ulv666 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 har nettopp kjøpt en Suzuki grand vitara Xl7 varebil, som jeg ønsker å bygge om til personbil. Alle seter, og forhåpentligvis alle skruer følger med. Lurte bare på hvor mye jobb det er å fjerne plata som nå ligger bak, og sette inn setene (7 seter totalt). er det enkle muttere som kan skrues ut, og fjernes, eller er ting sveiset fast, slik at jeg må på verksted for å få gjort dette.? Noen som har noen erfaringer på hvor mye de pleier å ta på verksted, for å eventuelt gjøre denne jobben? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Pleier ikke være mye arbeid. Antakelig bare skru ut ca 4-10 skruer som fester skilleveggen og dra den ut. Montering av setene er og enkelt, da de sansynligvis har vært montert før. Regner med du har sjekket opp i det med omregistrering og eventuelle avgifter.. Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 1. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2012 Pleier ikke være mye arbeid. Antakelig bare skru ut ca 4-10 skruer som fester skilleveggen og dra den ut. Montering av setene er og enkelt, da de sansynligvis har vært montert før. Regner med du har sjekket opp i det med omregistrering og eventuelle avgifter.. Ja, må ut med 14,500 for å registrere om, hadde vært gratis om bare 1 år. Kan bytte setene så fort jeg har kvitering på at tolla er betalt, så er det bare å bytte og få godkjent på vegvesenet. Snakket kjapt med en Suzuki forhandler over tlf, og han snakket om 15,000 kr for å bytte setene hos dem. Fikk bakoversveis, og begynte å lure på om hele bilen måtte bygges om. Må ha misforstått hverandre. Han trodde kanskje jeg måtte kjøpe nye seter eller noe?. Hadde satset på å finne en handy, som ville ta jobben på kvelden for noen kasser øl i bytte Lenke til kommentar
kombas Skrevet 17. desember 2014 Del Skrevet 17. desember 2014 har nettopp kjøpt en Suzuki grand vitara Xl7 varebil, som jeg ønsker å bygge om til personbil. Alle seter, og forhåpentligvis alle skruer følger med. Lurte bare på hvor mye jobb det er å fjerne plata som nå ligger bak, og sette inn setene (7 seter totalt). er det enkle muttere som kan skrues ut, og fjernes, eller er ting sveiset fast, slik at jeg må på verksted for å få gjort dette.? Noen som har noen erfaringer på hvor mye de pleier å ta på verksted, for å eventuelt gjøre denne jobben? Fikk du det til? Har samme bil, 2006 modell.. Hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
Mekaniker i Mosjøen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 har nettopp kjøpt en Suzuki grand vitara Xl7 varebil, som jeg ønsker å bygge om til personbil. Alle seter, og forhåpentligvis alle skruer følger med. Lurte bare på hvor mye jobb det er å fjerne plata som nå ligger bak, og sette inn setene (7 seter totalt). er det enkle muttere som kan skrues ut, og fjernes, eller er ting sveiset fast, slik at jeg må på verksted for å få gjort dette.? Noen som har noen erfaringer på hvor mye de pleier å ta på verksted, for å eventuelt gjøre denne jobben? Fikk du det til? Har samme bil, 2006 modell.. Hvordan gjorde du det? Disse bilene kan ikke bygges om til 7-seter uten å bygge den tilbake til originalt chassis for bakerste seterad. Her må deler i gulv(gulvseksjon(er)) som er kuttet i/endret, skiftes ut med original(e) del(er) etter gjeldende reparasjonsprosedyre fra fabrikk. Dersom du bygger om til 5 seter kreves ingen ombygging, bare den originale innfestingen av seter og seler. På noen biler må en sikkerhetsbolt som går gjennom et øye på stabstaget og opp til en bøyle som står ned fra setefestet, monteres. Se denne tråden for ytterligere info: http://www.pirate4x4.no/forum/showthread.php?50552-IKKE-KJ%D8P-XL7-VAREBIL-For-ombyging-til-personbil-da-det-blir-veldig-DYRT Lykke til med ombyggingen :-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå