet i Nord-Korea. Han jobber på et supply skip som går verden rundt og jeg har selv fått være med og vi var innom Nord-Korea og han jobber fortsatt på båten og har vært der flere titalls ganger om ikke hundretealls ganger. Vi var også i Afrika og jeg har også vært på ferie i Afrika så jeg har vært ute å sett med mine egne øyne.

 

Det jeg forteller om nå kan jeg egentlig ikke prate om så jeg sier ikke noe mer om det men jeg sier gjerne hvordan Nord-Korea fungerer og hvordan det egentlig er der.

 

Hvorfor kan du ikke si noe mer om disse fantastiske turene til Nord Korea? Er du redd for at noen skal bli drept om du snakker? Fikk du forresten bevege deg fritt i landet? Jeg vet ikke helt om jeg tror du snakker sant denne gangen heller.

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar

Auswitch Birkenau konsentrasjonsleir kan jo ikke ha vært så ille. De hadde jo både hus og veier....:

 

http://maps.google.no/maps?q=auswitch+birkenau&hl=no&ie=UTF8&ll=50.036125,19.178095&spn=0.011619,0.033023&hnear=Pa%C5%84stwowe+Muzeum+Auschwitz-Birkenau,+Wi%C4%99%C5%BAni%C3%B3w+O%C5%9Bwi%C4%99cimia+20,+O%C5%9Bwi%C4%99cim,+o%C5%9Bwi%C4%99cimski,+ma%C5%82opolskie,+Polen&t=h&z=16&vpsrc=6

 

Fattige land i Afrika har forresten også hus og veier, men forskjellen fra Nord Korea er at på de Afrikanske veiene så er det biler og trafikk...

 

Kanskje du skal ta deg en tur med google earth og se på de fantastiske byene i div Afrikanske land Stappi. Og se på all velstanden de har der med veier, hus, bruer og trær og allt det gode der....

Jeg har sett på Afrika flere ganger og sist i dag og det er mye verre der enn i Nord-Korea.

 

I forhold til Nord-Korea så har dem ikke 8-felts motorveier i Afrika. Dem har ikke hus som er bygget av jord. Dem har ikke pirater som angriper lasteskip osv bare for å nevne noe.

 

Jeg har en nær slektning som har jobbet i Nord-Korea. Han jobber på et supply skip som går verden rundt og jeg har selv fått være med og vi var innom Nord-Korea og han jobber fortsatt på båten og har vært der flere titalls ganger om ikke hundretealls ganger. Vi var også i Afrika og jeg har også vært på ferie i Afrika så jeg har vært ute å sett med mine egne øyne.

 

Det jeg forteller om nå kan jeg egentlig ikke prate om så jeg sier ikke noe mer om det men jeg sier gjerne hvordan Nord-Korea fungerer og hvordan det egentlig er der.

 

Hvorfor kan du ikke si noe mer om disse fantastiske turene til Nord Korea? Er du redd for at noen skal bli drept om du snakker? Fikk du forresten bevege deg fritt i landet?

Det er på grunn av min egen sikkerhet. Jeg kan egentlig ikke kan prate om det for det er så unikt at folk kan forstå hvem jeg er og da bør jeg ligge rimelig lavt. Derfor kan jeg ikke det.

 

Ja, jeg var med skipets mannskap på en runde rundt i deler av landet da vi måtte være i dok 3 dager for lasting.

Lenke til kommentar
Det er på grunn av min egen sikkerhet. Jeg kan egentlig ikke kan prate om det for det er så unikt at folk kan forstå hvem jeg er og da bør jeg ligge rimelig lavt. Derfor kan jeg ikke det.

 

Ja, jeg var med skipets mannskap på en runde rundt i deler av landet da vi måtte være i dok 3 dager for lasting.

Jeg fortsatt ikke om jeg tror på deg. Dette begynte noe du hadde sett på google earth og plutselig sier du at du har vært i landet. Så sier du at du kan kjennes igjen. Da må jo du være han gærningen som sier på Tv at han vil dø for nord korea?

Er du en helt hjernevasket kommunist?

Hvorfor er du ikke på dagsnytt atten og snakker om denne unike erfaringen?

