TomKorawit Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Jeg har tenkt bygge min andre rig for ca. 7K men maks 8K. Vil gjerne at det skal være billigst mulig, så jeg gikk for AMD i denne gangen her og legger mere penger på grafikkortet. Eller kanskje grafikkortene, aldri prøvd SLi/CrosX (?) men er svært interessert. Ut ifra bildet så har jeg ~4000 å bruke på grafikkortet(ene). Råd til grafikkort og annet oppsett til 4K(uten GPU)? Har hørt om 7970, men er det værd penga? Med tanken på forskjellene på dagens GPU? Endret 31. desember 2011 av TomKorawit Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Absolutt, 7970 er det kjappeste skjermkortet, og vil fortsette å være det helt til nvidia får ut sitt svar, som kommer rundt sommeren. Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Takk . Da vil det bli 7970 . Hva synes du om prosessoren ? Ska jeg gå for noe annet ? Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Takk . Da vil det bli 7970 . Hva synes du om prosessoren ? Ska jeg gå for noe annet ? i5 2500K. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 jeg ville vurder en i3 2120 istedet for en FX prosessor (eller en i3 2100, men det er bare 30 kr forskjell) mye mer ytelse per kjerne samt et billig sokkel LGA 1155 hovedkort til å gå med proessoren Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Spiller prosessorer veldig stor rolle innen gaming? Som FX-en vs i5 (K), blir det stor forskjell på FPS eller noe annet med gameplayen? For jeg kan gå et hakk høyere opp nemlig. Kan gå til samme CPU på det forrige rig (i5K), men jeg ville bare noe annet denne gangen her. Men hvis det gjør så mye forskjell, så går jeg til det samme. Hvor mye watt er anbefalt for HD7970? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Spiller prosessorer veldig stor rolle innen gaming? Som FX-en vs i5 (K), blir det stor forskjell på FPS eller noe annet med gameplayen? For jeg kan gå et hakk høyere opp nemlig. Kan gå til samme CPU på det forrige rig (i5K), men jeg ville bare noe annet denne gangen her. Men hvis det gjør så mye forskjell, så går jeg til det samme. Hvor mye watt er anbefalt for HD7970? prosessor spiller en stor rolle ja, spesielt i konsollportede spill (som de fleste er i dag ) AMD har dessverre ikke noe å stille opp med på denne fronten lengre , de prøvde med FX prosessorene, men de yter dårlig i forhold til sine konkurrenter fra intel. for den riggen skal vel 500W holde, men for å ha noe å gå på så kan en 650W være fint for eksempel denne er en god en i forhold til pris, og den er helt modulær Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Søren, da blir det vel i5, igjen Kan det hende eller kan man forvente prosessorer fra AMD som blir ~like bra som Intel sine? PSU-en ser fornuftig ut Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Søren, da blir det vel i5, igjen Kan det hende eller kan man forvente prosessorer fra AMD som blir ~like bra som Intel sine? PSU-en ser fornuftig ut dessverre må jeg nok si nei der AMD har gitt opp etter hva jeg har fått med meg noen har sagt at problemet med FX var Windows, microsoft prøvde å fikse det, men alle som lasta ned oppdateringen fikk mindre ytelse enn før. Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Eller, finnes det noen andre prosessorer fra AMD som er bra for gaming ? Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Søren, da blir det vel i5, igjen Kan det hende eller kan man forvente prosessorer fra AMD som blir ~like bra som Intel sine? PSU-en ser fornuftig ut dessverre må jeg nok si nei der AMD har gitt opp etter hva jeg har fått med meg noen har sagt at problemet med FX var Windows, microsoft prøvde å fikse det, men alle som lasta ned oppdateringen fikk mindre ytelse enn før. ålright, vart litt trist jeg nå . Finnes det noen andre AMD prosessorer som du anbefaler til gaming ? ^^ Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Søren, da blir det vel i5, igjen Kan det hende eller kan man forvente prosessorer fra AMD som blir ~like bra som Intel sine? PSU-en ser fornuftig ut dessverre må jeg nok si nei der AMD har gitt opp etter hva jeg har fått med meg noen har sagt at problemet med FX var Windows, microsoft prøvde å fikse det, men alle som lasta ned oppdateringen fikk mindre ytelse enn før. ålright, vart litt trist jeg nå . Finnes det noen andre AMD prosessorer som du anbefaler til gaming ? ^^ vel, det smarteste å gå for hvis du virkelig ikke vil ha intel er vel en Phenom II X6 1090T men i3 2100 er bittelitt bedre enn den også Lenke til kommentar
TomKorawit Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 okok, i5 blir det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå