Gå til innhold

Revidert årsutfordring - 52 / 2012

Anbefalte innlegg

Et nytt år og nye muligheter! En ting jeg lenge har hatt lyst til er å utfordre meg selv på det fotografiske plan. Når jeg tar bilder og til hvilken tid er i dag en tilfeldighet. Noen uker kan kameraet være med ut hver eneste dag, før det så går flere måneder mellom neste gang.

Med denne utfordringen ønsker jeg å presse meg selv til å ta fatt i kameraet og produsere et bilde jeg selv er fornøyd med pr uke. Dette er kanskje et lite skritt for enkelte, men jeg opplever det som et stort skritt for meg. Da hverdagen består av rollekonflikt dagen gjennom, har jeg bestemt å starte noe roligere. Som en oppvarming. Ettersom jeg til sommeren flytter til den bedre delen av Amerika blir det også noe vanskelig å gjennomføre "et sted" utfordringen.

Et bilde pr uke høres lite ut, men forhåpentligvis står jeg igjen med 52 gode bilder jeg kan være stolt av på samme tidspunkt neste år. 52 gode bilder er ikke bare krevende, men og et godt resultat.

Handikappet jeg gir meg selv er at jeg skal prøve å fotografere i samme tidsrom (og forhåpentligvis på samme tidspunkt) hver eneste uke. Estimert tidspunkt får jeg redigere inn i denne tråden. Bildene vil bli tatt på søndag morgen (såfremt det praktisk er mulig) i de lysere periodene. På denne måten får man se hvordan lyset og miljøet endrer seg fra uke til uke, slik man kjenner det i de andre årsutfordringene. Motivene er som sagt helt valgfrie.

Håper noen følger med ettersom ukene går :)

Endret av Krølle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende prosjekt - lykke til. Selv om du ikke skulle reist til utlandet, så kan det være lurt å ikke binde deg til et sted første gangen.

Jeg hadde en 52 ukers utfordring i 2010, og en 26 ukers (annnenhver uke) i år. Og de var vanskelig å følge opp ettersom jeg reiser en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...