Endret av michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er på grunn av min egen sikkerhet. Jeg kan egentlig ikke kan prate om det for det er så unikt at folk kan forstå hvem jeg er og da bør jeg ligge rimelig lavt. Derfor kan jeg ikke det.

 

Ja, jeg var med skipets mannskap på en runde rundt i deler av landet da vi måtte være i dok 3 dager for lasting.

Jeg fortsatt ikke om jeg tror på deg. Dette begynte noe du hadde sett på google earth og plutselig sier du at du har vært i landet. Så sier du at du kan kjennes igjen. Da må jo du være han gærningen som sier på Tv at han vil dø for nord korea?

Er du en helt hjernevasket kommunist?

Hvorfor er du ikke på dagsnytt atten og snakker om denne unike erfaringen?

Det her har ingenting med hva du tror eller ikke tror på. Jeg har vært veldig usikker på om jeg skulle fortelle at jeg faktisk har vært der så derfor har ikke jeg fortalt noe før men dere klarer ikke å ta meg på alvor og det er egentlig forståelig.

 

Jeg har aldri vært på TV og jeg vet ikke hvilken gærning du prater om en gang. Jeg norsk og jeg hvis jeg skal dø for et land så er det Norge og Danmark eller en av de.

 

Ville du ha snakket fritt ut om du hadde vært i Nord-Korea på samme måte som meg? Skjønner du ikke at jeg ikke må snakke om det til hvem som helst?

 

I hvertfall ikke så fort. Om jeg ser deg mer og får vite hvem du er og blir godt kjent med deg så kan vi prate om da jeg var i Nord-Korea.

 

Det er fler enn meg som er involvert og det er ikke uvanlig for sjøfolk å ha vært i Nord-Korea på den måten som jeg har.

 

Jeg er ikke hjernevasket og jeg kan forsikre deg om at kommunisme i hvertfall fører til rettferdighet for alle(noe som demokratiet ikke gjør) men det er vel ikke du så interessert i?

 

Jeg har en integritet å ta vare på så derfor har ikke jeg vært på dagsnytt. Dt er forresten flere andre folk som har vært i landet som kan gjøre akkurat det.

Endret av Stappi
Lenke til kommentar

Det er på grunn av min egen sikkerhet. Jeg kan egentlig ikke kan prate om det for det er så unikt at folk kan forstå hvem jeg er og da bør jeg ligge rimelig lavt. Derfor kan jeg ikke det.

 

Ja, jeg var med skipets mannskap på en runde rundt i deler av landet da vi måtte være i dok 3 dager for lasting.

Så du løy? Tross alt du skrev dette

 

I første post fortalte jeg at jeg ikke vet så mye om nord korea og jeg fikk det tydelig frem i et spørsmål at jeg lurer på hva sannheten om Nord-Korea så jeg hadde et håp om at det vare noen med peiling på landet som kunne gi meg svar

 

Det er ikke noe nytt for et fattig land og de som styrer landet er de som på mange måter har det vanskeligst

For noe tull. De som styrer Nord Korea har det fint. Det er resten av befolkningen som lider.

 

Til sammenligning så vil jeg si at prinsippene her i Norge og andre vestlige land er akkurat de samme som i Nord-Korea bare at her i denne delen av verden så har de folkevalgte klart å legge skalkeskjul på det hele og virkelig klart å hjernevaske folk. Grunnen til at det fortsatt er slike forhold i Nord-Korea er at de folkevalgte ikke har klart å hjernevaske alle på riktig måte slik at befolkningen er splittet mellom de som er hjernevasket og de som ikke er hjernevasket og de som er hjernevasket er de som har det bra. Her i Norge så er alle hjernevasket. Eller så mange at den delen som ikke er det utgjør en så liten andel av befolkningen at det ikke er av betydning.

Beklager, men dette er fullstendig feil. Nordmenn som ikke er hjernevasket, f.eks. jeg har det like fint som alle andre. Jeg er ingen fan av Norge. Det er faktisk slik at Nord Koreanerene er langt mer hjernevasket og de færreste av dem har det bra.

