Euklid Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Mellom bygene var dette en ålreit dag på Solastranden. 4 Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har ikke helt den store erfaring med HDR, men måtte bare prøves Eg syns behandlinga her var bra. Skarpt, naturlige fargar og inga haloar Litt støv på sensoren, ser eg frå originalfila.. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Har ikke helt den store erfaring med HDR, men måtte bare prøves Eg syns behandlinga her var bra. Skarpt, naturlige fargar og inga haloar Litt støv på sensoren, ser eg frå originalfila.. Takk! og thx for heads-up - har fjernet litt mer nå Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Nok ett HDR forsøk, tatt håndholdt fra en båt i ganske god fart - ikke helt lett å sette sammen. 5 ex x 1 stop. Endret 8. januar 2012 av GCardinal 9 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Kjøpte meg en 70-200 f/4.0L IS rett før helga og fikk sneket til en liten halvtime i Møllebukta innerst i Hafrsfjord, slik jeg i hvert fall fikk testet det. Pent lys var det i hvert fall. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2012 Itte trø på graset ... 3 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Water tower by josteinsen, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Sveern Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Vabba en liten tur opp i skauen idag, mye fint lys 5 Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Endelig hatt tid til å redigere denne: og flere: black and white roof 2 Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Fleire frå kommunen. Her er Valen, sør i Kvinnherad. Oppvektsstaden min. Eg stod på ein utkikksplass 150m.o.h., 15 minutt å gå frå huset vårt! Anders Myhre Brakestad 8 Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Seascape på Andøya i formiddag. Først et par bilder tatt med DA17-70mm f/4: Vet ikke nøyaktig brennvidde pga feil med signal fra objektivet (viser alltid 43mm...) men mest sansynlig 17mm f/6.3 1/20 sek lukker ISO 800 f/18 3 sekunder lukkertid ISO 100 17mm(?) Så et par med K 24mm fra 70tallet påmontert f/22 (noe diffraksjon som følge av dette men pytt,pytt, det var for lyst der og da) 2.5 sekunder lukkertid ISO 100 24mm f/16 8 sekunder lukkertid (monterte et 4x ND filter for litt lengre eksponering.) ISO 100 24mm Serien på Flickr ved å trykke her Endret 8. januar 2012 av Larsenio 7 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Håndholdt 2 eksponeringer fra båten i Portugal, Algarve. Satt sammen i Photoshop, manuelt, så ikke helt HDR. Endret 9. januar 2012 av GCardinal 7 Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Satt sammen i Photoshop, manuelt, så ikke helt HDR. Eg har vore borti fleire diskusjonar på kva eit HDR-bilete eigentleg er. Eg har kome fram til at den enklaste måten å definera det er dersom ein utfører teknikkar på utvid det dynamiske området til kameraet. Du har ikkje sjans for å få eit slikt bilete med ei eksponering, så dette er på mange måtar HDR - sjølv om det ikkje er "tone mapped". Men så har eg vore borti definisjonar som går på bitdjupna, også..... Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Satt sammen i Photoshop, manuelt, så ikke helt HDR. Eg har vore borti fleire diskusjonar på kva eit HDR-bilete eigentleg er. Eg har kome fram til at den enklaste måten å definera det er dersom ein utfører teknikkar på utvid det dynamiske området til kameraet. Du har ikkje sjans for å få eit slikt bilete med ei eksponering, så dette er på mange måtar HDR - sjølv om det ikkje er "tone mapped". Men så har eg vore borti definisjonar som går på bitdjupna, også..... Joda, ingen problem å få det på ett eksponering siden det er kun 1 stop mellom himmel og hav - så kunne fått det til med gradert ND filter. 1 Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Ja, med det graderte ND-filteret ville du ha brukt ein teknikk. Berre éit blendartrinn? Hmm, det ser ikkje slik ut frå biletet, eg vart vel lurt. Kunne du klart det utan noko filter? Og då meiner eg gjengi detaljar i både himmelen og skuggane i bylgjene utan å sprenga histogrammet. Endret 9. januar 2012 av kjikvadrat Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Nå er sesongoppkjøringen og i dag var årets første trening. Med flere nye ansikt, deriblandt en trener i fra Svergie. Noen blikk som vil mer en noe annet fikk de nesten 300 oppmøte se på dagens trening. Fredrik «lillebukken» Gulbrandsen Vil Fredrik Gulbrandsen få sitt ordentlige gjennombrudd og få den sikkerheten han trenger som en spiss dette årets? Flere mål og sikre avslutninger. Vil «Lillebukken» bli som sin far, Tom «Bukken» Gulbrandsen Magnus Haglund Hva kan denne mannen få ut av klubben som nesten alle i Norges land hater? Et lag som viser at historien i veggen aldri må dø ut. Alt kan bare gå en vei og det er oppover. Kan han svare til forventingene som han vil kunne få mot sesongstarten? Endret 9. januar 2012 av k-h-s 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja, med det graderte ND-filteret ville du ha brukt ein teknikk. Berre éit blendartrinn? Hmm, det ser ikkje slik ut frå biletet, eg vart vel lurt. Kunne du klart det utan noko filter? Og då meiner eg gjengi detaljar i både himmelen og skuggane i bylgjene utan å sprenga histogrammet. Menh gradert filter gir vel ikke HDR bildet?.. Med D3x / IQ180 og enn del timer med rå behandling så kan det tenkes at det kan være mulig - uten at jeg skal fastslå det. Men det vil være det samme som å bruke ND filter. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Kaffe - med en smak av kafé by josteinsen, on Flickr Endret 9. januar 2012 av josteinsen Lenke til kommentar
kjikvadrat Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja, med det graderte ND-filteret ville du ha brukt ein teknikk. Berre éit blendartrinn? Hmm, det ser ikkje slik ut frå biletet, eg vart vel lurt. Kunne du klart det utan noko filter? Og då meiner eg gjengi detaljar i både himmelen og skuggane i bylgjene utan å sprenga histogrammet. Menh gradert filter gir vel ikke HDR bildet?.. Med D3x / IQ180 og enn del timer med rå behandling så kan det tenkes at det kan være mulig - uten at jeg skal fastslå det. Men det vil være det samme som å bruke ND filter. Det vil ikkje vera det same. I råbehandlinga pressar du skuggane opp - det gir støy. Dersom du har fullstendige kvite pikslar, får du ikkje noko detaljar her, sjølv ikkje i råbehandlinga. Med eit GND-filter, får du gjengitt detaljar i eit større dymanisk område = mindre støy, detaljar i dei lyse områda - og det er utan råbehandling i det heile. Kjem litt an på GND-filteret, då... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå