Gå til innhold

[Løst] Ustabilt nettverk. Pulserer fra 8 til 50 mbps

Anbefalte innlegg

Vi har ruteren NETGEAR N600 WNDR3700v2 og vi skal ha 40/40 av Altiboks..

Før var mbpsen min ca 55/55, men nå har den droppet drastisk, det virker som om noe forstyrrer signalet, siden den går akkuratt som en hjerterytme på speedtest.net. Den ligger på 8-9mbps, så hopper den opp til 30 eller 50mbps. Har et videoeksempel her:http://www.youtube.com/watch?v=8nmmYAjre3U&feature=g-upl&context=G21b0468AUAAAAAAAAAA

Noen som kan hjelpe, hadde vært greit. Trenger dere mer info om feks oppkoblinger og sånt, så bare si ifra ;)

Takk!

-DahPain

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alltid test fra forskjellige steder. Prøv nettfart.no

Men når du har såpass rask linje er det ikke sikkert du får målt topp hastigheten ved den serveren du benytter. Den beste måten du kan teste maks hastighet på er ved å benytte en stor torrent nedlasting, gjerne flere samtidig. Og så måle total hastighet der. Der fins det ikke begrensninger slik det gjør ved en tilfeldig server i landet.

Forresten, jeg ser ikke at den "pulserer", jeg ser kun skrittvis oppgang, hvilket er forventet, det skulle ikke være noe galt med skrittvis oppgang, klient og server forhandler om hastighet og det tar jo gjerne litt tid til å begynne med.

Du bør sjekke at du ikke bruker Cat5 kabler, Cat5E er å foretrekke, Cat5 kabler er elendige, de er sårbar mot støy og tap av masse pakker ved høy hastighet. Cat5E er også sårbar, men ikke på langt nær så sårbar som Cat5 kabler. Om du har muligheten, skaff deg shielded Cat6 kabler, og legg dem pent og pyntelig langs listen, hold de vekk fra elektriske apparater og ledninger som ligger rundt omkring.

Deretter kan du vurdere å nettverkskortet ditt er så veldig mye å samle på, det koster rundt 600 kr for et skikkelig intel pro PCI-E nettverkskort på komplett.no

Lenke til kommentar

Alltid test fra forskjellige steder. Prøv nettfart.no

Men når du har såpass rask linje er det ikke sikkert du får målt topp hastigheten ved den serveren du benytter. Den beste måten du kan teste maks hastighet på er ved å benytte en stor torrent nedlasting, gjerne flere samtidig. Og så måle total hastighet der. Der fins det ikke begrensninger slik det gjør ved en tilfeldig server i landet.

Forresten, jeg ser ikke at den "pulserer", jeg ser kun skrittvis oppgang, hvilket er forventet, det skulle ikke være noe galt med skrittvis oppgang, klient og server forhandler om hastighet og det tar jo gjerne litt tid til å begynne med.

Du bør sjekke at du ikke bruker Cat5 kabler, Cat5E er å foretrekke, Cat5 kabler er elendige, de er sårbar mot støy og tap av masse pakker ved høy hastighet. Cat5E er også sårbar, men ikke på langt nær så sårbar som Cat5 kabler. Om du har muligheten, skaff deg shielded Cat6 kabler, og legg dem pent og pyntelig langs listen, hold de vekk fra elektriske apparater og ledninger som ligger rundt omkring.

Deretter kan du vurdere å nettverkskortet ditt er så veldig mye å samle på, det koster rundt 600 kr for et skikkelig intel pro PCI-E nettverkskort på komplett.no

Ok takk, skal sjekke det med kablene, men tar du videoen på 1080p og full screen, ser du lett at den pulserer; Den hopper fra 29 til 50, så ned til 45 eller noe, så skyter den opp i været i ca et tidelssekund i 74.49mbit/s...

EDIT:Godt nyttår :p

Endret av DahPain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...