 

Faktisk mange av de som er i fengsel er også hjernevasket, fordi de fengsler familier.

 

Jeg prøver å få frem at Nord-Korea kommer til å bli like bra som andre vestlige land til slutt. Elendighet må til for å få det godt og jo mer elendighet som sagte men sikkert blir å forsvinne jo bedre vil det ende opp med å bli.

Jeg har svart på dette argumentet før uten at du svarte. Sør Korea og spesielt Kina var fattigere enn Nord Korea i gamle dager. Hvis de hadde muligheten til å bli rike/rikere, så hadde Nord Korea det også.

 

Du har rett i at man må ha det tøft før man blir rik, men det hjelper ikke bare å ha det tøft. Man må også ha et ordentlig økonomisk system og et ordentlig rettsvesen. Det har ikke Nord Korea og derfor har Nord Korea forblitt fattig.

Lenke til kommentar

Ville du ha snakket fritt ut om du hadde vært i Nord-Korea på samme måte som meg? Skjønner du ikke at jeg ikke må snakke om det til hvem som helst?

 

I hvertfall ikke så fort. Om jeg ser deg mer og får vite hvem du er og blir godt kjent med deg så kan vi prate om da jeg var i Nord-Korea.

Etter at jeg har besøkt Venezuela, Peru, Kina, etc. Så kan jeg prate fritt om mine erfaringer. Jeg har faktisk bodd i Kina og er villig til å fortelle.

 

Hvordan kan Nord Korea være et fint land om du ikke en gang tør å uttale deg om dine erfaringer?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Ville du ha snakket fritt ut om du hadde vært i Nord-Korea på samme måte som meg? Skjønner du ikke at jeg ikke må snakke om det til hvem som helst?

 

I hvertfall ikke så fort. Om jeg ser deg mer og får vite hvem du er og blir godt kjent med deg så kan vi prate om da jeg var i Nord-Korea.

Etter at jeg har besøkt Venezuela, Peru, Kina, etc. Så kan jeg prate fritt om mine erfaringer. Jeg har faktisk bodd i Kina og er villig til å fortelle.

 

Hvordan kan Nord Korea være et fint land om du ikke en gang tør å uttale deg om dine erfaringer?

Det er på grunn av at det er et lukket land men ikke umulig å komme inn der. Da jeg forlot landet så signerte jeg en avtale om taushetsplikt (noe alle utenlandske arbeidere og de som tok sjangse på å gå i land måtte gjøre)

 

I hovedstaden så har dem også universitet for internasjonale studenter og hovedstaden kan by på alt for å ha et trivelig opphold som turist.

Lenke til kommentar

Det er på grunn av at det er et lukket land men ikke umulig å komme inn der. Da jeg forlot landet så signerte jeg en avtale om taushetsplikt (noe alle utenlandske arbeidere og de som tok sjangse på å gå i land måtte gjøre)

 

I hovedstaden så har dem også universitet for internasjonale studenter og hovedstaden kan by på alt for å ha et trivelig opphold som turist.

Jeg har sett på vice travels. Jeg har lite interesse av å dra til Nord Korea for å dra til masse forskjellige monumenter, og sitte alene på resturanter.

 

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvordan kan Nord Korea være et fint land om du ikke en gang tør å uttale deg om dine erfaringer? Hva slags land krever at alle som har sett noe utenfor turistruten har taushetsplikt. Det tyder på at de har noe å skjule, gjør det ikke?

Lenke til kommentar

Det er på grunn av at det er et lukket land men ikke umulig å komme inn der. Da jeg forlot landet så signerte jeg en avtale om taushetsplikt (noe alle utenlandske arbeidere og de som tok sjangse på å gå i land måtte gjøre)

 

I hovedstaden så har dem også universitet for internasjonale studenter og hovedstaden kan by på alt for å ha et trivelig opphold som turist.

Jeg har sett på vice travels. Jeg har lite interesse av å dra til Nord Korea for å dra til masse forskjellige monumenter, og sitte alene på resturanter.

 

Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvordan kan Nord Korea være et fint land om du ikke en gang tør å uttale deg om dine erfaringer? Hva slags land krever at alle som har sett noe utenfor turistruten har taushetsplikt. Det tyder på at de har noe å skjule, gjør det ikke?

Og hva de har å skjule vet ikke jeg men jeg kan ta Kypros som et eksempel. Halve Kypros er okkupert av Tyrkia og ingen får lov til å bevege seg dit og det er spøkelsesbyer der osv uten at det er noe hemmelig der. Og slik er det også med Nord-Korea i prinsippet. På den siden av Kypros hvor det er lov å være på så er det flere steder som minner om Nord-Korea. Ikke lov å ta bilder osv. på grunn av britiske millitærbaser.

 

Jeg forstår jo at Nord-Korea synes det er flaut at de er så fattige i forhold til sine naboland så at de vil legge skjul på elendighet for å bevare det lille dem har igjen av gode rykter.

Lenke til kommentar

Og hva de har å skjule vet ikke jeg men jeg kan ta Kypros som et eksempel. Halve Kypros er okkupert av Tyrkia og ingen får lov til å bevege seg dit og det er spøkelsesbyer der osv uten at det er noe hemmelig der.

Det er helt lovelig å dra til den tyrkiske siden av Kypros. Det er langt ifra spøkelsebyer der. F.eks. har de Kyrenia http://en.wikipedia.org/wiki/Kyrenia

 

Og slik er det også med Nord-Korea i prinsippet. På den siden av Kypros hvor det er lov å være på så er det flere steder som minner om Nord-Korea. Ikke lov å ta bilder osv. på grunn av britiske millitærbaser.

På begge sider kan du gå fritt og ta bilder hvor du vil. I Nord Korea må du alltid ha en guide på en designert rute. Selv på den ruten kan du ikke ta bilder av hva du vil. Hva slags land er som driver på sånn?

 

Jeg forstår jo at Nord-Korea synes det er flaut at de er så fattige i forhold til sine naboland så at de vil legge skjul på elendighet for å bevare det lille dem har igjen av gode rykter.

Nå innrømmer du i stor grad at de ikke har det godt i Nord Korea og at hva vi forteller i vesten er korrekt. Du glemte også å nevne konsentrasjonsleirene, deres offentlige henrettelser og at de er redd for at noen forteller Koreanerene om hvordan forholdene er på utsiden.

 

Årsaken til at de ikke lar turister få reise fritt er fordi de vet at hvis folket får vite hvordan forholdene virkelig er i resten av verden, så vil de kaste den korrupte regjeringen.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke hjernevasket og jeg kan forsikre deg om at kommunisme i hvertfall fører til rettferdighet for alle(noe som demokratiet ikke gjør) men det er vel ikke du så interessert i?

Så det du sier er at diktatur, gjerne med svære konsentrasjonsleire, er bedre enn demokratiet? Jeg har ikke sett et eneste bevis i historien på at kommunisme har ført til rettferdighet. Tanken var kanskje god på noen plan, men den var umulig å gjennomføre i praksis.

 

Dette burde du jo ha sagt i starten på tråden, så hadde vi sluppet denne lange omveien til sakens kjerne.

Endret av michaelhe
Lenke til kommentar

Jeg forstår jo at Nord-Korea synes det er flaut at de er så fattige i forhold til sine naboland så at de vil legge skjul på elendighet for å bevare det lille dem har igjen av gode rykter.

Bedre å sulte halve befolkningen enn å miste ett "godt" rykte, ikke sant?

Hvilke godt rykte har de forresten?

 

Så hva er det som er så fælt med Nord-Korea i forhold til andre land som er dårlig stilt?

Du går fra å påstå at Nord-Korea er ca like bra som Norge til å sammenligne det med andre dårlig stilte land, da tenker jeg på f.eks Zimbabwe. Noe skurrer her...

 

Værre er det jo ikke, tortur, diktatur, straff uten rettsak, mangel på menneskerettigheter, sult osv er like ille uansett hvilke land det er.

Lenke til kommentar

om man må signere en taushetsavtale når man forlater et land så er noe galt....

 

men jeg antar dette er en ung person og det virker som han/hun lyver så det renner..

 

sier du ikke er et troll... meeeen dette er for virklighets fjernt.. antar du troller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...